lisaloca Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Hoi,Ik heb een dwergkonijntje van ongeveer drie en een half jaar oud, en hij heeft sinds vanavond (<--denk ik) diarree. Vanmiddag toen ik zijn kooi openzette ging hij onder mijn bed zitten, en daar kwam hij niet meer onder vandaan. Normaal gesproken is hij heel levendig, maar nu zit hij steeds maar stilletjes in een hoekje. Hij snuffelt nog wel en kijkt op als er iets gebeurt.'s Avonds ging hij op een tas zitten die op de grond stond, en toen ik hem in zijn hok zette zag ik dat daar een heleboel natte (stinkende) drolletjes op lagen. Onder mijn bed lagen geen keuteltjes.Ik heb meteen zijn hok verschoond, en z'n flesje en bakje schoongemaakt. Nu zit hij in zijn schone hok, en heb ik hem drinkwater met een beetje ORS (tegen uitdroging) en hooi gegeven. Daar heeft hij (tot nu toe) niks van gegeten. Kan ik morgenochtend naar de dierenwinkel, iets tegen diarree halen en dan 's middags als ik uit mijn werk kom kijken hoe het gaat, en eventueel de volgende ochtend (woensdag) naar de dierenarts gaan, of is dat te laat? Ik lees overal dat diarree heel gevaarlijk is, dus maak me zorgen! Alvast heel erg bedankt voor jullie advies!!Lisa
Mariellexxx Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Met dit warme weer is diarree echt een killer hoor!Ik zou hem heel goed in de gaten houden, even geen groenvoer geven, maar alleen hooi en water (brokjes is ook goed, maar niet teveel, gewoon zorgen dat hij genoeg hooi binnenkrijgt), verder moet hij genoeg drinken, als hij niet zelf drinkt zou ik in een spuitje wat in zijn bekje spuiten, paar keer per dag.Soms doe ik dat bij mijn konijnen ook hoor, als ik zie dat ze te weinig gedronken hebben, zeker met dit warme weer.Als de diarree aanhoudt, zou ik zeker naar de DA gaan.
Snoef Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Inderdaad. Ik zou ook zsm even langs de DA gaan om te kijken wat het is.
lisaloca Geplaatst: 30 juni 2009 Auteur Geplaatst: 30 juni 2009 Goedemorgen!Heel erg bedankt voor jullie reacties!! Hij is nu wel aan z'n hooi gaan knagen, en loopt elke keer weer naar z'n flesje om te drinken. Kan ik het vandaag nog aankijken, of kan ik beter proberen om voor vanmiddag een afspraak te maken met de dierenarts? Groetjes, Lisa
fluffy89 Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 mijn konijn had vorige week ook diarre, maar was nog wel heel levendig.ik heb hem die dag geen groenvoer gegeven en s'avonds was het gelukkig al weer over.
Lieke175 Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Ik zou toch even naar de dierenarts gaan als hij nog steeds diarree heeft, met dit weer is het risico op maden veel groter dan wanneer het niet zo warm is.Heb je hem toevallig gisteren iets van groenvoer gegeven wat hij eerder nog nooit gehad heeft?
De hangoren Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Ik zou hem alleen op hooi zetten de komende dagen, geen biks geven.Mocht zn achterkant nou erg vies zijn probeer deze elke keer weer schoon te houden met lauw warm water. Ik weet niet of het diertje buiten staan, maar dan zou het een idee zijn ivm de warmte om het naar binnen te halen.
Mel Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Als het langer aanhoudt, toch na de DA gaan of winkel om middeltje te halen. Diarree met dit weer is niet goed, snel uitgedroogd. En hou hem ook vooral goed schoon! Ik zou hem alleen op hooi zetten de komende dagen, geen biks geven.Mocht zn achterkant nou erg vies zijn probeer deze elke keer weer schoon te houden met lauw warm water. Ik weet niet of het diertje buiten staan, maar dan zou het een idee zijn ivm de warmte om het naar binnen te halen.
ZaZa Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Het is al gezegd: Geen biks,geen groenvoer.. alleen hooi en waterDan moet het verbeteren... Wat gebeurde er vóór hij diarree kreeg ?Heb je hem toen groente gegeven ?
lisaloca Geplaatst: 1 juli 2009 Auteur Geplaatst: 1 juli 2009 Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Intussen ben ik gerustgesteld, nijn hupst weer vrolijk door z'n kooi en legt nette ronde keuteltjes. Hij eet ook weer normaal en heeft genoeg gedronken.Bedacht me gistermiddag ineens dat ik hem inderdaad een keertje ander voer gegeven had. Daar lag het dus aan, denk ik. Stom, daar sta je niet zo bij stil, maar op zo'n klein diertje heeft dat natuurlijk een veel groter effect dan op ons..In elk geval is hij voor zover ik kan zien weer helemaal de oude! Bedankt voor jullie meedenken!!
Aanbevolen berichten