kelly1986 Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Mijn lieve hemel zeg....Hoe krijg je het voor elkaar om een topic van drie pagina's (en er zullen er vast nog vele volgen) vol te krijgen over kettingkeutels als je in post 2 van dit topic al je volledige antwoord hebt gekregen... Nog een keer... Nee. blindedarm keutels zijn niet goed.Ze laten zien dat er veel haren in de darmen en maag zitten. JA dit is gevaarlijk en kan een verstopping veroorzaken. Ja, hier is wat aan te doen.PROZYME BESTELLEN. Heel makkelijk, niet duur en je hebt het de volgende dag in huis.. OVer die BD keutels ga ik pas vertellen als je hebt stukje kettingkeutels afgehandeld hebt... aangezien je nooit hele berichten leest zou het zonde zijn als ik hier nu een heel verhaal neer type...Want ook BD keutels zijn NIET goed... Dus... Nu eerst Prozyme bestellen.In tijden van ernstige rui (nu dus) twee keer per dag een mespuntje over het groenvoer of de biks heen strooien.Nee het is niet schadelijk voor je andere konijnen. Je konijn is nu niet ziek maar je moet wel maatregelen treffen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carino Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Amen pffff ik word zo moe van zulke mensen en volgens mij ben ik niet de enigste Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Hoi Britt, ik snap niet waarom je niet naar Kiwi luistert. Je zegt zelfs in je eerste bericht dat je op internet Prozyme bent tegen gekomen wat kan helpen. Waarom doe je dat niet gewoon? Hallo ik zag net iets over ketting keutels , mijn Teddy heeft dat heel veel is dat erg ??ik zie op internet dat je Prozyme er tegen kan helpen ?wat kan ik doen om dit te voorkomen ? en als konijnen Blindedarmkeutels hebben is dat ook erg ??Onze stamper Heeft dat heel erg en soms Teddy ook, maar als ik ze minder eten word het bij Teddy veel minder, maar zodra ze iets te veel krijgt krijgt ze het weer, maar Stamper&Snuggel doen met 1 bakje voer 2 dagen over, gwn een normaal formaat van een konijn een klein bakje, maar de DA zij dat het ook door de leeftijd kan komen en kleine keutels ? is dat ook erg ? ik hoor graag jullie reactie's Over BDK's:1. Geef niet teveel konijnenvoer, want dan worden de blindedarmkeutels niet opgegeten!omdat: Indien het konijn teveel konijnenvoer (biks, korrels) krijgt, krijgt het dermate veel energie binnen dat het zijn eigen poep niet meer zal opeten! De caecumkeutels zitten dan aan de kont geplakt en er wordt ten onrechte gedacht dat het konijn diarree heeft terwijl het een voedingsprobleem is. 2. Als het konijn niet zijn blindedarmkeutels opeet kleven deze vast aan de kont. Dit geeft een vieze kont. Het gevaar van het ontstaan van myasis is dan aanwezig: er kunnen vliegen komen die hun eitjes in deze poep leggen. Uit deze eitjes ontstaan maden en deze maden kunnen de huid aantasten.http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/myasis.html Dit probleem is eenvoudig te voorkomen door de juiste hoeveelheid konijnenvoer te geven. Hiermee dwing je je konijn als het ware om de blindedarmkeutels op te eten. 3. Geef niet teveel konijnenvoer, want dan wordt het veel te dik!Als een konijn teveel of zelfs onbeperkt konijnenvoer kan (of mag) eten wordt het veel te dik. Je konijn is te dik als de ribben niet meer te voelen zijn als je de borstwand navoelt. Ook heeft er zich dan een grote wam gevormd. De wam is een vetplooi tussen de kin en de borstingang. Als je teveel voer geeft kan er blaaszand ontstaan!Een extra reden om niet teveel biks te voeren is dat hierdoor teveel calcium binnenkrijgt en dit kan blaasstenen of blaaszand veroorzaken.http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/urinebrand%20voer.html Ps. Luister naar Kiwi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Ik weet niet op kleine keutels erg zijn, zelf denk ik van niet.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Jawel.... kleine keutels zijn ook een teken van minder eten of een vertraagde darmwerking.Keutels horen er altijd normaal uit te zien... Is dit niet zo is dat altijd een teken om a Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Ze gaat wachten tot vanavond met bestellen, dat doet ze bij haar da.