Cynthiaaapje Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Geplaatst: 25 juni 2009 Updatje, Banjer is nog steeds helemaal zichzelf. Ook heb ik al een konijntje gezien waar ik helemaal verliefd op ben geworden, geen opvang konijntje en ze heeft ook geen stamboekje, het is een teddy dwerg voedstertje genaamd Cloë met een isabel kleurige zwarte vacht. Ze komt bij een hobby fokker weg die het beste met haar beestjes voor heeft. 8 juli (9 juli is ze 8 week, maar dan zijn die mensen op vakantie) kan ik haar ophalen en wordt ze gekoppeld met Banjer. Ik weet dat jullie hier zeggen van 3 maand maar dit konijntje heeft me duidelijk overtuigd dat ze daar al wel aan toe is.
Kiwi Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 We zeggen hier zelfs vier maanden, en niet zonder reden. Jongere konijnen kunnen zichzef nog niet goed verweren tegen een ouder konijn. Daarnaast kan een koppeling veel te stressvol zijn voor een jong konijn, met alle nare gevolgen vandien.Ik vraag me af hoe een konijn je kan 'overtuigen' van zoiets? Ik denk namelijk dat het konijntje wel kan laten blijken dat het behoefte heeft aan gezelschap, maar ik geloof echt niet dat het konijntje zelf aangeeft een koppeling aan te kunnen.
Cynthiaaapje Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Geplaatst: 25 juni 2009 Kiwi ik snap je punt van verweren.En hoe ze me overtuigd heeft kan ik eigenlijk niet echt uitleggen.Ik voel gewoon dat ze dat aankan en zeker met Banjer..
max Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 nou, lijkt me niet verstandig.. waarom het risico lopen? een konijn is er met 8 weken echt nog niet aan toe om een strijd om de dominantie aan te gaan.. heb je enig idee wat dat aan stress op levert?.. het is in feite nog een baby.. er zal veel op het kleintje gereden worden... heb gewoon nog even geduld...
Kiwi Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Ik voel gewoon dat ze dat aankan Dit is echt onzin, en ik snap ook niet dat je je konijntje doelbewust aan (te)veel stress zou willen blootstellen. Ze zou niet de eerste zijn die aan coccidiose door stress overlijdt...
Cynthiaaapje Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Geplaatst: 25 juni 2009 Banjer gaat geen strijd leveren met welk konijntje dan ook, maar ik snap jouw en Kiwi haar punt wel..Ik weet wat voor stress dat op levert, konijnen van mn vriend waren behoorlijk pinnig met het koppelen.. Kiwi het is geen onzin, ik weet alleen niet hoe ik dat moet uitleggen..
Aanbevolen berichten