Kim1982 Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Misschien kun je proberen om water met een spuitje te geven zoals bij dwangvoederen maar dan alleen met water...
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 dat gaat me echt niet lukken ben ik bang want hij sparteld dan erg tegen ik heb nu een fles hooi thee staan en bakje met hooi thee wel zat ik net te denken of het misschien een verstopping kan zijn ofzowant hij eet best sloom vergleken de ander en dirnkt veel te weinig hij had eerst paar weken terug wel 2 keutels aan elkaar hangen maar omdat hij na de hand weer normaal keutelde had ik zoiets van dat ik geen zorgen hoef te maken wel heeft hij ook de laatste tijd veel meer haren in de kooi liggen die zijn van hem want het zijn zwarte haren is het iets om prozyme te bestellen en hoe moet ik dat gebruiken
Kiwi Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Ik heb je PB'tje al beantwoord, over de Prozyme.Heb je al geprobeerd om een beetje banaan aan het tuitje van het flesje te smeren? Als hij dat lekker vindt gaat hij daardoor misschien ook weer drinken. Met een spuitje zou ik inderdaad niet doen, dat levert alleen maar stress op.
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 jip toen jij dat zij in de topic heb ik dat gelijk de volgende dag gedaan proffie de baige vond het lekker;) majah die is ook kerngezond maar carino waar de zorgen over hangt vond er niets aan
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Heeft de DA vocht toegediend omdat zijn buik gespannen voelde of hij dacht aan een mogelijke verstopping of omdat hij echt tekenen van dehydratatie heeft vastgesteld?
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 zijn buik voelde hard aan en daarom heeft hij vocht infuus gedaan
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 want hij zij dat ie voelde dat ie teweinig dronk
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Euhm...eerlijk gezegd snap ik het niet helemaal... Volgens mij kun je uitdroging enkel voelen door het nekvel op te tillen en te kijken hoe snel het teruggaat. Maar ook dit is niet waterdicht.Een konijn met uitdrogingsverschijnselen voelt zich vaak ook slecht en ziet er niet goed uit... Keutelt je konijn nog wel normaal? Misschien voelde de DA erg duidelijk de massa in de darmen en besloot hij daarop om de darmen extra te hydrateren...ik weet het niet goed... Het lijkt me dus een goed idee dat je morgen even terugebeld en wat navraagt en je DA laat weten dat hij nog steeds niet wilt drinken.
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 Misschien voelde de DA erg duidelijk de massa in de darmen en besloot hij daarop om de darmen extra te hydrateren...ik weet het niet goed... ik denk dat het idd dat was nu dat je het zegt ...
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 want hij voelde namelijk aan zijn buikjewant die was dus strak
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Ik ben nog steeds niet helemaal mee... want dan zou hij dat normaal bepalen aan de consistentie van de darminhoud en die is niet zo eenvoudig zomaar vast te stellen... en daarnaast wordt er dan ook meestal medicatie gegeven en zie je ook meestal dat je konijn zich niet lekker voelt...Maar soit, dat ik niet helemaal mee ben, maakt niet uit. Geef hem in ieder geval af en toe een blaadje witlof, daar zit veel vocht in. En als de darminhoud de reden van het infuus was, heb je liever diarree dan verstopping. En bespreek het morgen nog eens met je DA.En als je het niet vertrouwd aan de bel trekken natuurlijk.
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 ik ben echt helemaal overbezorgd:(hij ziet er zo futloos uit licht alleen maar en heeft nu nog niets gedronken hij eet wel biks en groente maar heel sloom en rent er ook niet echt op afik heb wel voor de zekerheid prozyme besteld zo als je hebt kunnen lezenik zal morgen eens bellen en overleggen met de dierenarts en zeggen dat ik neit vertrouwd volgens mij heeft hij ook niet gepoept maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen(hij was zich zelf ook minder terouwens) kon hij maar praten:(
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 njah okeej hij heeft vannochtend wel beetje hooi thee gehad en klein beetje water maar niet voldoende zeg maar
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Euhm... als hij niet keutelt en zo lusteloos is, is het niet goed hoor...Kan je desnoods nu geen DA bellen om te overleggen?
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 volgens mij zijn die niet aanwezig nu :(ik kan het me ook in verbeelden maar met twee konijnen is het moeilijk te zien of hij gekeuteld is maar echt actief is ie niet
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Of hij keutelt, is toch iets wat je echt in de gaten moet houden hoor.Stel dat hij al een tijdje niet gekeuteld heeft, dan merk je het niet eens... En als je het niet vertrouwd, er zijn altijd DA'en die je kan bereiken.
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 jah ik heb uhm net stukje witlof gegeven en dat ging er wel in nu idd even in de gate houden of ie keuteld en hoe kan ik dat het beste doen
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Of ze een hele tijd heel goed observeren, zodat je alles ziet wat ze doen.Of ze tijdelijk uit elkaar halen en de ene op een handdoek ofzo zetten i.p.v. bodembedekking.
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 ik denk eerder stiekem als ik het zo net zag dat er verstopping ofzo is want ik heb even zijn buik gemasseert en na de hand geborsteld en daar kwam behoorlijk wat haar van af heel de bank zat onder plus ik
Manon73 Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Toen Sammie bij mij ziek was heb ik Boris ook een paar uur weggehaald. Sammie in het hok en Boris kon het hok niet meer in (die liep los op het terras). Ik moest ook zien of Sammie ging keutelen. Bij mij heeft het destijds hun relatie niet verstoord.
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 ik heb het mannetje even in de kooi gezet en het vrouwtje zit nu in de ren heb ook gelijk even de wc bak verschoont zo dat ik kan zien of hij poept en plast:D
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 ik weet wat het is het is een verstopping heb hem net gemasseerd enz en na de hand dus apart in de kooi gezet en hij heeft drie ketting keutels gelegd
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 mjah ik bedoel drie keutels aan elkaar dus inprciepe een ketting keutel verder zijn zijn keutels best klein en hebben niet allemaal de zelfde grote ik ga morgen ook even annanas halen omdat ik dan prozyme nog niet in huis hebik hoop hier mee dat hij dan tog gaat drinken want dit heeft hij inmiddels al de hele middag en avond nog niet gedaan
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Morgen sowieso even contact met je DA opnemen. En ik zou hem ook iets meer groen geven dan hij al gewend is. Als hij echt een beginnende verstopping heeft is groen beter dan biks. En aangezien hij ook niet drinkt, heb je liever een beetje plattere keutels dan geen keutels meer.
Aanbevolen berichten