Yvon Geplaatst: 26 juni 2009 Geplaatst: 26 juni 2009 Snap ik, ik zou zelf ook naar de DA gaan hoor, maar wat ik wil zeggen en wat jullie volgens mij niet willen begrijpen, is dat dit forum beter kan stoppen als het advies altijd maar is "ga naar de DA", want wat doen we hier dan nog? Sorry, maar wat is er verkeerd aan het advies dat ze het beste naar een DA kan gaan? Ik snap wel dat er geergerd reageerd wordt, aangezien de TS het eerst nog spoed vond, maar als even later blijkt dat het niet dodelijk is, het wel een paar dagen kan wachten.Wat was er zoveel spoed aan dan? Bovendien is het enige juiste advies in mijn ogen ook om naar de DA te gaan, dit omdat die de beste middelen hebben om te behandelen tegen dit probleem. Let er wel op dat je een konijnkundige DA kiest, een DA die bijv Frontline adviseert is niet konijnkundig, aangezien Frontline erg gevaarlijk is voor konijnen, het kan er zelfs aan overlijden. Iverquantel of Ivomec is bijv een stof die goed werkt. Maar nou gaan we natuurlijk uit van mijt, maar omdat we geen foto zien en weinig informatie hebben kunnen wij geen volledige diagnose stellen zoals een arts dat wel kan doen. Die kijkt bv onder de microscoop. Succes.
kelly1986 Geplaatst: 26 juni 2009 Geplaatst: 26 juni 2009 Melanii ik haal het "spoed"even weg uit je topic titel...Als en "spoed"!"staat blijft men denken dat het een nood situatie is. Witte schilfers, idd lijkend op roos, wijzen meestal op mijt. Mijt is besmettelijk en dient goed aangepakt en behandeld te worden om er vanaf te komen. Het beste ga je dus idd langs de dierenarts en laat je daar een huidschraapsel afnemen.De dierenarts kan dit dan onder de microscoop bekijken ne bepalen wat er aan de hand is. Als het dan idd mijt blijkt dan zal dit behandeld worden met een ivermectine injectie of met stronghold pipetten. Wacht niet te lang met naar de dierenarts gaan want je konijntje kn er erg veel last van hebben. Hij zal jeuk hebben en de plekken kunnen zich uitbreiden
Kiwi Geplaatst: 26 juni 2009 Geplaatst: 26 juni 2009 In sommige, nee wat zeg ik, in bijna alle gevallen wordt hier hartstikke nuttig advies gegeven, ook al zijn we niet allemaal dierenartsen hier. Ook een advies om een konijn te masseren, te minderen met bepaald voedsel, of juist meer van iets te geven kan heel goed gegeven worden zonder dat er een dierenarts aan te pas komt. En als iemand een soort van lekendiagnose wil en het advies luidt daarbij; je kunt beter even naar de dierenarts gaan en diegene gaat ook echt dan is er niks aan de hand. Maar als het advies luidt: ga naar de dierenarts, en die persoon gaat niet omdat dat te duur is dan vraag ik me persoonlijk af of je wel goed genoeg voor je konijn zorgt. Want bij die zorg hoort óók het op tijd naar de dierenarts gaan als dat nodig is. Dus dan zijn mensen in mijn ogen terecht verontwaardigd.
Saf Geplaatst: 26 juni 2009 Geplaatst: 26 juni 2009 Er is in de eerste paar post ook verteld dat het naar alle waarschijnlijkheid mijt is en dat, het niet vanzelf overgaat en je daarmee naar de DA moet gaan. Dat is ook wat we op het forum doen. Het zit hem er alleen in dat ze daarmee een paar dagen wil wachten. Waarop ze weer advies krijgt dat het niet slim is omdat het besmettelijk is en niet vanzelf overgaat. Dat is veel advies denk ik. Ik denk dat je als forum geen diagnose op afstand kunt stellen en dat er in dit topicc wel degelijk meer informatie als alleen gaan naar de DA is gegeven.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 26 juni 2009 Geplaatst: 26 juni 2009 Snap ik, ik zou zelf ook naar de DA gaan hoor, maar wat ik wil zeggen en wat jullie volgens mij niet willen begrijpen, is dat dit forum beter kan stoppen als het advies altijd maar is "ga naar de DA", want wat doen we hier dan nog? we vallen haar toch niet aan?? er stond spoed! en daarna dat ze niet wou betalen!! je weet toch hoe mensen hier reageren als iemand niet wil betalen voor de DA en zomaar wat roept
Rian Geplaatst: 26 juni 2009 Geplaatst: 26 juni 2009 Kinders, hia hia ho, het is weekend! Laten we lekker gezellig gaan genieten. Ga naar de DA, ga niet naar de DA, whatever!
Jimmy&Nijn Geplaatst: 26 juni 2009 Geplaatst: 26 juni 2009 liever wel naar de DA voor medicijnen he prettig weekend Rian
Saf Geplaatst: 26 juni 2009 Geplaatst: 26 juni 2009 What the heck idd, Rian. Heb mijn punt gemaakt, I rest my case... Moge wijsheid de TS ten deel vallen.
Melaniiie Geplaatst: 29 juni 2009 Auteur Geplaatst: 29 juni 2009 we vallen haar toch niet aan?? er stond spoed! en daarna dat ze niet wou betalen!! je weet toch hoe mensen hier reageren als iemand niet wil betalen voor de DA en zomaar wat roept Er stond niet dat we niet wilden betalen!!!!! Maar ok... Ik wil even zeggen dat het konijn van mijn vriendin is want zelf mag ik volgend jaar pas een konijn omdat we gaan verhuizen en we vinden het zielig als hij 2 x moet verhuizen. Maar dat konijn van mijn vriendin is dus niet mijn beslissing en dat laat ik aan hun over... Ik heb alleen geholpen door dit forum dat ze weten dat het beter is dat ze naar een DA kunnen gaan en verder moeten ze het zelf beslissen. Als het mijn konijn was zou ik wel naar een DA gaan... Gr melanie
Kiwi Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 we willen het zo snel mogelijk weten [...] We willen ook niet gelijk naar de dierenarts ja we kijken het nog en paar daagjes aan en dan gaan we wel naar de dierenarts...Aangezien je het de hele tijd over 'we' hebt is het niet zo gek dat jij er op aangesproken wordt lijkt me, uit je berichten blijkt namelijk nergens dat jij niet bij de besluitvorming betrokken bent. Hoe is het inmiddels met het konijn, zijn ze al naar de dierenarts geweest? Of kijken ze het nog een paar daagjes aan omdat geld blijkbaar belangrijker is dan de gezondheid van een konijn?
Melaniiie Geplaatst: 29 juni 2009 Auteur Geplaatst: 29 juni 2009 Ik weet niet of ze al naar de DA zijn geweest. Ik was alleen gister bij ze. Maar ik heb ook gezegd dat ze beter naar de DA kunnen gaan. En ze hadden het over we want ze hadden zelf getypt. Maar het maakt mij niet uit want ik voel me ook niet aangesproken. Want ik zou zelf iets anders doen (naar de DA) Ik ken meerdere mensen die niks doen met hun nijn alleen voor de heb:grrrrrr: daar word ik zooooo boos om want dan ga ik ze meestal zelf verzorgen enz. En geld sparen maar ik ga nu niet meer met haar om...
Aanbevolen berichten