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Ja, ik heb het gelezen... Dus kleine keutels betekent dat ze niet goed eten? of juist te veel? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2009 ik bestel het zoiezo, ik spreek straks nog een dierenarts, ik zal eens kijken of wij het nog hier hebben liggen of bij een vriendin van mij, ik zal eens kijken en ik bestel het zoie zo, en ik hou Teddy (en teddy & Snoopy ) goed in de gaten omdat ze alle 3 bij elkaar zitten, Kan ik trouwens Stamper&Snuggel aan Teddy&Snoopy&Zwerver koppelen ?, Snuggel & Zwerver zijn gecastreerde rammen, en ze kunnen elkaar allemaal ruiken omdat de hokken naast elkaar staan ! ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Dat is dus fout, dat ze elkaar kunnen ruiken enzo, dan kunnen ze agressie opnouwen..teffy en snoopy en zwerver zijn? rammen? voedsters? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 ik bestel het zoiezo, ik spreek straks nog een dierenarts, ik zal eens kijken of wij het nog hier hebben liggen of bij een vriendin van mij, ik zal eens kijken en ik bestel het zoie zo, en ik hou Teddy (en teddy & Snoopy ) goed in de gaten omdat ze alle 3 bij elkaar zitten, Kan ik trouwens Stamper&Snuggel aan Teddy&Snoopy&Zwerver koppelen ?, Snuggel & Zwerver zijn gecastreerde rammen, en ze kunnen elkaar allemaal ruiken omdat de hokken naast elkaar staan ! ?Het komt hier over of het weer een geldkwestie is, waarom niet direct ingrijpen als dat mogelijk is? We zitten je hier niet zomaar spullen aan te smeren Waarom eerst nog navragen bij je DA, vragen of een vriendin het heeft, als het sowieso handig is om in huis te hebben als je merkt dat je konijnen last hebben van kettingkeutels?En na al die tijd dat je hier op BunnyBunch zit, vind ik het zeer apart dat je die laatste vraag stelt. Twee rammen is een veel te grote kans op vechten, dus nee, laat de boel lekker hoe het nu is! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Nee niet koppelen.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Teddy&Snoopy zijn voedsters en Zwerver is een gecasteerde ramStamper is een voedster & Snuggel is een gecastreerde ram, en alleen als er een ram bij kom die niet gecastreerd is word Zwerver heel agressief dat was te merken met Chance, zodra hij lans het hok liep, maar Zwerver en SNuggel doen niks met elkaar ! oke we doen niet koppelen bedankt ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Ga je er ook voor zorgen dat ze geen blindedarmkeutels problemen hebben? Voor in formatie kun je m'n eerste berichtje leze Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Dat weet je helemaal niet.... Je hebt het nu eindelijk rustig... een gelukkig koppel en een gelukkig trio...Waarom in vredesnaam weer problemen gaan zoeken als t eindelijk eens goed gaat.Zodadelijk heeft er weer eentje een wond of weet ik veel wat en begint de hele poppenkast weer van voren af aan.. Nee niet doen dus! En nee... niet overal gaan leuren om prozyme.. maar gewoon bestellen.Dat ga je vast nog veel vaker nodig hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 t klinkt idd als een geldkwestie. Bestel het gewoon, niet navragen aan je da of je het wel echt nodig hebt ofzo. Bestel het gewoon, het is handig en NODIG! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Ik sluit me bij Kelly aan... gewoon bestellen! Je kan wel bij de DA gaan horen... maar daar zal je het niet gewoon in grammen kunnen krijgen... Ik kan hier bij de apotheek ook wel protexin bestellen... maar dan per kg :oh:. Dat heeft dus geen zin...kan je aan hele legers konijnen geven en je bent ook veel duurder uit. En daarnaast om effe een vergelijking te maken...Ik vermoed dat je voor jezelf wel een paracetamol in huis hebt en niet eerst de huisarts belt of bij iedereen gaat horen of ze er niet eentje voor jouw hebben...Dat is iets wat je als mens standaard in huis hebt.Prozyme is dus iets wat je met konijnen best standaard in huis hebt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2009 ik probeer geen BDK meer te vinden maar Stamper&Snuggel doen met 1 normaal klein formaat 2 dagen over voordat het op is, ze eten wel gewoon, ze