Butterfly1981 Geplaatst: 6 juli 2009 Geplaatst: 6 juli 2009 Onze Nijntje wordt volgende week woensdag gecastreerd. De kosten bedragen 38,50 en dan gebeurd het onder plaatselijke verdoving, lukt dit niet dan onder algehele narcose. Ze vertelde dat plaatselijk verdoving genoeg is en dat hij er echt niets van voelt, maar toch zit het me niet lekker. Ze vertelde me dat algehele narcose een risico is omdat konijnen moeilijk uit de narcose zijn te halen. Iemand ervaring met een castratie? Zo, ja is het ook plaatselijk verdoofd geweest?
chan Geplaatst: 6 juli 2009 Geplaatst: 6 juli 2009 De laatste ram die ik heb laten castreren was ook onder plaatselijke verdoving (39 euro). Ik mocht er gewoon bij blijven staan en kreeg hem meteen mee naar huis! Ging echt heel goed. Hij bleef rustig op zijn rug liggen en gaf geen kik. Zag echt niet dat hij pijn had, zelfs niet bij de verdovingsprik. Dus gewoon doen!
Butterfly1981 Geplaatst: 6 juli 2009 Auteur Geplaatst: 6 juli 2009 Ok, erbij blijven mag hier niet. Ik moet hem om 8:30 brengen en 2 uurtjes later mag ik em weer halen. Ik denk dat ik em maar in zo'n kattenvervoersmandje breng. Ik heb wel een konijnenvervoersbakje maar dat is zo klein voor een volwassen konijn. Naja het zal wel goed komen allemaal. Knapte hij snel op na de castratie?
Dippie Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Wat vreemd allemaal?!! Mijn Nijn werd geholpen dmv een algehele narcose en moest de gehele dag blijven ter observatie... Ik zou zelf liever kiezen voor die narcose, maar dat is net wat je zelf prettig vind?!
chan Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Ja hij knapte snel op, hij ging om half 5 's middags onder het mes en 's avonds at hij gewoon weer. Dat is natuurlijk wel belangrijk, dat hij snel weer gaat eten en keutelen. Ik merkte totaal niks aan hem, ik heb wel ook pijnstillers in druppelvorm gegeven, dit omdat hij ook nog eens een gebroken pootje had. Maar hij bleef vrolijk! En Dippie, ik lees tegenwoordig op dit forum dat meerdere mensen het zonder narcose doen. Een narcose is best heftig voor zo'n beestje. Ze knappen veel sneller op als je het zonder doet.
max Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 precies, wat chan schrijft is waar.. het konijntje knapt sneller op, is niet duf etc,... als je nijn niet al te gestrest is, is het een prima methode toch? een algehele narcose, dus echt een tijdje in slaap, is eigenlijk voor mens en dier zwaar...
Aanbevolen berichten