Hinke Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Hallo,Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.Elmo, een van m'n konijnen, is meestal de eerste die naar me toe komt gehupst als ik ze voer. Nu bleef hij gisteren in z'n hok liggen. Ik dacht dat dit misschien door de hitte kon komen of het vroege tijdstip dat ik ze hun voer bracht dus bestede er verder niet zo veel aandacht aan. Vanochtend echter kwam hij weer niet. Dus ik geprobeerd om hem met lekkers te lokken, maar hier had hij ook helemaal geen interesse in. Heb het na een tijdje nog eens geprobeerd met wat witlof, in eerste instantie wilde hij dit ook niet eten, maar na een tijdje heeft hij toch een stukje naar binnen gewerkt, daarna begon hij ook aan wat grasprietjes te knabbelen. Ik dus opgelucht en dacht dat ik me weer eens veel te snel ongerust maakte. Toen ik hem daarna ook nog eens goed zag drinken, dacht ik dat er dus niets aan de hand was. Heb hem daarna net na de middag ook nog weer eens wat zien drinken. Maar verder heeft hij toch de hele dag in z'n hok gelegen en niets gegeten. Toen ik daar net weer wat naar ze toe bracht, wilde hij het weer niet eten. Heb hem na de middag ook niets meer zien drinken. Ik kan niet zien of hij gekeuteld heeft of niet omdat er nog 3 andere konijnen bijlopen, die trouwens nergens last van hebben.Denken jullie dat dit gas kan zijn? Het spreekuur bij de dierenarts is al voorbij, kan ik tot morgenochtend wachten of zou ik ze toch nog eventjes bellen?Hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen! groetjes,Hinke
Hinke Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Geplaatst: 25 juni 2009 nee, dat weet ik niet, omdat er nog 3 andere konijnen bij lopen. Alle keutels die er liggen zien er goed uit, maar ik weet dus niet of Elmo zelf nog wel keutelt.
Kiwi Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Ai, dat is wel belangrijk om te weten. En anders toch maar naar een dierenarts als je het niet vertrouwt denk ik.
Hinke Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Geplaatst: 25 juni 2009 Mmm, op de plek waar hij de laatste 2 uur heeft gelegen liggen geen verse keutels. Dus hij heeft zeker al 2 uur niet meer gekeuteld. Hoelang mag een konijn niet keutelen?
max Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 geen idee hoe lang precies,maar wat je omschrijft lijkt me genoeg reden om even te checken bij de da... je nijn moet wel goed eten... en beter een keer teveel bij de da dan te weinig...
Hinke Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Geplaatst: 25 juni 2009 Bedankt allemaal!!Kom net terug van de DA. Heb pijnstillers en iets om de darmen weer normaal te laten functioneren meegekregen. Medicijnen lijken te werken, Elmo is al weer een stukje levendiger. Hij heeft zelfs wat van het hooi geknabbeld en wat gedronken. Hij heeft vanavond alleen wel hokarrest, om te kijken of hij nou wel of niet keuteld. Maar volgend de DA waren we er vroeg bij en is er een grote kans dat alles weer goed komt.Nu maar zorgen dat hij blijft eten!
Kiwi Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Oh, fijn dat je naar de dierenarts bent gegaan! Gelukkig klinkt het al een stuk beter. Maar houd 'm inderdaad maar goed in de gaten, een konijn moet blijven eten en keutelen.
Aanbevolen berichten