hebben altijd hooi, en wilgentakken en ze krijgen af en toe koolloof en wortel, maar Stamper heeft altijd heeeeeeell veel BDkeutels terwijl ze weinig eten, maar zijn kontje word nu ook heel goed bij gehouden toenstraks nog onder lauwater gehouden en schoongewreven/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Britt, wat geef je ze te eten dan en hoeveel? En hoeveel weegt Stamper? Het is echt niet goed als ze een vies kontje hebben, dat hoort niet! EN het kan ook ontzettend gevaarlijk zijn ivm maden enz. En waarom geef je precies de 'slechtere groentes'? Koolloof? Ik denk dat je kool bedoeld? Kool is niet goed voor konijnen, dat zouden jullie nu ook wel moeten weten... Wortel is een dikmaker, ik weet dat ze het eerst heel vaak kregen bij jullie, hopelijk nu niet meer zo vaak als een tijdje terug.. Je kunt ook andere groentes geven, dat hoort ook bij hun voeding. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 je probeert het niet meer te vinjden?? hoe kan dƔt? wat is een klein formaat? en wat op is? bix? wortels zijn dikmakers, dus goed dat ze dat maar soms krijgen. welke groentes krigjen ze dan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2009 teddy,snoopy en zwerver krijgen ongeveer een anderhalf bakje bix, je weet wel zo'n gewoon bakje, en en stamper en snuggel een driekwart half bakje, dus niet helemaal vol, we geven ze al minder, en weinig wortel, dat heeft danielle me verteld Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Weet je ook hoeveel dit in grammen is? Houden jullie je aan de 25 gram biks per kilo volwassen lichaamsgewicht? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Daar kan ik ook niets mee... Kan je het eens wegen op een keukenweegschaal (hebben jullie vast wel)? En hoeveel wegen je konijnen ongeveer? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Nee... ik weet niet wat een "gewoon"bakje is... Wat voor jou groot is kan voor mij klein zijn en andersom..Anderhalf baqkje of handje zegt dan ook helemaal niks. Je moet je konijnen stuk voor stuk wegen... op een weegschaal.Dan ga je rekenen en geef je 25 gram voer per kilo lchaamsgewicht. Voor je trio tel je dus het gewicht van je drie konijnen bij elkaar op en rekent daar het aantal grammen voer voor uit.En voor je koppel tel je de twee gewichten bij elkaar op en reken je de grammen voer uit... vervolgens ga je afwegen hoeveel voer dat is en dat geef je ze iedere dag..Dus niet die bak volstouwen voor twee dagen maar iedere dag de portie geven die ze mogen hebben. Als konijnen te dik zijn kan het oook zijn dat ze niet meer bij huna chterste kunnen en de bd keutels dus niet meer op kunnen eten.. Maar ik vermoed eerder dat ze gewoon veel te veel voer krijgen en dat daar de oorzaak ligt... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Brit als ik jou was zou ik als eerste, je konijnen gaan wegen. Een konijn mag 20 Ć 25 gram biks per dag per 1 kg lichaamsgewicht. Dus is je konijn 2 kilo mag je hem ong. 50 gram geven. Misschien geef jij bijvoorbeeld net ietsje te veel. Waardoor ze hun BDK's niet opeten. In mijn eerste berichtje staat welke ziektes je konijn kan krijgen omdat ze geen BDK's opeten, Omdat jij ze niet even wil gaan wegen en dan even uitrekenen hoeveel voer ze per dag mogen veilige groentes zijn: wortelloof, peterselie, andijvie & Witlof.Een konijn mag ook maar 3 Ć 5 groentes per dag. Dus ik zou eerst maar met die dingen beginnen die ik hier opnoemde Alles heel langzaam opbouwen, anders kan een konijn diree krijgen. Als je konijnen zachte poep hebben, kun je beter stoppen met groente geven totdat ze geen zachte poep meer hebben, dan kun je alles heel LANGZAAM , beetje voor beetje, op gaan bouwen. En met 1 groente tegelijk beginnen. Ik geef mijn konijnen ook al 3 weken geen groente meer, omdat ze zachte poep hebben en dat wordt steeds beter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/myasis.htmlLees hier maar even waarom konijnen hun BDK's moeten eten http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/urinebrand%20voer.htmlEn hier wat er kan gebeuren als je konijn te dik is Veel leesplezier/suc6.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten