Britt Geplaatst: 8 juli 2009 Delen Geplaatst: 8 juli 2009 (aangepast) Hallo ik zag net iets over ketting keutels , mijn Teddy heeft dat heel veel is dat erg ??ik zie op internet dat je Prozyme er tegen kan helpen ?wat kan ik doen om dit te voorkomen ? en als konijnen Blindedarmkeutels hebben is dat ook erg ??Onze stamper Heeft dat heel erg en soms Teddy ook, maar als ik ze minder eten word het bij Teddy veel minder, maar zodra ze iets te veel krijgt krijgt ze het weer, maar Stamper&Snuggel doen met 1 bakje voer 2 dagen over, gwn een normaal formaat van een konijn een klein bakje, maar de DA zij dat het ook door de leeftijd kan komen en kleine keutels ? is dat ook erg ? ik hoor graag jullie reactie's 8 juli 2009 aangepast door Britt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 8 juli 2009 Delen Geplaatst: 8 juli 2009 De blinderdarmkeutels moeten ze uit zichzelf opeten. Daar zitten namelijk belangrijke voedingsstoffen in, die ze anders niet binnenkrijgen. Je zou toch het beste wat kunnen minderen met biks, waarschijnlijk worden ze dan wel opgegeten.Kettingkeutels onstaan als er erg veel haar in de maag zit. Je kunt inderdaad elke dag een klein beetje Prozyme over het groenvoer strooien om de ontlasting een beetje soepeler door het spijsverteringskanaal te laten gaan. Verder kun je proberen te voorkomen dat ze veel haar binnenkrijgen door ze bijvoorbeeld te borstelen of door te proberen zoveel mogelijk losse haren te pakken te krijgen als je ze aait. Alle haren die jij opruimt hoeven ze zelf niet meer op te likken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 8 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2009 Nou onze Snoopy zit bijhoorlijk in de rui, en daardoor zit het heel veel in het water,ik Borstel Teddy heel vaak vanwege zijn vacht waar ksan ik dat spul halen ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 8 juli 2009 Delen Geplaatst: 8 juli 2009 Prozyme kun je hier bestellen. Je betaalt geen verzendkosten. Als je het wilt hebben moet je echter snel zijn, want vanaf volgende week zijn ze op vakantie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2009 hier heb ik er 1 van vanochtend van Teddy : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Had je gisteren nog Prozyme besteld? Dan heb je het als het goed is vandaag al binnen (o nee, ik linkte die pagina pas 's avonds, dan hebbenn ze het niet meer op tijd kunnen versturen) en kun je het meteen geven. Een mespuntje per dag over het groenvoer strooien, dat is genoeg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Britt het is makkelijke en oiverzichtelijker als je je vraag gewoon in 1 topic stelt...Je plaatst net dezelfde foto in een ander topic.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2009 ik wil het wel kopen, maar moet ik een klein potje ?Moet ik Teddy dan even apart zetten ?en 2 x per dag lees ik en hoelang ?en hoe kan ik het bestellen ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 ik heb gisteren al een link gegeven hoe je het kunt bestellen. Ik snap niet dat je dat niet meteen gedaan hebt, hoe eerder je het binnenhebt hoe beter! Als je het binnenkrijgt zit er een brief bij met hoe je het moet gebruiken. Je hoeft hem niet apart te zetten, het is niet schadelijk als je andere konijnen het ook binnen zouden krijgen (en ik neem aan dat die ook last hebben van de rui, en dus misschien ook wel extra haren binnenkrijgen). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sabbie Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 En Britt, heeft alleen Teddy er last van?? Of anderen ook? Anders zou ik minstens 2 zakjes bestellen hoor! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2009 ik weet het niet, ik heb net de DA gebelt, hij belt mij zo terug en dan zal ik het even vragen want we hebben nu 75 euro in het potje dus dan nee ik aan dat ik daar wel van kan kopen niet Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Als je nu gewoon mijn bericht van gisteren 18:34 even bekijkt, en op die link klikt zie je meteen wat het kost. Sjonge jonge, als je 15 bent hoeft toch niet alles meer voorgekauwd te worden, of wel? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Ik vind het uberhaupt al typisch dat het gevraagd wordt, terwijl jullie beiden volgens mij heel goed weten dat afwijkende keutels niet goed zijn, en waarom een konijn blindedarmkeutels laat liggen en dat dat ook niet goed is. Claire weet dat zeker, daar heb ik het wel eens met haar over gehad. En als jullie weten dat blindedarmkeutels weggaan met minder eten en ze weer komen als jullie ze teveel eten geven, waarom geef je ze dan teveel eten? Dan weet je toch hoeveel je moet geven? Prozyme is sowieso altijd handig om in huis te hebben, voor het geval een konijn erg in de rui is, dan kun je het ook als voorzorg geven. Erge verharing kan namelijk leiden tot een verstopping, en dan heb je een ziek konijn, wat ook nog eens slecht kan aflopen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sabbie Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Ik zie op die site dat je nu verschillende hoeveelheden kunt bestellen in potjes! Helemaal goed. 10, 20 of 40 gram. (Dus vergeet mijn opmerking over 2 zakjes en koop gewoon 40 gram) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Je kunt inderdaad 40 gram bestellen, maar dan zit het nog steeds in een zakje hoor. (logisch, want makkelijker op te sturen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2009 ik zal eens kijken, ik word zo terug gebeld voor de DA, en Kiwi nu reageer je weer zo ??!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sabbie Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Je kunt inderdaad 40 gram bestellen, maar dan zit het nog steeds in een zakje hoor. (logisch, want makkelijker op te sturen) Oh... Zag op de site zo'n mooi potje! Begon al te twijfelen waar ik mijn prozyme normaal bestel... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Ja, zo reageer ik inderdaad als ik het gevoel krijg dat ik (wƩƩr!!) voor Jan met de korte achternaam adviezen aan het geven ben omdat er toch niets mee gedaan wordt!!! Daar word ik nogal pissig van ja, als je dat soms bedoelt. :grrrrrr: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Vind je dat heel gek, Britt? Kiwi probeert jullie te helpen en je doet net alsof je haar hele berichtje niet hebt gelezen, je vraagt een aantal keer dingen die Kiwi al gezegd had of wat je op die link kon vinden die ze gegeven had. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2009 sorry hoor, ik vraag het wel na aan de DA ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sherrifke Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Prozyme kun je hier bestellen. Je betaalt geen verzendkosten. Als je het wilt hebben moet je echter snel zijn, want vanaf volgende week zijn ze op vakantie. Bedankt voor de tip! Heb zojuist ook een klein potje besteld. Sherrif heeft hier ook nog al last van ketting keuteltjes.. en ze heeft niet eens echt last van haar uit val.. zelfs bij het borstelen komt er niks vrij.. :bounce: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sabbie Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 sorry hoor, ik vraag het wel na aan de DA !Wat ga je precies navragen eigenlijk? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 De info is hier al gegeven, denk dat je DA dezelfde info geeft. Maar waarom kiwi altijd? Danielle post toch ook een post die precies zo is als die van kiwi? waarm dan kiwi? waarom uberhaupt iemand erop aanspreken als het je eigen schuld is? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Inderdaad, wat ga je vragen dan? En wat verwacht je voor antwoorden te krijgen die hier nog niet gegeven zijn denk je? Als de dierenarts Prozyme al kent, volgens mij is die site een van de weinige adressen in Nederland waar je het kunt bestellen. Maar goed, dat zal Britt zich volgende week wel pas realiseren, als ze op vakantie zijn... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Maar waarom kiwi altijd? Omdat Kiwi haar de waarheid zegt, en de waarheid is hard in dit geval. :sarcastic: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten