Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil morgenvroeg eigenlijk met Dobby naar de dierenarts.

Ik heb 2 voedsters bij elkaar zitten, ze zijn beide gesteraliseerd.

Dobby had 3 weken geleden een kale plek op zijn rug, vorige week eentje bij zijn neus en net die ik dat hij een kaal plekje bij zijn oog heeft. Nu kan dit door een paar dingen komen;

- Dobby is voor de tweede keer dit jaar in de rui, of dit door het weer komt?

-Ook heb ik gedacht dat het misschien een parasietje kon zijn en dat hij zich de haartjes zelf uit trok en ze hebben beide hier wat voor gehad.

- Dupke doet dobby veel wassen, kan het hier door komen?

- Tjah en hebben ze misschien gevochten? Maar dat lijkt me niet want ik zie geen bloed ofzo.. ze zitten lief tegen elkaar aan, ik observeer ze iedere dag en zie zo in hun reacties etc niks raars.. ook zie ik geen plukken haar in het hok liggen, wel veel losse haren vanwege de rui van Dobby

Ik maak me toch wel zorgen...

Wat denken jullie?

Geplaatst:

ik heb geen idee wat dit kan zijn, misschien inderdaad het slimste om morgen even langs de da te gaan. Als ik iets niet vertrouw, kijk ik het ook even aan, maar zit toch binnen een paar dagen bij de da. Veel succes en sterkte

Geplaatst:

jah, weet je waar ik bang voor ben.. dat ze misschien toch 'gevochten' hebben en ik een ram erbij moet gaan zetten. Ik vind het van de ene kant rot omdat zij met zijn tweetjes zijn opgegroeid.. en als er een ram bij komt is er 1 stelletje en 1tje wordt geaccepteerd.. tjah en mijn vriend wil geen derde konijn.

Maar ik weet/ denk vrijwel zeker dat ze niet gevochten hebben

Geplaatst:

Deze topic had ik vorige week geopend. Ik ben de dag erna bij de dierenarts met dobby geweest en hij meende dat die haaruitval/ kale plekken bij zijn ogen een combinatie van het ruien en likken van dupke is. Dupke likt dobby altijd bij zijn hoofdje.

Maar nu.. wordt het plekje alleen maar groter; zie foto's... Wat zouden jullie doen?? terug gaan naar de dierenarts?

anke1985-4328-albums-dobby-picture14354-bild0120.jpg

anke1985-4328-albums-dobby-picture14353-bild0119.jpg

Geplaatst:

Je zou ook eerst even kunnen bellen, melden dat de plekken groter worden? Omdat de DA haar al heeft gezien.. Ik weet het niet hoor. Scheelt haar mogelijk stress en jou geld, als het ook via de telefoon opgelost kan worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .