Claire Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 dankje, hij zit al bij de DA ik laat ze ook helpen, alleen zoals gesegt me moeder vind het niet altijd goed, maar goed, morge of vandaag word er weer een hok opgehaald voor 60 euro ongeveer, dus hebben we weeer geld.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2009 Iemand vroeg toch voor het inenten ??nou ik zal het zo zeggen :een DA kan voor ons een potje aankomen voor 10 konijnen en het kost in totaal maar 20 euro !. dus voor 60 euro kunnen we 3 jaar vooruit ! mischien wel 6 ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
miesje890 Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 Tja zo kan je niet redeneren, omdat ze pas elk jaar 2 entingen moeten én ik neem aan dat je dat geld niet al die tijd bewaard. Stel dat er in de tussentijd iets gebeurd. Maar het is wel fijn dat de da het voor zo goedkoop doet? Maar mag ik vragen waarom ze het voor zo goedkoop doen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 En met alleen een potje entvloeistof ben je er niet, er komen ook nog kosten voor het consult bij. Zo'n potje is trouwens niet onbeperkt houdbaar, dus een half jaar later zul je waarschijnlijk nog zo'n potje moeten kopen. En dan heb je nog maar 1 entvloeistof, je moet je konijnen altijd tegen twee ziektes laten inenten (VHD en myxomatose). Dat zijn dus al vier potjes per jaar lijkt me (twee keer per jaar twee vloeistoffen). Dan ben je dus al minimaal 80 euro per jaar kwijt, en dat is dan nog zonder het salaris van de dierenarts. Jullie zien het allemaal nogal optimistisch in, maar als je realistisch gaat rekenen klopt het echt niet wat jullie allemaal beweren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
miesje890 Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 nee dat wou ik zeggen Ik verwoord het niet zo mooi als kiwi, maar dacht hetzelfde Ben benieuwd hoe het met het konijntje gaat bij de da. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2009 wij doen ze 1 x per jaar inenten !en met 1 potje kun je 10 konijnen, 5 van ons eigen en dan nog andere 5 konijnen uit de buurt en dan per konijn 2 euro .duss.. ik hoop maar dat het Goed gaat met Snuggel ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
miesje890 Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 Waarom zo goedkoop? Waarom moet ik me scheel betalen (beetje overdreven) voor een inenting. en jullie voor €2,- per konijn? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2009 weet ik niet, zo kopen wij het bij de DA in den bosh.ik moet weer gaan ! heb weer les Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 En waarom enten jullie ze maar 1 keer per jaar en ook nog eens met maar 1 entvloeistof? Laten jullie ze nooit inenten tegen myxomatose dan? En doet de dierenarts het gratis?Misschien kun je even aangeven wanneer ze de volgende keer worden ingeënt, dan denk ik dat er heel wat BB'ers naar jullie op bezoek komen die dat ook wel willen, voor die 2 euro. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 Een enting kost niet veel officieel maar 10 euro per flesje voor 10 konijnen.....Maar de da kosten zijn de kosten post hier voor het inenten.Daar naast is het flesje maar een paar uur bruik baar.Dus ent je maar een konijn moet je het hele flesje betalen.Dan kom je al gauw op 27.50 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
miesje890 Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 Ah... nu snap ik het.. ook idioot eigenlijk! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 Lijkt idioot maar een da heeft ook zijn kosten .......maar globaal gezien is het exstreem he! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Claire Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 nou kijk, mijn vader haalt zo'n potje bij een fokker, daar had hij het de volgende keer ook vandaan gehaald, dat koste 20,- doses voor 10 konijnen, de zoon van het baasje van de uitlaadhond is DA. En die doet dat dan inbrengen voor ons. maar nu hebben we maar 5 konijnen, dus hebben we doses voor 5 konijnen over, maar dan zien we wel wat we ermee doen, of we doen nog 5 konijnen zoeken, en dan 2,- per konijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 Maar dan nog moet je je konijnen officieel tegen twee ziektes inenten (= 2 potjes), en dan ook nog eens twee keer per jaar (dus 2 x 2 potjes per jaar), dus jullie berekening is nog steeds veel te optimistisch volgens mij. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Claire Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 Ja, dat weet ik maar ik ben benieuwd hoe het met snuggel gaat Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2009 haha Miesje snap je 't nu Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 Ja, ik ook! :yes: Maar dat neemt jullie probleem niet weg voor de kosten van het inenten. Je ogen sluiten helpt niet, volgens mij hebben jullie nog nooit eens serieus nagedacht wat konijnen nu eigenlijk echt kosten en waar jullie dat geld vandaan moeten halen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 Volgens mij snappen jullie er niets van, meiden...Jullie denken overal veel te makkelijk en te luchtig over.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
miesje890 Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 Lijkt idioot maar een da heeft ook zijn kosten .......maar globaal gezien is het exstreem he! Ja idioot wil ik het niet noemen, maar dat ze zoveel vragen voor een spuitje prikken en meer niet! Terwijl het potje geen drol kost.. Maar ja.. da moeten ook brood op de plank hebben he? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Claire Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 snuggel is alweer thuis bij zijn maatje, en idd een geholpen mannetje, en het gaaat heel goed met hem, beetje suf, maar verder prima, en hebben medicijnen gekregen, maar alles zit er nu goed uit Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
max Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 nou meiden, fijn dat het allemaal weer goed lijkt te zijn! en nu maar hopen dat 't een tijdje 'saai' blijft qua gezondheid he?... even lekker helemaal niets... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
miesje890 Geplaatst: 26 juni 2009 Delen Geplaatst: 26 juni 2009 Daar ben ik blij om, om te horen Hoop inderdaad dat er eventjes niets komt bij jullie. Veel plezier Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Britt Geplaatst: 26 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2009 het was eigenlijk veel duurder maar omdat hij vond dat wij goed bezig waren ( 4 konijnen hebben we gedaan en een spaarpotje hadden voor de DA + meer ruimte ) deed hij er voor ons af en de medicijnen kregen we GRATIS ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 26 juni 2009 Delen Geplaatst: 26 juni 2009 Dat is super, en jullie zijn inderdaad goed bezig. Maar houd er rekening mee, hij heeft jullie nu geholpen, waardoor jullie het konden betalen. Wat als hij daar geen zin meer in heeft, of als je een andere DA hebt? Ik weet dat jullie bezig zijn met sparen voor je konijnen en ik wil je nogmaals echt op het hart drukken daar ook al je geld in te stoppen (nu tenminste) want voor een dierenarts-potje (voor vijf konijnen) denk ik eerder aan €500,- dan aan €50,-.. Als ze allemaal ziek worden kom je er niet met €50,- natuurlijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sennepenneke Geplaatst: 26 juni 2009 Delen Geplaatst: 26 juni 2009 Als er ook maar eentje echt ziek word red je het al niet met 50 euro..Wel heel erg fijn dat hij geholpen is nu Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten