Sanne25 Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Hallo allemaal,Mijn konijn van 3 maanden oud heeft gister rond 18.00 uur een bloemetje van de petuniaplant gegeten.Ik kwam er later achter dat deze plant giftig is voor konijnen.Nu komt ze sinds vanmorgen haar hok niet meer uit. Ze eet en drinkt wel gewoon en stapt ook af en toe rond in haar hok.De keutels zien er tot nu toe ook normaal uit. Ze komt wel wat suffig over. Heeft het nog zin om Norrit toe te dienen na 24 uur? Of moet ik het afwachten tot morgen?Groetjes Sanne
ZaZa Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 (aangepast) Je gaat toch niet op eigen houtje aan de Norit...Bel dan de dierenarts als je het niet vertrouwd...Helemaal met zo'n jong beestje ! Overigens valt over het algemeen het 'vergiftigingsgehalte' wel mee hoor...Vaak gaat het maar om bepaalde delen van een plant die giftig zijn en dan nog kan je je afvragen in welke mate..Ook weten konijnen vaak zelf wel wat ze wel of niet kunnen eten en zullen ze giftige dingen al snel links laten liggen...Maar goed, dit konijntje is nog maar 3 maanden zeg je..Dat is nog erg jong én kwetsbaar..Zou daar geen risico mee nemen.. Wanneer jij duidelijk ander gedrag ziet bij je konijn is het verstandig om de dierenarts te raadplegen. Hij zal je ongetwijfeld raad kunnen geven...(mits het een goede konijnkundige dierenarts is natuurlijk) 8 juli 2009 aangepast door ZaZa
Sanne25 Geplaatst: 8 juli 2009 Auteur Geplaatst: 8 juli 2009 Ik was ook zeker niet van plan om zomaar iets te geven, maar las het wel op allerlei websites vandaar dat ik het even met jullie wilde checken.Ze is nu weer lekker aan het eten, dus ik kijk het nog even aan.Als ze morgen nog wat duf is dan ga ik zeker even contact opnemen met de dierenarts.
ZaZa Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 (aangepast) Verstandig !Hooi geven zoveel ze wil (altijd belangrijk)...en zeer terughoudend zijn in groenvoer..Dat laatste sowieso mee opletten i.v.m de kans op diarree..En natuurlijk in de gaten houden dat ze blijft eten én keutelen, maar goed, dat had je al door... Succes, hopelijk was dit gewoon een dipdagje dat verder niets te maken had met die Petunia...En welkom hier natuurlijk... 8 juli 2009 aangepast door ZaZa
Sanne25 Geplaatst: 8 juli 2009 Auteur Geplaatst: 8 juli 2009 Dank je wel! Ik zal ervoor zorgen dat ze genoeg hooi heeft.
Sanne25 Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Geplaatst: 10 juli 2009 Heel goed! Ze is weer helemaal de oude. Diezelfde avond kwam ze vanzelf weer uit haar hok en was ze weer actief als altijd. Het was dus gelukkig tijdelijk.
Aanbevolen berichten