Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het gaat gebeuren. Volgende week vrijdag om 9 uur moet ik in nijmegen dukenburg zijn. Moet helaas wel met het openbaar vervoer omdat mijn vriend chauffeur is, maar hoop dat 's middags op tijd thuis is om hem op te halen.

Hummer is deze week 12 weken. Hij is misschien erg jong. Maar ik zou hem anders pas ik september kunnen laten castreren hier in cuijk. En dan zouden ze 3 maanden apart moeten zitten en moet ik ze opnieuw koppelen terwijl het nu zo'n plaatje is. Nu hoeven ze maar 3 weken apart. Want stel dat het mis gaat met kopelen? Dan zit ik met 2 zielige konijntjes alleen terwijl ik de ruimte niet heb om 2 konijntjes apart te hebben, laat staan 2 koppels!?!

Ik ben echt heel zenuwachtig. Gelukkig had de da-assistent me al gerustgesteld door alle vragen die ik van te voren wou vragen zonder vraag al beantwoorden.

Ik ben echt heeeeel zenuwachtig!!!

Groetjes,

Michèlle, hummer en moppie

Geplaatst:

heel suc6

en ben benieuwd als het zo ver is hoe het gegaan is :D

zenuwachtig was ik ook

maar het was nergens voor nodig want een rammetje laten castreren is voor hun een eitje en hun zijn ook sneller weer de oude meestal na dag of 5

Geplaatst:

ik hoop het.. heb het express op een vrijdag laten doen.. omdat ik het weekend dan thuis ben.. Dan kan ik het goed in de gaten houden.

pfff.. krijg nu al buikpijn bij het idee dat ik mijn sgatje dadelijk bij 'vreemden' moet achterlaten! En dan ook nog zo'n treinrit van te voren.. Hij zal wel denken..

Geplaatst:

Heeft iemand trouwens tips over dingen die ik van te voren moet meenemen?

Da gaf al aan:

Wat lekkers voor als hij wakker wordt na operatie

Zijn normale biks voer

Hooi

Hem vervoeren met een handdoek van zijn eigen geur en niet in zaagsel (niet dat ik dat heb, maar nog goede tip)

Iemand anders nog iets?

Groetjes,

Geplaatst:

nou hier mijn 2 troela's alleen...

Heb nog nooit zoiets verschrikkelijks gedaan.. ze vinden het echt niet tof dat ze alleen zitten.. Maar het is maar voor 3 weken en het is niet anders...

Foto-RBDZBWXR.jpg

Geplaatst:

pfff.. net hummer weggebracht.. ze waren echt heel aardig.. en ze heeft hummer eerst helemaal nagekeken voordat ze iets deed.. hart, longen, tanden noem het maar op. Ze heeft hem ook gewogen.. hij weegt iets onder de 1 kg...

Ben nu weer thuis en het voelt alsof ik mijn kindje (die ik niet heb :P) heb weggebracht.. me buik gaat helemaal tekeer.. en me handen trillen..

De da zei dat ik hem als het goed is begin van de middag op kan halen (hij wordt vanochtend geopereerd), maar als hij te heftig op de narcose reageert, wil ze hem langer houden (tot 5 / 6 uur) voor de zekerheid. Hoop echt dat ik hem weer op tijd kan halen..

Komt vast goed.. :)

Groetjes,

Michelle :)

Geplaatst:

sterkte met hummer

maar wat je zelf al zeg waarschijnlijk komt het wel goed :)

het is even alleen heel saai zonder konijn als je het zo al gewend bent geraakt

ik duim en hoop met je mee geef bij aankomst maar knuffel van mij aan hummer

hummer zet uhm op

Geplaatst:

nee nog niets.. mijn buik gaat alleen maar nog meer te keer.. wil gewoon hummer weer bij me hebben.. :)

ik had moeten zeggen tegen de da dat ze moest bellen als hummer uit de operatie was.. vind dit maar niets

Geplaatst:
sterkte met hummer

maar wat je zelf al zeg waarschijnlijk komt het wel goed :)

het is even alleen heel saai zonder konijn als je het zo al gewend bent geraakt

ik duim en hoop met je mee geef bij aankomst maar knuffel van mij aan hummer

hummer zet uhm op

Zal ik doen :) Vind ik lief

Geplaatst:

ja ik moet een wereldreis maken dadelijk om hummer te halen (2 treinen heen en 2 treinen terug), maar zodra ik hem op kan halen zal ik het laten weten, en als ik thuis ben zal ik ook een update geven :)

Geplaatst:

Nou we zijn weer thuis. Hij poept en hij plast weer ;). Hij eet nog niet helemaal zoals het hoort, maar bij de da heeft hij zijn ss brokjes wel helemaal opgegeten. Hier heeft hij alleen een kwart stukje witlof op.

Als bodem bedekking ligt nu alleen handdoeken en verder niets. Zindelijk was hij nog niet, dus heb meteen de toilet er ook maar uit gehaald, dit leer ik hem wel als hij wat beter is.

Toen ik hem in zijn hok liet was hij best vrolijk, maar nu zit hij maar op zijn doos te zitten. Zijn ogen gaan wel een beetje dicht dus misschien moe?

Ik moest trouwens belachelijk veel geld betalen... 74,20 + 12,15 carprofen.. in totaal dus 86,35.

Vond het wel best veel geld, maar ja.. dit was wel de enige da in de buurt die hummer wou castreren met zijn 3,5 maanden leeftijd. Die carprofen dat is goed spul toch? Moet morgen ochtend beginnen met 0,5 ml en dat een week volhouden..

Ben wel blij dat hij weer lekker thuis zit.. dat hele gedoe.. :)

Geplaatst:

ik denk dat het beste is om hummer nu even in zijn kooi te laten bijkomen

je moet hem namelijk ook in de gate houden enz ....dus ik zou als ik jou was gewoon hummer even een paardagen bij laten thanken in zijn kooi...

Geplaatst:

Nou we zijn de nacht door. We hebben hummer inderdaad eerst een uurtje laten bij komen, hij had de mogelijkheid om uit zijn kooi te gaan maar dat heeft hij niet gedaan.. daarna begon hij wat te eten en te springen (gelukkig :)), ik merkte dat hij zijn hooi ook niet at, dus hop ik naar de winkel en heb nu hooi met paardenbloemen.. dat gaat erin als snoep.. wat vinden ze dat lekker zeg! Dus dat houden we erin.

Hij heeft nog wel steeds grote ogen, en het is een beetje nat erom heen, maar hij doet alles weer. Zijn poep is ook nog niet helemaal in orde, dan heeft ie kleine poepjes, dan weer grote, en soms zijn ze een beetje nat. Maar dat hou ik goed in de gaten. Ik kijk eerst hoe hij dit weekend doorkomt, en zodra ik ook maar een beetje merk dat hij pijn heeft ga ik meteen naar de da.

Maar hij eet en doet weer ;) dus dat scheelt weer ;)

Geplaatst:

Hey Michelle

Fijn dat alles goed is gegaan. Mijn beide konijnen zijn ook in deze kliniek geholpen. Echt een goeie dierenarts en ze zijn inderdaad heel aardig. Ik heb ook hele goeie ervaringen met hun. Had ik je bericht maar eerder gelezen dan had ik je dit alvast kunnen vertellen om je een beetje gerust te stellen. Maar goed, het is achter de rug en gelukkig is alles oke. Fijn dat ze ook alweer eet. Veel succes met het verdere herstel maar ik heb er alle vertrouwen in.

Geplaatst:

Dat is fijn om te horen, ze zijn inderdaad erg goed.

Hummer doet het er erg goed onder, alleen zijn zijn medicijnen geven een ramp. Ik heb moppie ook een tijdje medicijnen moeten geven en dat ging prima. Zonder problemen, hummer is juist de rustige maar hem moet ik echt wikkelen in een handdoek en nog weet hij me elke keer te krabben. Hij vind het echt niet leuk terwijl als hij eenmaal de medicijnen op heeft hij het wel lekker vind.

Voor de rest gaat het allemaal goed met hem, ik merk nog wel dat hij niet al te best nog eet, maar hij eet genoeg om me daar nog geen zorgen over te maken ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .