nijntjemarlot Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 zoals sommige weten heb ik van school jonge konijntjes gekregenze zijn nu 20 dagenik had alleen een vraagjesommige hebben soort van zanderige plak bij hun oogjes ( netzo als je slaapogen heb ) kan het niet zo goed uitleggenmoet ik daar wat aan doen of gaat dat vanzelf weg ?ik las ergens met een wattestaafje met water ?gr marlotals je foto wilt moet je ff zeggen dan maak ik die
jordi Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 bij jeca's teddys hebben sommige teddy widders dat ook. dus denk dat je er niets aan moet doen hoor ;p
nijntjemarlot Geplaatst: 20 juni 2009 Auteur Geplaatst: 20 juni 2009 nou volgens mij hoort het niet hoor want mijn eigen teddy heeft het niet
Dollie Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 Volgens mij kun je het inderdaad wel voorzichtig schoonmaken met gekookt (afgekoelt!) water. Of je dat nu het beste met een wattenstaafje kunt doen weet ik niet.
Ragnild Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 Hmmmm George heeft dat ook. Heeft iemand enig idee hoe/waarom een nijn dat kan hebben?
zwarte panter Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 Euhm...ik zou een wattenschijfje gebruike i.p.v. een staafje.En als je oogjes wilt schoonmaken idd zoals Dollie al zegt afgekoeld gekookt water.
Boefje Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 Ik zou het in elk geval niet met een wattenstaafje doen..straks prik je nog in t oogje als het konijntje beweegt.. mijn konijntje had laatst ook troep bij dr oogje en een rood randje.. beetje ontstoken denk ik. Paar dagen gekookt water af laten koelen en met een wattenschijfje gedept. 3x per dag. Niet wrijven maar gewoon deppen. Ging vanzelf over. Of het zo hoort bij die ras weet ik niet. Misschien omdat die haartjes veel bij de oogjes irritatie oplevert.. haartjes kan ook beetje vuil of bacterie in zitten.. of misschien gewoon door de haartjes. Maar zoals ik al zei.. ik weet het niet zeker.. denk gewoon een beetje mee wat het zou kunnen zijn.
Cassie Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 Buttons heeft ook af en toe slaap bij zijn oogjes zitten. Ik haal het voorzichtig weg met mijn vinger, sinds het niet in zijn oog zit, maar meer eronder. Als je helemaal safe wilt spelen doe je het inderdaad met een wattenschijfje. Ik heb niet het gevoel dat het ernstig is als het af en toe is, maar als het regelmatig gebeurd en het is veel dan zou ik even langs de da gaan.
Aanbevolen berichten