Dippie Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Ik open ook maar even mijn eigen topic om wat meer duidelijkheid te krijgen Vanmorgen mijn Nijn dus weggebracht om te laten castreren... Ik heb gelijk al een blunder gemaakt, want ik stond bij de verkeerde DA... Hij stond niet op de lijst zeiden ze... Oepsss:$Maargoed...zij hebben de weg gewezen naar de goede DA en eindelijk daar aangekomen waren ze erg aardig voor me!!! Vond ik erg fijn, want vond het helemaal niets om mn Nijn daar achter te laten... Ik heb net gebeld hoe het met hem ging en alles was goed gegaan!!!! :bounce:Alleen hadden ze wat kwijl op zn kin gevonden wat kan betekenen dat hij te lange kiezen heeft... Omdat hij toch nog onder narcose lag hebben ze daar gelijk naar gekeken en hij had idd allemaal haakjes ofzo... Dat hebben ze ook gelijk verholpen en ik zou vanavond ook daar meer informatie over krijgen...We hebben afgesproken dat ik hem vanavond op ga halen omdat hij nu nog wel erg moe was en veel aant slapen is... Een fijne service dan dat de DA hem nog een paar uur in de gaten kan houden voordat ie naar huis kan Ik heb ooit gehoord dat het voor een buitenkonijn erg slecht is om hem opeens binnen te zetten, dus ik laat hem lekker buiten. Kheb net zn hok helemaal schoongeboend en ga er zo wat doeken inleggen... Verder heb ik geen voorzorgsmaatregelen genomen, maar ik zou vanavond als ik hem op ga halen nog een brief mee naar huis krijgen waar alles op staat, dus gaat vast goed komen Zodra hij weer thuis is, laat ik meer horen!!!!
Kiwi Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Het is voor een buitenkonijn slecht om hem opeens binnen te zetten als het temperatuurverschil erg groot is. Het is nu binnen en buiten ongeveer evenw arm, en je zou hem dus wel binnen kunnen houden. Vooral omdat je 'm dan beter in de gaten kunt houden de eerste dagen.
Nijnie Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Ik zou hem ook zeker binnen laten zitten!! Op dit moment is, zoals Kiwi zegt, de overgang goed te doen. Binnen kan je hem in de gate houden en hij heeft er ook geen last van als het snachts afkoelt (als ze geopereerd zijn hebben ze namelijk nog moeite zichzelf warm te houden)
Dippie Geplaatst: 24 juni 2009 Auteur Geplaatst: 24 juni 2009 Zo, daar ben ik weer!!Kheb net samen met mijn vriend Stampertje weer opgehaald! Alles is helemaal goed gegaan en er is eigenlijk niets aan hem te merken!!! Hij zit lekker in zijn buitenhok met een deken erin en een kruik. Aangezien de temperatuur nu buiten, mocht hij gewoon in zn buitenhok blijven. Hij heeft net 2 slablaadjes op en al wat voer!! Ook heeft hij al gedronken en plukt alweer lekker van zn hooi Morgenavond gaan we terug voor na-controle! Hij had ook haakjes op zn kiezen, die hebben ze weggeslepen en daar heb ik niets voor hoeven te betalen! Ik was in totaal €76 kwijt, zoals afgesproken. Voor zn kiezen heb ik wat speciaal voer meegekregen, zodat hij wat anders moet kauwen. Hij is er zwak voor, dus het zal in de loop der tijd wel weer terug komen, maar dat zei dan maar zo. Ik ben superblij dat alles achter de rug is en hij zich gedraagt als de oude Stampertje Ik heb btw ook niets geen medicijnen meegekregen...!
Dippie Geplaatst: 30 juni 2009 Auteur Geplaatst: 30 juni 2009 Morgen moet ik wéér met Stampertje naar de DA om de hechtingen eruit te laten halen en de wond te controleren. Hebben jullie dat ook gehad? In het bedrag zitten ook nog 2 nacontroles bij.....ik vind het een hele goede en fijne service!
moppies Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Mijn da gebruikt hechtingen die oplossen. Die hoever er niet uitgehaald te worden.
Dippie Geplaatst: 1 juli 2009 Auteur Geplaatst: 1 juli 2009 Mijn da gebruikt hechtingen die oplossen. Die hoever er niet uitgehaald te worden. Ik heb gister de DA gebeld en de assistenten vertelde me dat ze als het goed is vanzelf oplossen, maar dat ze het toch fijner vinden als ik nog even langskom, zodat ze ook gelijk nog even de wond kunnen checken. Ik vind het wel fijn, dat weet ik zeker dat alles weer goed is met mijn Nijn.
Aanbevolen berichten