Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 grrr :grrrrrr: mijn konijn drinkt nog steeds te weinig ik ben afgelopen donderdag al na de dieren arts geweest zo als sommige mensen van het topic weten carino het zwarte konijn heeft een vocht infuus gekregen omdat hij te weinig drinkt ik ga liever niet terug na de dieren arts maar als het moet dan moet het en dan ga ik ook ik maak me zo ongerust over hem weet iemand misschien waaraan het kan liggen dat hij zo weinig drinkt?eten doet ie wel alvast bedankt voor de reacties
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 ik ben terouwens wel bezig met groenvoerzoals witlof en die dan nat te maken (zodat hij dat vocht wel binnen krijgt hij drinkt wel maar niet genoeg voor een konijn)
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Heb je enkel een flesje of ook een bakje? Groenvoer geven is inderdaad prima en extra nat maken ook.Als hij echt zo slecht drinkt kan je het groenvoer natuurlijk ook heel erg opbouwen...Hier krijgen ze zoveel groen dat er erg weinig gedronken wordt. Als hij vorige keer echt gedehydrateerd was, moet je dit (zeker met dit weer) goed in de gaten houden.
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 dankje zwarte panterik ben idderdaat aan het opbouwen met groen voer maar dit hebben ze nog nooit gehad dus heb nog maar twee dingen in huis witlof en rucolaze hebben ieder 2 flesje drink bakje zijn ze hier niet gewend en doen daar niets mee ik denk dat ik maandag gewoon weer even terug ga na de dieren arts . maar weet jij misschien waarom hij zo weinig drinkt de dieren arts zij toen ook dat zijn buikje beetje strak was (omdat hij te weinig vocht binnen kreeg daarom heeft hij even een infuus gekregen )
Kiwi Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Misschien heeft hij wel trek in hooithee? (een pluk hooi overgieten en kokend water, dit helemaal af laten koelen en dan het hooi eruit halen). Die kun je in een flesje en een bakje doen, wellicht heeft hij daar meer trek in dan in gewoon water?
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 ik zal eens proberen en is dit dan erg dat het ander konijn daar ook aan drinkt want ze drinken aan bijde flesjes
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Hij heeft dus geen bakje?Dan zou ik er toch sowieso een bakje bij zetten...ook al doet hij daar op het eerste gezicht weinig mee. Heeft hij vroeger wel van de flesjes gedronken? Als hij toen echt uitgedroogd was, zal hij niet in een al te goede conditie zijn geweest op dat moment natuurlijk.
biancka Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Bolt drinkt ook meer hooithee dan gewoon water. Wat ik nu doe is hooithee maken en dan de helft hooithee en de helft water in zijn drinkflesje. Heb ik eerlijk gezegd dat net voor het eerst gedaan dus maar afwachten of hij dat wel gaat drinken
Kiwi Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Het maakt in ieder geval niet uit als je andere konijn daar ook van drinkt.
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 ik zal eens proberen en is dit dan erg dat het ander konijn daar ook aan drinkt want ze drinken aan bijde flesjesNee, tuurlijk niet.Is geen geneesmiddel ofzo, maar enkel water met een hooismaakje .
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 hoi zwarte panter !!ik heb al eens een bakje neer gezet voor 2 dagen maar hier ijkt hij niet naar om ik zal het er wel weer neer zetten en ook gewoon in de drinkflesjes doen zo dat we dan toch zeker weten (ik kon niet zien dat hij niet in een gezonde staat was) hij was blij al s los loopt ging ie allemaal binkies maken eerst zag ik naartuurlijk niet of hij genoeg dronk omdat hun toen een flesje hadden en hun kregen ook uit een bakje eten dit heb ik ook al aangepast zijn brokjes eet hij op al laat hij er 4 in liggen maar dat maakt niet zo veel uit als d=hij meerdere deel er maar uit drinkt waarom ik donderdag na de dieren arts ging was omdat er een van bijde konijnen kei hard zat te gillen/schreeuwen dus ik schrok en heb gelijk de dieren arts gebelt om te vragen wat het was zij zij dat dit meestal is als ze in de stress zijn en of pijn hebben
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Zet maar gewoon terug een bakje neer hoor, al staat het er voor niks.En maak even hooithee en kijk wat hij daar mee doet. Maar heeft hij ooit al uit het flesje gedronken?
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 jah hij weet niet beter dan een flesjeik heb hem van af toen ie 8 weken was en hij heeft altijd een drink flesje gehad ik voel me zo schuldig omdat er waarschijnklijk hij ook de gene was die donder dag zo zat te gillen (dus pijn zou kunnen hebben)
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 ik ben hooi thee aan het maken en ben benieuwd dalijk hoe ze hier op gaan reageren laat het nattuurlijk eerst intrekken en als hij dan nog niets drinkt??? (het wordt zoiezo maandag terug na de dieren arts had vannacht ook nare droom dat ie dood lag in de kooi:(
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Jezelf niet schuldig voelen.Jij hebt juist gehandeld en bent onmiddellijk naar de DA gegaan.Dus...ophouden met onterechte schuldgevoelens Eet hij nog altijd even goed?
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 biks wel hooi niet hij licht heel veel languit
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 eerst wel (maar dat kwam toen omdat ik te weinig voer gaf ik had toen voor bijde maar een bakje biks en daar zat 25 gram in .... toen at ie wel goed hooi toen moes ik ook drie x perdag goed bij vullen en nu maar 2 de gezonde eet dus veel meer
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Te weinig biks? Welke biks geef je en hoe zwaar zijn je konijnen? Heb je al eens naar zijn tanden gekeken? Soms kan een malocclusie van het gebit (als de tanden niet juist op elkaar staan) ook de reden zijn dat ze stoppen met drinken.
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 donderdag heeft de dieren arts alles na gekeken en de tanden waren gezond had geen koorts maar was we uitgedroogd mijn dieren arts als je daar bent controleert hij gelijk alles om te kijken of hij wel gezond was
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Probeer idd eerst even de hooithee. En houd hem goed in de gaten, als je het echt niet vertrouwd even een DA bellen.
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 ja doe ik maar jij vroeg hoe veel mijn konijn weegt nou dat is dus 1.750 kg
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 ow ja en ik geef konijnen korrels (staafjes biks)
zwarte panter Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Hangt er natuurlijk vanaf welke biks je geeft... Maar ik ben sowieso geen voorstander van veel biks... hooi en groenten zijn sowieso veel beter en belangrijker.Hier krijgen ze SS en samen wegen ze ongeveer 2.5kg en ze krijgen samen 20 gram (ze krijgen wel erg grote porties groen).
Carino Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 Deze biks krijgen ze en dan bijde 25 gram in een apart bakje
Aanbevolen berichten