Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een konijn van 15 mnd.

Afgelopen december werd hij ziek.

Hij at niet meer en zat weinig leven in.

De dierenarts heeft hem onderzocht en hij bleek veelste hoge koorts te hebben en kreeg antibiotica.

Waar die koorts precies vandaan kwam wist ze niet.

Heel langzaam aan knapte hij weer op en begon hij weer wat te eten.

Helemaal opgelucht was ik dat hij weer de oude werd.

In begin mei voelde we een bult bij zijn rechter wang en zijn we gelijk na dierenarts gegaan.

Hij bleek een abces te hebben en dat hebben ze die zelfde dag nog operatief verwijderd.

Hij kreeg daarna nog week lang antibiotica spuit toegediend door de dierenarts.

De wond is inmiddels goed genezen en langzaam aan krijgt hij zijn eetlust weer terug .

Ik was weer opgelucht dat het weer goed met hem ging ,totdat ik vrijdag een hele plas bloed in zijn hok zag liggen!.

Ik ben gelijk weer na dierenarts gegaan en hij had weer veelste hoge koorts(boven 40 gr)en hij blijkt een blaasontsteking te hebben.

Dat bloed komt dus met de urine mee.

Weer zit mijn konijn nu aan een antibiotica kuur van een week.

Volgens mijn dierenarts heeft mijn konijn gewoon slechte weerstand,maar ik vraag me toch echt af of dit geen kwaad kan voor mijn konijn elke x maar weer antibiotica.

Elke x als ie weer opgeknapt is en eindelijk weer eet wordt hij weer ziek.

Hij staat bij ons binnen ,en op een kamer waar het niet vochtig is,en niet op de tocht staat en verwarming doen we ook niet aan op die kamer.

Mischien rare vraag ook maar ik denk dan van heeft zon beest wel een gelukkig leven als hij steeds ziek is en pijn heeft.

Geplaatst:

Als je zo loopt te rommelen met je konijn, kun je misschien eens op zoek gaan naar een echte konijnkundige dierenarts... Het klopt namelijk ook niet dat een konijn met 40 graden veeel te hoge koorts heeft, dus vraag ik me af hoe konijnkundig jouw DA is. Een goede temperatuur van een konijn ligt tussen de 38.5 en 39.5.

Geplaatst:

hallo,

Bedankt alvast voor jullie reacties!.

Dat lijkt me inderdaad een goed idee om eens een afspraak te maken met konijnkundige dierenarts!.

Wat ik ook vreemd vind is dat bij mijn konijn verder geen onderzoek is gedaan naar bv urine om te testen of het wel inderdaad een blaasontsteking is.

De dierenarts heeft beetje op zijn buikje gevoeld en zei dat blaasontsteking was,terwijl ik op dit forum bij meerdere verhalen lees dat er eerst getest wordt.

Ik ga morge inderdaad eens contact op nemen met een konijnkundige dierenarts !.

Het gaat mij echt aan mijn hart om mijn konijn elke x zo zielig in een hoekje te zien zitten en wetende dat hij pijn heeft en zich ziek voelt.

Ik laat nog even weten hoe het is verlopen.

Nogmaals dank!

gr saskia

Geplaatst:

Kleine gok...het enige wat jou konijn mankeert zijn waarschijnlijk haken op de kiezen...die verklaren alles behalve het "bloed" in de urine...ik ga er niet van uit dat daar bloed in zat...waarschijnlijk teveel worteltjes gegeten ;)

Geplaatst:

de dierenarts heeft in mei nadat ze het abces hebben verwijders het gebit grondig na gekeken en dit was in orde .

Volgens dierenarts zat het bloed wel in de urine vandaar dat hij verklaard dat het een blaasontsteking is.

Toen ik vrijdag plas bloed in hok zag liggen was dit helder rood en niet orange.

Volgens dierenarts zit het bloed dus in de urine en lijkt het heel veel bloed omdat het verdund is met de urine.

Maar ik heb vandaag meerdere dingen gelezen waarbij mensen ook na dierenarts gingen omdat konijn bloed verloor en daar werd eerst test van urine gedaan om zeker te weten of het een blaasontsteking is.

En mijn dierenarts heeft alleen aan buikje gevoelt en wist daar uit op te maken dat het blaasontsteking is.

Ik ben geen dierenarts en wil zijn werk ook niet bekritieseren maar dan vraag ik me wel af van hoe zeker is het dat het inderdaad blaasontsteking is en ik niet nu mijn tijd verdoe door maar simpel weg te wachten tot antibiotica kuur voorbij is in de hoop dat het over is.

Konijn heeft ook al tijdje geen normale ontlasting maar zachte grote ontlasting .

Ik zal in de lijst gaan kijken welke konijnkundige dierenarts het dichts bij mij in de buurt zit en morge gelijk bellen.

Nogmaals bedankt voor jullie advies en raad!.

gr saskia

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .