Ragnild Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 Nou dacht ik dat alles goed was, aangezien we vandeweek net bij de DA zijn geweest, begint ie weer met wat anders. :(Ik heb nu vandaag zo'n 2 keer gehad dat er een plasje oranje bruinige ontlasting op mn vloer lag. D: (Ik ben nog bezig met George zindelijk te krijgen). Het is heel vreemd, er liggen wel gewone keuteltjes bij enzo. Hij doet verder alles wat ie normaal ook doet, rond rennen, hooi knagen, zich verstoppen etc. Iemand een idee? :/ *weer bezorgd* :(
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 Het kan niks zijn, dat het gewoon aan het eten ligt! Wat heeft hij de laatste tijd gegeten?
Ragnild Geplaatst: 21 juni 2009 Auteur Geplaatst: 21 juni 2009 Science Select brokjes, hooi en hij wil nogal es t stro eten wat in de kooi ligt.
Ragnild Geplaatst: 21 juni 2009 Auteur Geplaatst: 21 juni 2009 Nope, hij's nog niet zo oud en de dierenarts had het me afgeraden. (Pas na een half jaar had ze het over).
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 hoezo pas na een half jaar? Het kan ook zijn dat hij een blasaontsteking heeft volgensmij, maar ik zou het niet weten! Mij is geleerd lekker vroeg met groen te beginne hoor! heeft het een reden om pas over half jaar te geven?
Kiwi Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 Urine kan in kleur variƫren van wit (ik wilde bijna typen 'romig wit', maar dan zijn er altijd mensen hier die trek in van alles krijgen, dus ik houd het nu even bij wit) tot oranjerood, en alles ertussen in. Kan met het voer te maken hebben, kan met hormonen te maken hebben. Zolang het er echter niet duidelijk uitziet als bloed in de urine hoef je je er geen zorgen over te maken.O ja, en zolang je groen heeeel rustig opbouwt kun je er nu al gewoon mee beginnen hoor!
Ragnild Geplaatst: 21 juni 2009 Auteur Geplaatst: 21 juni 2009 Ahaha, nee. Ik had het net opgeruimd voordat ik op het hele slimme idee kwam om hier er naar te vragen. :/ (Maar ja, I'd rather be safe than sorry!). Nee het lijkt niet op bloed. In dat geval zal ik m gewoon een poosje in de gaten houden.
Gast Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 (aangepast) Zoals Kiwi al zei kan de kleur van de urine bij konijnen onwijs verschillen. Zo lang het geen bloed is en je daar zeker over bent, zal ik me geen zorgen maken. Oh ja, je kunt al beginnen met groenvoer hoor, Melvin, Sage en Rose kregen dat ook al rond de twee, drie maanden. Zolang je het opbouwt! Elke dag steeds een beetje meer en kijken hoe ze daar op reageren. 21 juni 2009 aangepast door Gast
toedeloe85 Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 Heb ik vandaag ook gehad...Ik heb ze vandaag veel wilgenbladeren gegeven... en 1 vrouwtje had rode/donkeroranje urine.. Dacht in eerste instantie ook dat het bloed was.Volgens mij komt het vaak voor en hoeven we ons geen zorgen te maken!
Roxy Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 Urine kan in kleur variƫren van wit (ik wilde bijna typen 'romig wit', maar dan zijn er altijd mensen hier die trek in van alles krijgen, dus ik houd het nu even bij wit) tot oranjerood, en alles ertussen in. Kan met het voer te maken hebben, kan met hormonen te maken hebben. Zolang het er echter niet duidelijk uitziet als bloed in de urine hoef je je er geen zorgen over te maken.O ja, en zolang je groen heeeel rustig opbouwt kun je er nu al gewoon mee beginnen hoor! Hmm romig wit.. doet me denken aan een softijsje..:bounce: He bah het gaat over plas :beurk: Laat maar haha
Kiwi Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 Hmm romig wit.. doet me denken aan een softijsje..:bounce:Daar heb je 't al!
Sweetbunny Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 Toen Snuf net hier in huis was had hij het ook.. denk inderdaad door wisseling van voer en groente enzo..En kort erna was het weg...
Ragnild Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Hmmmm ik heb t m nog niet weer zien doen. Ik denk dat het al weer wat aan t weg trekken is dan. ^-^
toedeloe85 Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Bij mij vandaag wel weer heel erg......Hmmm nu begin ik weer te twijfelen.Zal proberen foto's te uploaden..Wat ben ik toch een overbezorgde konijnenmama, ach... daar hebben meer mensen last van hier gelukkig:)
Chani Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 het ziet er niet uit als bloed, ik zou eerder denken dat je konijn niet zoveel gedronken heeft en daarom heel geconcentreerde urine heeft. maar het is wel een redelijk grote plas, dus dan zou je toch denken dat ie wel veel gedronken heeft.en hij heeft dus geen wortels of oranje/rood gekleurde konijnensnoepjes gehad?
toedeloe85 Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Ze hebben veel wilgenbladeren gehad......... misschien is dat het!?Ze drinken allemaal wel genoeg!
max Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 dat is absoluut urine hoor.... en dat is dan gewoon verkleurd door de voeding... het ligt hier ook regelmatig in het hok...
Aanbevolen berichten