Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Charlotte is 7 weken oud en heeft al sinds een paar dagen diarree. Niet echt lopend maar wel zachte keutels die de vorm van keutels eigenlijk bijna niet meer hebben :beurk:

Ze krijgt alleen hooi en brix en water natuurlijk. Ze eet nog wel redelijk goed maar ze zit er zo apathisch bij.

lles plakt nu aan haar kontje.

Zijn er dingen die ik kan doen of kan ik best naar de DA gaan.

Geplaatst:

Bij zo'n jong konijntje kan diarree een fatale afloop hebben; ik zou dus heel snel met haar naar de dierenarts gaan!

Overigens is het voor jonge konijntjes beter als ze de eerste acht weken van hun leven bij hun moeder blijven, zeven weken is wel erg jong hoor. Die diarree kan veroorzaakt zijn door stress (verhuizing, andere omgeving, misschien zelfs ander voer?) of door andere oorzaken, maar ik zou er echt even door een dierenarts naar laten kijken.

O ja, nog iets belangrijks: haar kontje moet je wel echt goed schoonhouden nu; bijvoorbeeld door het met lauw water een beetje proberen af te wassen en haar dan heel goed drogen. Als er vliegen eitjes gaan leggen in die vieze poepharen kan je konijntje opgevreten worden door de maden! :beurk:

Geplaatst:

Direkt naar de dierenarts..

Dit klinkt als Coccidiose..

Hoe langer je wacht, des te kleiner de kans op overleven....

We hebben hier regelmatig verhalen van jonge konijntjes, vaak net uit de dierenwinkel, die diarre krijgen en sterven aan Coc.

Dierenwinkelkonijntjes zijn vaak zwakkere diertjes, komen van broodfokkers vandaan en stress laat de Coccidiose bloeien...

Direkt een afspraak maken dus !

Geplaatst:

als ie een redelijk dik buikje hebben is het de dikke buikenziekte

mijn konijn is ong.7 weken oud en is gestorven vandaag

door de dikke buikenziekte we zijn ermee naar da da

gegaan maar het heeft niet geholpen

hopelijk gaat het met jou konijntje beter!

Geplaatst:

Idd snel naar de DA gaan. En nu zeker geen groenvoer geven, zorgen dat ze goed hooi eet en haar kontje schoonhouden.

Verder kan je ook nog altijd hooithee maken, dat kan nooit kwaad.

Water koken, hooi in laten trekken, zeven en afkoelen.:)

Geplaatst:

Inderdaad meteen naar de DA!

Sowieso altijd meteen gaan als een konijn apatisch is, laat dat ook duidelijk zijn voor in de toekomst. Maar zeker met zo'n jong konijntje, en met diarree, moet je direct naar de dierenarts gaan.

En houd haar kontje goed schoon!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .