Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een konijn van 15 mnd.

Afgelopen december werd hij ziek.

Hij at niet meer en zat weinig leven in.

De dierenarts heeft hem onderzocht en hij bleek veelste hoge koorts te hebben en kreeg antibiotica.

Waar die koorts precies vandaan kwam wist ze niet.

Heel langzaam aan knapte hij weer op en begon hij weer wat te eten.

Helemaal opgelucht was ik dat hij weer de oude werd.

In begin mei voelde we een bult bij zijn rechter wang en zijn we gelijk na dierenarts gegaan.

Hij bleek een abces te hebben en dat hebben ze die zelfde dag nog operatief verwijderd.

Hij kreeg daarna nog week lang antibiotica spuit toegediend door de dierenarts.

De wond is inmiddels goed genezen en langzaam aan krijgt hij zijn eetlust weer terug .

Ik was weer opgelucht dat het weer goed met hem ging ,totdat ik vrijdag een hele plas bloed in zijn hok zag liggen!.

Ik ben gelijk weer na dierenarts gegaan en hij had weer veelste hoge koorts(boven 40 gr)en hij blijkt een blaasontsteking te hebben.

Dat bloed komt dus met de urine mee.

Weer zit mijn konijn nu aan een antibiotica kuur van een week.

Volgens mijn dierenarts heeft mijn konijn gewoon slechte weerstand,maar ik vraag me toch echt af of dit geen kwaad kan voor mijn konijn elke x maar weer antibiotica.

Elke x als ie weer opgeknapt is en eindelijk weer eet wordt hij weer ziek.

Hij staat bij ons binnen ,en op een kamer waar het niet vochtig is,en niet op de tocht staat en verwarming doen we ook niet aan op die kamer.

Mischien rare vraag ook maar ik denk dan van heeft zon beest wel een gelukkig leven als hij steeds ziek is en pijn heeft.

Geplaatst:

Als je zo loopt te rommelen met je konijn, kun je misschien eens op zoek gaan naar een echte konijnkundige dierenarts... Het klopt namelijk ook niet dat een konijn met 40 graden veeel te hoge koorts heeft, dus vraag ik me af hoe konijnkundig jouw DA is. Een goede temperatuur van een konijn ligt tussen de 38.5 en 39.5.