merelvandijke Geplaatst: 30 juni 2009 Auteur Geplaatst: 30 juni 2009 ze was constant schijnzwanger, ze trok hele plukken haar uit, ook bij charlie, om een nest mee te bouwen. ze sproeide ook wel eens maar verder was ze al een lief, makkelijk konijntje. en ik doe het natuurlijk voor de risico's
merelvandijke Geplaatst: 1 juli 2009 Auteur Geplaatst: 1 juli 2009 ik zit een beetje met een dilemma. ze eet nog steeds niet. ik heb haar gedwangvoerd om 10 uur gisteravond, om 3 uur 's nachts en om half 10 vanochtend. ze drinkt wel en eet af en toe een biksje of sprietje hooi, en ze is redelijk actief. ik vroeg me af of het zin heeft om haar vriendje charlie in het andere binnenhok te zetten, als een soort van steun. ze kunnen dan samen in de kamer rondlopen maar pancakes heeft ook rust. heeft dit zin? ik bedoel, is er een kans dat ze weer gaat eten als haar vriendje dichtbij is? ik ga zowiezo vanavond naar de dierenarts als ze nog steeds niet goed wil gaan eten, maar dat lijkt me logisch. weet iemand raad?
zwarte panter Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Ze doet het goed hoor Merel, geen paniek.Als ze al af en toe een biksje en een sprietje hooi eet, staat ze al verder dan Eufrasie toen stond. Die at pas de volgende avond voor het eerst iets. Probeer ze elk uur wat te pesten met wat hooi of een beetje groen.Krijgt ze nog pijnstilling? Waarom zou je haar vriendje er niet gewoon bijlaten. Dat kan namlijk heel bevorderend zijn voor de genezing en waarschijnlijk gaat ze dan sneller eten. Zien eten, doet eten .
merelvandijke Geplaatst: 1 juli 2009 Auteur Geplaatst: 1 juli 2009 ik ben echt in een feeststemming! ik vond namelijk net 2 keutels in haar hok!ik ben net even naar de dierenarts geweest om primperan en carprofen op te halen, dat vond ik toch wel belangrijk. vanavond zet ik charlie er denk ik maar bij!
merelvandijke Geplaatst: 1 juli 2009 Auteur Geplaatst: 1 juli 2009 ik heb medicijnen gegeven en ik vind het eigenlijk meteen al wat beter gaan! ze scheurt vrolijk alle kranten in haar hok aan stukken en ik betrapte haar net op hooi eten! goed nieuws!
Nijnie Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Dit is dus de reden waarom ik twijfel over castratie van Puk. Ik durf die nazorg niet aan. Puk dwangvoeren zoals ze nu is, kan alleen met winterjas, handschoenen, sjaal voor je gezicht, valhelm op... Nee, dat is overdreven, maar Puk is nogal... temperamentvol, om het maar even subtiel te zeggen. Hoe was Pancakes voor de castratie, Merel? Is het de bedoeling dat haar gedrag gaat veranderen, of laat je haar castreren om schijnzwangerschap en baarmoederproblemen te voorkomen? Nijn is daar ook absoluut een lastpak mee (spuit betekent ALLES OM TE OVERLEVEN).. Ze kwam bij de DA vandaan en ze zeiden dat zij het daar zelfs bijna niet gedaan kregen, dus je kan je indenken hoe ik tegen het medicijnen geven opkeek (dat moest nl ook met n spuitje).. Maarrrr banaan is haar alles en via de banaan ging de pijnstilling zo naar binnen en is het bij mij uiteindelijk ook gelukt!
merelvandijke Geplaatst: 2 juli 2009 Auteur Geplaatst: 2 juli 2009 daar ben ik ook een beetje bang voor met brutus! die wil ook ab-so-luut geen spuit in haar mond. dus goeie tip! pancakes eet weer hooi!! echt super. hopelijk gaat brutus morgen wat beter!
merelvandijke Geplaatst: 3 juli 2009 Auteur Geplaatst: 3 juli 2009 ja dank je! ik ga brutus zo ophalen!
merelvandijke Geplaatst: 4 juli 2009 Auteur Geplaatst: 4 juli 2009 ze eet weer wat hooi, maar de wond is heel warm en ze heeft ook in haar eigen plasje gelegen, dus haar buik was nogal nat. dwangvoeren gaat gelukkig wel erg makkelijk!
Sherrifke Geplaatst: 4 juli 2009 Geplaatst: 4 juli 2009 Ik had de hitte golf eff afgewacht kwa laten helpen..... Ik heb een tijdje geleden een afspraak gepland voor maandag 6 Juli. Denk dat ik er verstandig aan doe om het uit te stellen? De weersverwachtingen zijn wel nog steeds warm.. maar niet meer zo erg warm als afgelopen week..
merelvandijke Geplaatst: 4 juli 2009 Auteur Geplaatst: 4 juli 2009 ik geloof dat het komende week weer teruggaat naar rond de 15-20 graden. ik heb zelf geen last gehad van de warmte, de konijntjes staan in een kamer met airco.brutus heeft bijna haar hele bakje kruiden leeggegeten!
merelvandijke Geplaatst: 6 juli 2009 Auteur Geplaatst: 6 juli 2009 het gaat nog steeds niet zo lekker. pancakes zit weer buiten met haar vriendje maar brutus heeft sinds vrijdag maar 6 keutels in haar kooi en ze loopt ook raar. ze verzet haar voorpootjes en sleept haar achterpootjes er een beetje achteraan. toch kan ze nog wel rechtop staan, sprongetjes maken en flink hard stampen. als het niet beter gaat morgen toch maar even langs de DA
Aanbevolen berichten