Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal

ik heb een paar dagen geleden hier een topic geopend over dat macho geen interesse meer in het hooi had

dit is inmiddels over, maar door dat ben ik hem wel goed in de gaten gaan houden

met name de keutels.

de keutels die geproduceerd worden zijn normaal, maar het zijn er minder

dus ik dacht in 1e instantie aan een verstopping, ben begonnen met natgemaakt groenvoer en had ananas gekocht

nou de eetlust van macho is echt ruim voldoende, eet goed het hooi en het groenvoer

dit zo de hele dag eens aangekeken en geprobeerd, het gedrag van macho is ook normaal

zo op het oog niks aan de hand, alleen er kwamen zowat geen keutels meer, terwijl er normaal altijd veel zijn

dus daarom dacht ik aan verstopping, maar macho eet dus enthousiast en ook niet minder

dus toch maar even telefoontje naar de DA gepleegd, die is gelukkig konijnkundig

het was heel druk ivm 1e woensdag van de maand konijneninenten, maar ik mocht toch even tussendoor op consult komen

macho is helemaal onderzocht, geen koorts, tanden oke, er waren keutels in de buik te voelen, gelukkig maar

maar hij had ook even de darmen onderzocht en deze liggen niet helemaal stil, maar werken niet voldoende

dus ik ben blij dat ik vandaag mocht komen, de DA zei dat we er op tijd bij waren en dat de kans heel groot was dat het beter zou gaan

macho heeft een injectie met iets gehad om de darmen te stimuleren (naam weet ik niet meer)

en ik ben gestart met ciseraldrops om de darmwerking verder te bevorderen

nu ff dimmen met groenvoer geven omdat hij dit vandaag dus al best veel gehad heeft omdat ik die keutels op gang wou hebben, gewoon hooi, water en brokjes mag die ook wat hebben

eenmaal thuis heeft macho ook weer fanatiek hooi gegeten, maar ik zie echt nog geen keutels

moet ik me nu toch al zorgen gaan maken, of duurt dit altijd wat langer ?

hoop dat iemand me kan helpen

groetjes inge

Geplaatst:

je bent vandaag bij de da geweest?.. ik zou het niet weten hoe snel die keutels moeten komen.. misschien nog even wachten op andere evaring van bb-ers?

succes in elk geval..

Geplaatst:

hoi max

dank je wel voor de reactie

toen ik straks wegging had ie nog niets gekeuteld, maar toen ik net thuis kwam al best veel !

en ook normaal formaat !

ben best opgelucht eerlijk gezegd

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .