Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb een FH van ruim 1 1/2 jaar oud. Hij vind het zalig om in de regen te liggen en daardoor heeft hij allemaal grote klitten in zijn vacht op zijn buik.

Nu heeft hij waarschijnlijk ook E. Cuniculi waarvoor ik hem sinds een paar dagen behandel. Als gevolg van deze ziekte plast hij gewoon waar hij op dat moment ligt en blijft daar gewoon in liggen omdat hij bijna niet op zijn achterpoten kan staan om weg te lopen.

Ik ben dan ook op zoek naar iemand die zijn buik kan knippen en scheren. Bijvoorbeeld een fokker van angora konijnen of zo.....

HELP ME AUB!!! Het is heel snel nodig dat dit gebeurd!

Geplaatst:

Is er geen trimsalon bij je in de buurt? Of misschien kun je een fokker of opvang vragen om je te helpen. Of de dierenarts??

Heel veel beterschap voor je nijn.

Geplaatst:

Ik woon in Helmond (omgeving Eindhoven). Dus Utrecht is een beetje te ver voor Stamper. En zeker met deze warmte.

Wel super lief dat je me zou willen helpen! Ken je iemand in mijn omgeving misschien?

Geplaatst:

Ik heb nog even met je mee zitten denken, kun je niet zolang een wegwerpluier onder de kont van je nijn leggen? Er bestaan ook incontinentie-onderlegger of kraammatrasjes, volgens mij gewoon bij het Kruidvat te koop. Als hij er niet aan knaagt dan ligt ie in ieder geval droger en kun je af en toe verschonen.

Vooral met dit warme weer gaat urine flink ïnbranden".

Geplaatst:

Je hebt ook van die 'dierendekens' die ondaks ongelukjes zo goed als droog blijven aan de bovenkant.

'Vetbed' is daar een super voorbeeld van.

Het lastige met dit weer is natuurlijk dat het eigenlijk te warm is voor een deken, maar misschien is het wel een idee voor als het terug iets koeler is.

Geplaatst:

Denk dat een da je heel goed zou kunnen helpen. Bij operaties moeten dieren toch ook stukjes kaal geschoren worden. Misschien ook handig om vast te stellen of je diagnose goed is en je behandeling. Succes!

Geplaatst:

Knippen en scheren viel niet onder de konijnenverzekering? :whistle2:

Inderdaad, waarschijnlijk weet de DA het beste hoe je een konijn knipt. Je zou ook contact op kunnen nemen met opvang Franky in Eindhoven, misschien dat zij je kunnen helpen.

Geplaatst:

Fijn dat er mensen mee denken! Dank jullie wel.

De diagnose en behandeling doe ik natuurlijk op advies van de DA!

En het valt niet onder de konijnenverzekering Lieke....

Iemand anders misschien nog tips of een adresje????

Geplaatst:

Wellicht kun je de Konijnenberg in Waalwijk bellen of mailen over deze kwestie. Degene die de opvang runt heeft heel erg veel ervaring op heel veel gebieden. Wellicht kan zij je helpen, of heeft ze een adres waar je kunt worden geholpen. Waalwijk is denk ik een halfuurtje rijden vanaf Eindhoven, dus dat is ook goed te doen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .