Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@ zwarte panter Ekeren. Maar tenzij je ook in Ekeren woont ga ik wel even naar de Delhaise achter de hoek.

Hebben ze normaal ook met wortel, dat lijkt me dan wel beter, Plushke kent ookal wortel en lustte het, en er zit geen aardappel in. :)

En zal dan idd wat half en half doen. Lijkt me wel goed, krijgt ze alles binnen he.

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Ja Mufassa, maar biks is beter. In olvarit zit heel veel suiker en en ziek en zwak konijn kan daar juist niet goed op reageren. Konijnen zijn heel gevoelig voor te veel suiker.

Nogmaals, ik zeg niets over je DA, of ze goed of slecht is. Feit is en blijft dat veel DA-en niet konijnkundig zijn, hoe goed ze ook zijn.

Zal een beetje afwisselen, krijgt ze niet teveel suiker binnen...

Geplaatst:
Olvarit zonder aardappel bestaat hier in BE echt niet...

Ze hebben in de eerste hapjes enkel spinazie en aardappel, wortel en aardappel en tuingroenten met rijst.

En ik zou persoonlijk nog eerder schrik hebben van spinazie (aangezien sommige konijnen daar gas van krijgen) dan een erg kleine hoeveelheid aardappel.

Wortel en aardappel dan he...

Geplaatst:

Ekeren.. heb morgen niets te doen en daar ben ik op een kwartiertje met de trein... dus mijn aanbod staat ;).

Ik heb enkel wortel, zonder aardappel (uit NL).

Als je wilt neem ik ineens wat critical care mee.. meestal lusten ze dit erg graag en dan gaat het dwangvoeren ook makkelijker. Dat kan je afwisselen met je olvarit en dan krijgt ze ook vezels binnen.

Geplaatst:
Ekeren.. heb morgen niets te doen en daar ben ik op een kwartiertje met de trein... dus mijn aanbod staat ;).

Ik heb enkel wortel, zonder aardappel (uit NL).

Als je wilt neem ik ineens wat critical care mee.. meestal lusten ze dit erg graag en dan gaat het dwangvoeren ook makkelijker. Dat kan je afwisselen met je olvarit en dan krijgt ze ook vezels binnen.

Wat is critical care?

Maar je moet die moeite toch niet doen... Als een kleine hoeveelheid aardappel niet kwaad kan... Kost jou alleen maar geld, voor de trein...

Geplaatst:

Aiii spinazie kan gasvorming veroorzaken, en aardappel is giftig!! Ook zou ik oppassen met teveel suikers. Vezels lijkt me in dit geval toch het beste, ook wat betreft aansterken.

Ik begrijp dat je bij het advies van je arts wilt houden, er wordt ook niet gezegd dat deze slecht is hoor! Alleen konijnen zijn zo'n verhaal apart, heel anders in medicatie dan andere diertjes, en er is ook best wel wat voorzichtigheid mee geboden.

Als ik je dan een tip mag geven; neem aub het advies aan van zwarte panter. Die heeft toch ook wel zoveel verstand van konijnen, en naar ik heb begrepen ook door eigen ervaring en ze is in opleiding........ (bij deze dus even een pluim voor al het goede werk van zwarte panter ;) )

Geplaatst:

Oh jullie waren snel/Wat ben ik langzaam met typen :whistle2:

Wat lief dat je dat aanbied zwarte panter! Nog meer pluimen voor jou :love:

Geplaatst:
Wat is critical care?

Maar je moet die moeite toch niet doen... Als een kleine hoeveelheid aardappel niet kwaad kan... Kost jou alleen maar geld, voor de trein...

Geen moeite hoor en ik heb een kortingskaart voor de trein, dus dat is het probleem niet.

Critical care is een speciaal dwangvoer met een hoog vezelgehalte(in poedervorm dat je met water moet mengen) ontwikkeld voor oa. konijnen dat je bij DA'en kan krijgen.

Mijn aanbod staat... aan jouw de keuze.

Geplaatst:

Oke...

@ zwarte panter: als jij die moeite wilt doen, graag dan... :)

Maar wat is die critical care? Edit: oei, je was sneller...

En hoeveel moet ik je dan voor dat potje en dat zakje/..?

Alvast bedankt!!:D

Geplaatst:

Ik heb juist Olvarit met wortel, critical care en SS voor jonge konijnen gekregen.:)

Ze houdt niet erg van de Olvarit en de CC, maar 'k heb al wel wat binnengekregen.

Verder heb ik haar al zien drinken en hooi knabbelen, nu hopen dat ze snel meer hooi eet en ook aan de biksjes begint.^^

Geplaatst:

:)

Idd, niet veel, veel te weinig eigenlijk, maar het is een begin. De pijnstillers doen haar goed.

Ik ga vandaag naar die dierenwinkel waar ik haar heb gehaald, 'k ga klagen.^^

Geplaatst:

Het is een begin indd. Het is al goed dat ze die interesse heeft.

Ehm, ik denk dat je dat kan doen.. maar dat het een verhaal wordt a la "van het kastje naar de muur verwijzen"

Dierenwinkels :duivel:

Geplaatst:

'k Kan proberen he. ;)

Idd, 'k hou ook niet zo van dierenwinkels, maar hier zaten de dieren heel ruim, degene die bij elkaar moesten bij elkaar, degene die apart moesten apart, de konijnen kregen hooi en biks, propere hokken, geĆÆnteresseerde verkoopster die duidelijk wel van iets wist... En Mokka kwijnde weg, 'k had echt het gevoel dat hij niet lang meer zou leven, daarom heb ik het toch maar geprobeerd, maarja...

Geplaatst:

Hier zijn ze dol op de CC... ze likken het zo van het spuitje.

Misschien dat eens ze het doorkrijgt ze het ook wat lekkerder gaat vinden.

Succes bij de dierenwinkel...ben benieuwd of je iets gaat bereiken.

Geplaatst:

De verkoopster was erg bezorgt en ging direct naar de fokker bellen.

Ze kon niks regelen van geld ofzo, de manager was er niet, maar we mochten terugkomen.:)

Ik blijf Plushke dwangvoederen^^ Ze drinkt nu al genoeg en ze heeft haar eerste biksje op.:D

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .