Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hey allemaal

mijn konijn heeft een kale plek op zijn rug.

De plek wordt steeds groter en er zit iets van geel spul op.

Snuffie lijkt er niet veel last van te hebben en vindt het ook niet als je eroverheen borstelt of aait. Is dit een ziekte of een teken van ouderdom (hij is 6 jaar) En als het ziekte is moeten we dan naar de dierenarts?

gr.

Geplaatst:

6 jaar is nog niet echt oud voor een konijn. Het zou mijt/schurft kunnen zijn. Dan zou ik er even mee naar de dier arts gaan krijgenz e een injectie voor.

Welkom hier, overigens!

Geplaatst:

Als je er niet uit komt wat het is, en je ziet het groter worden, misschien id toch maar even langs de da. Straks zit hij helemaal onder, en dat is toch ook niet de bedoeling. Ik ben er zelf, hier, ook achter gekomen dat een konijn van 6 ( onze Bobbie is ook 6) inderdaad nog niet zo oud is. De dierartsen praten daar anders over, elk dingetje gaat onder het excuus van "ze is al aardig op leeftijd", maar dat valt dus reuze mee. Je kan nog jaren van haar genieten, dus het plekje maar gauw laten verhelpen. En welkom op deze leuke site, waar we veel van elkaar kunnen leren.

Geplaatst:

Ik zou even langs de dierenarts gaan.. Je geeft zelf al aan dat het groter wordt (en als het gewoon een schaafwondje is zou het niet groter moeten worden lijkt mij) en het gelige spul zou misschien pus oid kunnen zijn, duidt vaak op een ontsteking/irritatie...

Hoe sneller je erbij bent met huidproblemen hoe eerder en makkelijker het geneest!

Geplaatst:

we gaan gelukkig even langs de dierenarts

want aan jullie reacties te horen hebben we al veel te lang gewacht

want we hebben hem vorig jaar van iemand gekregen en toen had hij het al daarna ging het wel over maar nu komt het weer terug

Geplaatst:
volgens mij is het iets van oormijt?? tog dat heb ik net gelezen hier op bb

Mijt zou kunnen, maar oormijt op z'n rug lijkt me een beetje raar. ;)

Geplaatst:

Goed dat jullie naar de DA gaan! Ben benieuwd wat hij zegt. Misschien heb je na je bezoek een foto + diagnose voor ons nieuwsgierige BB leden? ;) (je kan altijd overal wat van leren he!)

• 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .