poelika Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 mijn konijntje had al een tijdje gebitsproblemen ik heb direct de dierenarts gebeld maar die belde af voor later mijn konijntje is al 8 weken en het heeft nog steeds geen boventanden met als gevolg de ondertanden al een redelijke lengte hebben gekregen het konijntje at nog goed dus ik wou die week voor dierenarts wel afwachten maar nu vandaag heb ik weer gekeken of alles goed was en haar ondertanden waren heel los en een beetje bloed ik denk dat ze zich geforceerd heeft met het eten moeten de tandjes getrokken worden ?of komen ze gewoon terug inorde?
Laura Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Ik heb eerlijk gezegt geen idee..Ik weet wel bij mijn cavia die was gevallen want hij sprong uit zijn hok op de grond, en toen waren de ondertanten afgebroken en de boventanden lager eruit!Ik had hem eten gegeven via een spuitje en bescuitjes nat gemaakt met water en dat at hij toen op, zijn tanten groeiden wel aan de bovenste en de onderste bleven gewoon zo.. maar of dat hetzelfde geld bij konijnen dat weet ik niet.
YvonneH Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Ik zou maar gewoon naar de da gaan, desnoods een andere als de 1e geen tijd heeft.
poelika Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Geplaatst: 25 juni 2009 Ik heb eerlijk gezegt geen idee..Ik weet wel bij mijn cavia die was gevallen want hij sprong uit zijn hok op de grond, en toen waren de ondertanten afgebroken en de boventanden lager eruit!Ik had hem eten gegeven via een spuitje en bescuitjes nat gemaakt met water en dat at hij toen op, zijn tanten groeiden wel aan de bovenste en de onderste bleven gewoon zo.. maar of dat hetzelfde geld bij konijnen dat weet ik niet. ik geef hem nu ook eten met een spuitje en bij zijn drinken zitten voedingstoffen
zwarte panter Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Euhm... ik zou hier ook opnieuw mee naar een DA gaan en liefst een konijnkundige... Want hier ga je op termijn een nieuw tandprobleem ontwikkelen....ik geef hem nu ook eten met een spuitje en bij zijn drinken zitten voedingstoffenNamelijk mogelijk haakjes op zijn kiezen...De tanden en kiezen van een konijn groeien normaal levenslang. En de kiezen slijten dan af door het malen op voer...Maar als jij hem enkel vloeibaar voedsel geeft...gaan de kiezen enkel groeien en niet meer afslijten...Als je dit een tijdje doet, kan je dus een bijkomend tandprobleem creëren, want dan krijgt je konijn mogelijk haakjes op zijn kiezen. De onderste snijtanden gaan ook niet afslijten als je konijn bovenaan geen snijtanden heeft. Want de onderste snijtanden slijten normaal door de stifttanden die achter de bovenste snijtanden zitten.Dus ik zou hiermee naar een DA gaan die vaak konijnen behandeld en een oplossing zoeken voor je konijntje.
poelika Geplaatst: 26 juni 2009 Auteur Geplaatst: 26 juni 2009 ze kan nu al korreltjes eten en het gaat prima de tandjes worden dit weekend behandeld dus ze stelt het goed er was een tand in de boven tandsvlees te veel dat de groei van de normale snijtandjes tegenhield deze word eruit gehaald en dan zou alles inorde moeten zijn bedankt voor jullie hulp
poelika Geplaatst: 29 juni 2009 Auteur Geplaatst: 29 juni 2009 het konijntje stelt het nu zeer goed de tanden zijn geknipt en de bovenste tanden beginnen te groeien of toch al 1 bovenste tandje het twede zal volgens de da wel gaan groeien bedankt voor julie hulp
zwarte panter Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Knippen? Tanden van konijnen horen geslepen te worden als ze ingekort moeten worden...Het knippen kan ervoor zorgen dat de tanden gaan splijten en dit kan erg nare gevolgen hebben voor je konijntje. Ik zou dus een DA zoeken die konijnkundig is en de tanden wilt slijpen als het nodig is.
Aanbevolen berichten