chan Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 1 Van mijn konijnen heeft een paar plekjes met korstjes tussen in vacht en daar omheen is het een klein beetje kaal. Ik zie verder geen beestjes zitten en bij de andere konijnen zie ik niks. Aangezien ik morgen met een ander konijn naar de dierenarts moet, zou ik meteen wat mee kunnen nemen voor het konijn met de korstjes. Denken jullie dat het toch beestjes zijn? Hebben jullie wel eens iets gegeven voor korstjes? En behandel ik dan alle konijnen voor de zekerheid? Ik kan haar niet meenemen naar de dierenarts want heb maar 1 zo'n vervoersbak en ze kunnen totaal niet met elkaar overweg (bijten). Dit betekent dat ik een nieuwe afspraak moet maken, maar moet de rest vd week ook gewoon werken, dus is lastig. Ik dacht ik vraag het eerst even hier, jullie weten altijd zo veel :mdr:
Cassie Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 Zou het misschien door vechten komen? Bijtwondjes? Er is volgens mij wel een huidziekte met korstjes, maar ben de naam ervan vergeten... Kan je niet nog een vervoersmand kopen/regelen?
chan Geplaatst: 21 juni 2009 Auteur Geplaatst: 21 juni 2009 Nee het zijn echt geen bijtwondjes, want zij is nooit gebeten (zij is de grote baas...), zij beet juist de ander. Als ik nog zo'n vervoersbak koop, krijg ik thuis op mn kop, omdat ik al zo veel voor ze koop. Maar is toch wel makkelijk.
zwarte panter Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 Je kan altijd eens een foto plaatsen... Zijn het witte schilfers of echt korstjes? De enige die je uitsluitsel zal kunnen geven wat het is, is een DA.Anders iets verzinnen dat kan dienen als tweede vervoersbakje...
chan Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Nou heb Stronghold van de DA gekregen, het was schurft. Bij mijn andere konijnen is niets te zien, dus ik hoefde ze ook niet te behandelen... Maar het is zeker wel erg besmettelijk?
zwarte panter Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Vreemd dat je de rest niet moet behandelen...Schurft of huidmijt is idd erg besmettelijk...zelfs jij kan het doordragen naar de rest van je konijnen...Dus houd voorlopig in ieder geval een strikte hygiëne aan als je van het ene naar het andere konijn gaat.
Aanbevolen berichten