Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

mijn nijntje laat nogal grote en natte keutels vind ik. Het is al een hele tijd dat ze dit doet nochtans. Het gedrag van het nijntje is nochtans heel goed vind ik. Het huppelt gelukkig door haar ren, drinkt goed, eet zeer goed.

hier zijn heb je een foto.

nattekeutels1.jpg

Alvast bedankt.

Geplaatst:

volgens mij krijgen ze dan zeker teveel

misschien dat je eens kan aan houden op 25gram?het lijkt weinig maar is het niet perkilo gewicht?

en wortels mogen ze niet elke dag hebben daar zitten teveel suikers in en daar worden ze dik van... dit kun je misschien aan houden op 1 keer om de 2weken ofzo?

Geplaatst:

Verdorie, dat wist ik niet. Gaf soms wel 4 dagen achter elkaar wortels :grrrrrr:

Ik geef mijn 2 konijntjes ongeveer 105g per dag, het ene konijn is ongeveer 1050gram en het nijntje met de slechte keutels is ongeveer 2000gram(weet het gewicht niet zeker).

grtz

Geplaatst:

Da's dus te veel voer. Ze mogen zo'n 25 gram per kilo lichaamsgewicht, samen wegen ze dus zo'n 3 kilo.

En inderdaad niet teveel wortels geven. Als ze veel hooi en groenten geven, mag je evt. minder biks geven (als ze bijv. blindedarmkeutels laten liggen).

Geplaatst:

ik ben niet zo goed in rekenen hoor

maar wat ik doe is dus 50gram in ochtend en in de avond

en dan hooi ,nu dat je weet dat wortels dik makers zijn betekend niet dat je ze niet mag geven hoor natuurlijk wel maar dus niet meer dagen achter elkaar 1stuk ;)

het zelfde geld dus ook voor banaan en appel dit zijn ook dik makers (volgens mij de meeste (fruit stukjes) maar je mag ze wel af en toe geven

Geplaatst:

3 kilo x 25 gram= 75 gram biks per dag.... witlof opbouwen, bij mij krijgen 2 konijnen 1 hele stronk+gras+druivebladeren+klein schijfje wortel etc etc .. en altijd onbeperkt hooi en af en toe een pluk kruidenhooi...

je zou de 75 gram over de ochtend en de avond kunnen verdelen?

Geplaatst:

3x25 is toch niet moeilijk? da's het enige wat er te rekenen valt hier.

Dus 75 gram biks, naast het hooi en groenten. Pas als je echt heel veel groenten gaat geven of als je konijnen hun blindedarmkeutels laten liggen, kun je iets minderen met het biks.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .