Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik was net bij de dierenwinkel en daar hebben ze ook een dierenarts dus dacht vraag daar even naar panacur pasta om de konijnen preventief te ontwormen. Dacht vraag het hier even want ben er nu toch:$.

Toen ik zei dat het om het preventief ontwormen van konijnen ging, gaf ze aan dat ik beter iets anders en goedkopers kon gebruiken. Namelijk Anti Parasiet van Beaphar. Ik heb net een pipetje in Jespers hals gedruppeld, maar nu zie ik hem zelf wassen en volgens mij is hij zo lening dat hij er wel bij kan, nu vroeg ik me af kan dit schadelijk zijn?

En ik vroeg me af wie dit ook een keer heeft gebruikt?

Of kan ik toch beter panacur pasta gaan halen bij mijn dierenarts??

Geplaatst:

De meestvoorkomende wormensoort bij konijnen is de passalurus ambiguus (pinworm).

Maar ik heb zelf ook geen ervaring met middeltjes uit de dierenwinkel. Persoonlijk verkies ik om medicijnen bij een DA te halen (meestal na consult).

Geplaatst:

Ik heb voor de zekerheid ook maar even een mailtje gestuurd naar de wilhelmina kliniek in utrecht. En las daar inderdaad ook op de site dat de pinworm de meest voorkomende worm soort is. Maar bedankt voor je advies.

Geplaatst:

in de winkel hebben we anti parasiet wel eens gebruikt bij de cavia's tegen schurft. (zzou het ook tegen moeten werken volgens de verpakking. kan ook een vergelijkbaar middel zijn geweest van beaphar) hetresultaat waas 0.0!

onze ervaring is er dus niet zo goed mee. wij raden het mensen dus ook bijna nooit aan

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .