Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

... 2 weken geleden, die leeft nog steeds...

Het ging op zich best goed, paar keer terug naar de DA en er waren wat stukjes dood weefsel verwijderd. Hij dacht als ik maandag nog terug zou komen dat alles er weer beter uit zou zien.

Maar nu gaat het slecht, ze lijkt wel uitgedroogd! Ze drinkt slecht, haar nekvel bleef net ophoog staan en nu zag ik ook ineens eitjes van vliegen!!!! Ik moet haar elke dag schoon maken en insmeren en zag meerdere kapotte plekken op haar huid, misschien omdat ze een beetje nat blijft na het schoonmaken. Ze maakt zichzelf ook niet meer goed schoon, ze blijft stinken.... Ik heb wel alle eitjes opgezocht en weggehaald, ik wil echt niet dat ze maden krijgt!

Ik denk echt dat ik haar moet laten inslapen, maar wil het echt niet, het is mijn allerliefste konijn... :( Maar ik ga natuurlijk doen wat het beste voor haar is.

Geplaatst:

Ach gosh, Chan. Wat verschrikkelijk allemaal :(

Misschien kun je de DA even bellen om te vragen of ze aan een infuus mag zodat ze in ieder geval wat aan de uitdroging kunnen doen? En wie weet hebben ze ook wel spul om haar goed te desinfecteren zodat ze geen last krijgt van de eitjes.

Heel veel sterkte!

Geplaatst:

Heb je het konijn nog steeds buiten dan?

Als dat zo is moet je hem meteen binnen zetten hoor.

Met wonden en als ze nat blijven kun je het beste binnen houden, buiten zijn ze zeker een makkelijk slachtoffer voor maden.

Als je het konijn binnen hebt kun je misschien een klamboe over de kooi maken.

Ik zou ook zeker meteen richting da gaan.

Geplaatst:

Ze staat al sinds het gebeurt is binnen, maar ik had vandaag de deur open laten staan omdat ze zo warm was! De deur blijft nu dus dicht. Helaas zitten er nog wat vliegen binnen, dus even kijken voor iets dat over de kooi kan.

Ik ga vanavond niet meer naar de DA, ik ga zorgen dat ze zo nog wat binnen krijgt en ga alle vliegen doden hier in huis.

Geplaatst:

Ik wil je heel veel sterkte wensen, met het oplappen van dit beestje. Probeer er alsjeblieft wat vocht in te krijgen, ze zal het wel nodig hebben, na zo'n warme dag. Succes en we horen het nog wel hoe het verder gaat.....

Geplaatst:

Ik heb nog even zitten nadenken. Heb je al hooithee geprobeerd? Dat was het eerste wat Bolt dronk na zijn castratie en vandaag weer hetzelfde. Bolt drinkt het vanaf een lepeltje maar ik denk dat jij je nijn echt dan even moet dwangvoeren.

Nogmaals sterkte.

Geplaatst:

Dat het vel omhoog blijft staan als je t beetpakt duid op een vochttekort, dat is ook niet gek met deze warmte plus het herstellen.

Indd een klamboe of iets dergelijks zou super zijn, als er maar geen vliegen kunnen bijkomen, dat is heeeeel belabgrijk, kan ze er niet ook nog ns bij hebben!

Als ze niet wil drinken, probeer t dan is met iets zoets aan t drinkflesje, of hooithee.

Heel belangrijk is dat ze gaat drinken!!

Verder klinkt het alsof ze aan het eind van haar latijn is.. Niet meer schoonmaken etc.

Je schreef dat ze plekken krijgt van het schoonmaken? Zorg er ten eerste voor dat ze super droog is, een ondervacht blijft lang vochtig. Evt plekjes kan je behandelen met de calendulancreme van vsm, werkt super herstellend.

Ik zit te denken.. Echinacea van vogel helpt om meer weerstand te geven, op de site van konijmembelangen staat hoe je dat kan toepassen.

Misschien is sommige info overbodig, maar liever teveel dan te weinig

Succes & sterkte!

Geplaatst:

Bedankt voor alle info!

Heb van alles geprobeerd, maar ze ligt nu echt alleen nog maar op haar zij en spartelt af en toe. Ik ga haar vandaag echt in laten slapen, ik wil haar niet langer laten lijden (heb er amper van kunnen slapen) en dus ook niet vervelen met schoonmaken en voedsel/vocht.

Geplaatst:

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je niet gewoon gister naar de da bent gegaan.

Als je konijn er zo slecht aan toe is blijf je er toch niet naar kijken?

Sorry, normaal zeg ik zoiets niet niet maar ik snap dit niet (of heb ik wat gemist?).

Hopelijk ben je al onderweg naar de da dan want als je haar geen vocht geeft met dit weer zal het zeker niet fijn zijn.

Geplaatst:

Ik ben 2 weken lang elke dag heel veel bezig geweest met dit beestje, elke dag weer, ik heb voor mijn gevoel alles gedaan wat ik kon. Ben ook al een aantal keer bij de DA geweest en die dacht ook dat het goed zo komen, aangezien het zo goed ging met de wond.

Natuurlijk ben ik gisteravond niet gaan slapen zonder eerst te zorgen dat ze wat binnen kreeg. En heb de plekken ingesmeerd. Het is wel vaker slechter gegaan en na een nachtje slapen ging het beter en keek ze meer weer vragend aan wanneer ze eten zou krijgen. Daarom had ik stiekem gehoopt dat het nu ook zo zou gaan.

Helaas was dit niet het geval en nu is ze er niet meer.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je niet gewoon gister naar de da bent gegaan.

Als je konijn er zo slecht aan toe is blijf je er toch niet naar kijken?

Sorry, normaal zeg ik zoiets niet niet maar ik snap dit niet (of heb ik wat gemist?).

Hopelijk ben je al onderweg naar de da dan want als je haar geen vocht geeft met dit weer zal het zeker niet fijn zijn.

Geplaatst:

Gecondoleerd, ik was net aan het zoeken of ik kon vinden hoe het nu met jou konijn was gegaan.... niet goed dus...

De dag voordat mijn konijntje doodging dacht ik ook te zien dat ze me vragend aankeek. Achteraf kan het misschien ook een afscheidsblik zijn of zo.

veel sterkte!

Geplaatst:

sterkte met het verlies. Extra pijnlijk denk ik na zoveel inspanning en elke keer toch weer de hoop dat ze het ging halen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .