Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Moppie heeft een beetje een snotneusje. Het is niet dat ik het snot zie lopen, maar haar neus is vies. Hummer (die alles hetzelfde eet, hetzelfde drinkt, hetzelfde doet als moppie) heeft nergens last van.

Het lijkt alleen wel of ze een beetje 'lekt' uit haar mondhoeken. Een konijnenmondje is zeg maar een soort driehoekje zonder onderkant. En aan allebei de kanten onder haar mondhoeken is het een beetje groenig (denk door de groente ofzoiets?).

We moeten sowieso woensdag naar da voor hun inentingen, maar is het ernstig? Moet ik me er veel of weinig van verwachten?

Groetjes,

Michelle

Geplaatst:

Laat dan ook zeker haar kiesjes nakijken. Daar kunnen ze namelijk ook wel wat van 'kwijlen'.

Als ze toch ziek blijkt te zijn, laat ze dan zeker niet inenten. Een konijn moet in prima gezondheid zijn op het moment dat ze worden ingeënt.

Geplaatst: (aangepast)

Snot (komt echt uit de neus), kan heel soms dodelijk zijn (als een konijn hele erge snot heeft en niet behandelt word!) het is een soort van ziekte dat inderdaad door bacterien worden veroorzaakt, je kan er mediceinen bij de dierenarts voor krijgen en dan gaat het weer over.

Kwijlen kan inderdaad door de kiezen komen (had mijn konijn ook) maar soms kwijlen konijnen ook omdat onder hun kin geurklieren zitten en daar komt het kwijl dan ook terecht en dan geven ze ook hun geur aan iets af.

aangepast door Laura
Geplaatst:

Ja we gaan woensdag sowieso naar de da. Het is niet echt snot, het is meer beetje viesig. Hummer heeft dit niet.

Maar moppie eet nog hartstikke goed. Ze eet sneller haar groente op als hummer. Maar ik zal het wel eventjes aan de da vragen.

Kan ik voordat we naar de da gaan nog ergens op letten, circa doen?

Geplaatst:

Ik zou het gewoon beetje schoon maken, zolang ze maar eet en drink en zich niet naar gaat voelen of ergens stilletjes gaat zitten. Let misschien op of ze wel of niet niest, soms niezen ze best vaak en soms niet dan.

Geplaatst:

Ik ben het hele weekend thuis geweest, en ze niesen niet (weet nieteens hoe dat klinkt bij een konijn :P). Tja.. schoonmaken. dat is een groot woord. Moppie vind het heerlijk om te kroelen, maar zodat ze ook maar voelt dat er niet gekroeld gaat worden, is ze weer weg. Ze eet en drinkt prima, gedraagd zich hetzelfde als altijd, alleen heeft ze een vies neusje. Daarom vind ik het vreemd. Maar ik zal het in de gaten houden, en het neusje schoonmaken en kijken hoelang het duurt voordat het weer 'vies' is.

Geplaatst:

Ja dat ken ik met konijnen ja haha!:P

Ja dat is denk ik het best wat je kan doen, Het kan ook aan het warme weer liggen he. Als haar oren heel warm zijn moet je haar afkoelen. Daar kan het ook aan liggen.

Maar kijk inderdaad maar of het snel weer snotterig word of niet, dan zou ik naar de dierenarts gaan om te vragen wat ze nou precies heeft en wat je eraan kan doen. Is het snot kan je mediceinen voor krijgen en is het binnen een week over ofzo.

Geplaatst:

Ja ik moet woensdag middag sowieso naar de da. Dus kan het dan meteen vragen, en al aangeven dat ik het al heb schoongemaakt en het binnen 2 dagen weer zo is (mocht dit zo zijn).

Haar oren zijn gelukkig niet warm. De airco staat altijd bij ons aan (als we thuis zijn), vandaag is toevallig mijn vriend de hele dag thuis. Vind het maar niets om de airco aan te zetten als ik er niet ben. Ik hou het altijd goed in de gaten, en ook als ze het toevallig 'te winderig' vinden dan gaat hij uit. Vind het maar niets, als ik er niet ben :P(hoezo overbezorgd)

En ik ga vanavond een fles water in de vriezer leggen dat ze morgen daar tegenaan kunnen liggen als ze alleen zitten.

Dus komt goed ;)

Geplaatst:

Morgen naar de da voor inentingen.

Ik vertrouw het niet helemaal met moppie. Vandaag toen ik thuis kwam tussen de middag zat moppie volgens mij op het randje van oververhit. Ik heb de airco aangezet.. en de fles opnieuw gevuld met heel koud water.. en een bevroren fles onder hun handdoek gelegd. Ik was gelukkig op tijd maar liep te balen dat ik natuurlijk weer vier uur moest werken.

Toen ik vanmiddag terug was, zag ik dat haar oogje (haar om het oogje) vies was. Heb haar dus goed schoongemaakt en flink gekamt.. maar ik rook eens en het rook volgens mij naar urine.. moet wel van hummer zijn.

Ik heb echt het gevoel dat ze niet lekker is.. Hoop het eigenlijk niet want dan moeten we nog een keer extra naar de da voor haar inentingen.. laat haar dus echt niet inenten terwijl ze ziek is..

Laat haar dus morgen voor de zekerheid eerst eventjes onderzoeken..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .