Resii Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Haha joepieeee!!! Fijn dat het allemaal goed gaat!
Katrien Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik mijn vraag hier in je topic zet? Ik vraag me af of ik vanavond nog moet dwangvoeren. Ze heeft basilicum gegeten (20 bladjes ofzo) en wortelloof. Ze heeft ook een beetje hooi geknabbeld. Om 4 uur heb ik haar nog 8 ml dwangvoer gegeven. Ze heeft niet van haar brokjes gegeten, maar kwam er wel aan snuffelen, dus ik denk dat het wel niet zo lang meer zal duren voor ze terug eet? Ze eet ook nog geen andere groenten.Voor de zekerheid toch maar dwangvoeren? Hoe zit het met de eetlust van sherrif? Ik heb geen keutels meer gevonden van snuf.
kmimmie Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 ik ben blij dat t allemaal goed is gegaan met sherrif
zwarte panter Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 @ Katrien: Je hoeft niet meer te dwangvoeren hoor. Ze eet al hoeveelheden die groot genoeg zijn. Je kan best wel af en toe wat aanbieden en indien nodig haar nog wat pesten met wat groen. Ze moet natuurlijk wel blijven eten, maar dat lijkt me geen probleem.Dat ze nog geen biks eet, is volledig normaal. Normaal eet een herstellend konijn in het begin enkel hooi en groen en biks komt vaak pas na een paar dagen. Dus daar geen zorgen over maken. @Sherrifke: Fijn dat ze nog een sterkere pijnstiller heeft gehad en dat ze daar zo van is opgeknapt. Super dat ze ook al een het keutelen is. Jullie hebben het ergste gehad hoor, nu moeten ze nog even verder opknappen, maar dat komt wel goed.
Sherrifke Geplaatst: 7 juli 2009 Auteur Geplaatst: 7 juli 2009 Ze heeft de hele avond door hooi hooi hooi gegeten en wat biks!Ze levendig rond aan het springen en ze is weer bij mij op de bank komen liggen. Tuurlijk moest het behang het weer ontzien.. Heerlijk om haar weer enthousiast te zien :yes:
Sherrifke Geplaatst: 8 juli 2009 Auteur Geplaatst: 8 juli 2009 Ze heeft al goed gegeten vanmorgen en het keutelen lijkt ook goed te gaan. Al zaten er een paar hele dunne/waterige keuteltjes bij, maar ik denk dat dat komt van de stress en de wortelpuree voeding.. ik zal er op letten dat de komende tijd de keuteltjes rond en gezond uit zien. Ze heeft gisteraaf een zeer grote hoeveelheid hooi verorbert.Ik kan dus wel met een gerust hart zeggen dat sherrifke heel goed aan het herstellen is. :yes: Ik wil iedereen bedanken voor de steun, adviezen en medeleven!
Sherrifke Geplaatst: 8 juli 2009 Auteur Geplaatst: 8 juli 2009 ja idd!! Ze zit nu lekker met shiefke te smoezen. Ik heb haar net toch nog een beetje carprofen gegeven voor de pijn..
Debbie Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Dat gaat vast helemaal goed komen!Applaus voor je goede zorgen!:mdr:
kelly1986 Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Wat fijn dat alles zo goed is gegaan!Lief zijn ze daar altijd voor de beestjes he.. Ik moest na Floes operatie ook niks betalen voor de extra pijnstilling spuiten... was allemaal nazorg...
Katrien Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Ey! Hoe is het met Sherrif? Met Snufje gaat het goed. Ze heeft gisterenavond voor het eerst biks gegeten. Maar we hebben nu problemen met het toedienen van de medicijnen. We moeten haar normaal 2x per dag AB (enroxil) en metacam geven. Het is mijn tot nu toe altijd gelukt, met steeds meer tegenwerk van snufje. Maar gisterenavond ben ik naar huis moeten komen (de konijnen zitten op kot), dus vanmorgen moest mijn vriend het doen en het is hem niet gelukt. Hij zegt dat hij alles geprobeerd heeft, maar dat ze zelfs in de handdoek te hard tegenspartelde. Denken jullie dat het erg is als ze geen AB en pijnstilling meer krijgt? Mijn vriend gaat straks wel nog eens proberen. Volgens mij had de dierenarts voor 5 of 6 dagen meegegeven, we moesten geven tot het op was.
Sherrifke Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Geplaatst: 9 juli 2009 Met sherrif gaat het goed meid! dank je! bij beide konijnen moet ik een andere tactiek gebruiken om medicatie of dwangvoeding toe te passen.. Sherrif zet ik bijvoorbeeld op de hoek van de tafel. Hier ga ik dan achter staan en buk me een beetje over haar heen. Als ze zich naar achter verzet komt ze tegen mijn buik aan. Soms gaat ze dan op de achterpoten staan waardoor haar rug tegen mijn buik en borst staat. Met een beetje ondersteuning onder de voorpootjes kan ik haar dan dwangvoeren. Maar ik merk wel, als sherrif op de tafel staat is ze al meteen een stuk rustiger. Ze weet dan ook dat ze niet weg kan rennen. Bij Shief moet ik weer een heel andere methode toepassen, ( hoewel de tafel manoevre ook redelijk begint te werken, de laatste keer ) ik zet me in de stoel en neem shief op schoot, klem zijn kont tussen mijn buik en arm en houd zijn koppie vast.. dit werkt op zich wel oke. Het is een vervelend werkje als je merkt dat je konijn zich verzet, maar het moet soms toch echt gebeuren.. Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden of het oke is dat ze geen AB en pijnstilling meer krijgt.. Heel veel succes!!
Carino Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 fijn om te horen dat het goed gaat met je konijn:)...
zwarte panter Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 @ Katrien: Ik zou toch proberen om het nog even te geven. Toch zeker de AB. En de pijnstilling als het mogelijk is, mede omdat dat natuurlijk ook ineens een ontstekingsremmer is. Is er niets wat Snufje hĆ©Ć©l lekker vind? Misschien kan je vriend het daarop doen en dan proberen te geven. Of op een SSje... Daar kan je makkelijk 1 Ć 2 druppeltjes opdoen en dat trekt er helemaal in. @ Sherrifke: Fijn dat het ook met Sherrif zo goed gaat.
Katrien Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Volgens mij is mijn vriend gewoon een watje en is hij niet streng genoeg, ik ben gisteren ook een beetje aan het vechten geweest met snufje, maar eens het spuitje in haar mond zit lekt het het rustig op.Ik heb het hem uitgelegd en voorgedaan precies zoals jij het sherrif doet.Ja ik denk ook wel dat ze best die AB nog krijgt. Mijn vriend is nu gaan werken, maar straks bel ik hem meteen op. En dan zeg ik dat hij het nog eens op tafel moet proberen. En anders op de stoel tussen zijn benen. Ofwel met iets lekkers. Er moet toch een manier zijn die lukt e!
Sherrifke Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Geplaatst: 9 juli 2009 hahaha jaa precies! Veel succes er mee!
Katrien Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Blijkbaar is mijn vriend toch niet zo een watje, hij had vanmorgen toch al alle manieren geprobeerd. Vanavond heeft hij terug met haar geworsteld, maar ze werd weer helemaal gek zei hij. Hij heeft er een beetje ingekregen. De rest heeft hij op banaan gesmeerd, dat vindt ze normaal superlekker, maar nu moest ze er niets van hebben.
Sherrifke Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Geplaatst: 10 juli 2009 Ahhh leek alles zo goed te gaan... kan sherrif niet van haar wond afblijven... Deze ziet er nu rood/geel achtig uit ( klein stukje ) dus behoorlijk geirriteerd.. Heb ff met de DA gebelt, en ze wil het even nakijken, en dan krijgt ze een antibiotica.. tevens moet ik kijken voor een soort van rompertje zodat ze niet bij de wond komt.. iemand tips of ideeen waar of wat ik daarvoor kan gebruiken?
Katrien Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Een grote sok? of een mouw van een oude bloes?De dierenarts had tegen mij gezegd dat ik de wonde moest deppen met isobetadine als het er slechter uit begon te zien (bij mij is het wel een hele mooie wonden, intradermaal gehecht, dus je ziet de hechtingen niet zitten).Goed dat je naar de dierenarts gebeld hebt.
Sherrifke Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Geplaatst: 10 juli 2009 ik had idd al wat info gevonden op dit toppic: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/21610-belle-blijft-haar-wond-likken.htmlIk heb alleen geen grote sokken... Misschien dat ik zometeen ff bij de hema een rompertje ga halen.. Kan vanmiddag om kwart voor 4 terrecht..
Aanbevolen berichten