jessie14 Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 hallo,weer even een vraagje ik was mijn konijn aan het aaien en ik zie er op sommige plekken allemaal kleine stipjes op zitten maar echt kleine stipjes dus niet zwarte punten.zijn dit vlooien?ik heb er denk ik een paar zien springen maar het valt niet erg op.wat is dit en wat moet ik er tegen doen?ik zou echt niet weten of het vlooien zijn ofzo......
Laura1984 Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Om er zeker van te zijn wat het is, zou ik even langs de dierenarts gaan. Dan krijg je ook meteen het juiste medicijn mee om hetgeen je konijn heeft te bestrijden.
jessie14 Geplaatst: 5 juli 2009 Auteur Geplaatst: 5 juli 2009 en hoe zie ik wat het is?ik heb even opgezocht maar dan moeten ze toch ook schilfertjes hebben bij vachtmijt? en dat heeft ze niet
jessie14 Geplaatst: 5 juli 2009 Auteur Geplaatst: 5 juli 2009 http://www.fretten.nl/N_frame.html?http://www.fretten.nl/N_home.htmlzou dit werken?
Kiwi Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Je link verwijst nergens naar, maar dat maakt ook niet uit. Ik zou zƩker niet zelf gaan zitten dokteren met medicijnen, maar gewoon even naar de dierenarts gaan als je het niet vertrouwt.
Laura1984 Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Het is ook heel moeilijk om dat zelf te zien, volgens mij bekijkt een DA het altijd onder een microscoop om precies te zien wat het is, omdat 'de veroorzakers' zo klein zijn.
jessie14 Geplaatst: 5 juli 2009 Auteur Geplaatst: 5 juli 2009 jha maar als het nu niets is...het is echt minim je ziet ze bijna niet..misschien is het ook zand
jessie14 Geplaatst: 5 juli 2009 Auteur Geplaatst: 5 juli 2009 en moet ik voor het konijn ook een vlooienkammetje halen of is dit niet noodzakelijk
sippi__x Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Ga gewoon voor de zekerheid even langs de DA Dat kan nooit kwaad.
Kiwi Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 jha maar als het nu niets is...Als het niets is ben je hooguit een keer voor niets naar de dierenarts geweest. Jammer van het geld, maar beter een keer voor niets dan te lang wachten terwijl een dier medische zorg nodig heeft.
Sjalot Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Voor niets zou het nooit zijn, een beetje dierenarts kijkt je konijn dan gelijk helemaal na. Oren, tanden, een APK-keuring voor je konijn is wel eens nodig.
margreet Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Een dierenarts zal met een vlooienkammetje wat van die stipjes uit de vacht kammen en daarna onder de microscoop bekijken.Dan is meteen duidelijk wat het is,en krijg je de juiste medicatie voor je nijn mee.Succes!!!
Aanbevolen berichten