Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een paar dagen terug postte ik dit bericht:

Puk, mijn konijntje van ongeveer 3 jaar oud, heeft opeens gezwollen tepels. Normaal zijn ze bijna niet voelbaar of zichtbaar maar nu zitten er een soort harde balletjes onder. Ze is iig niet zwanger want er is geen ram bij haar in de buurt geweest. Het is me niet duidelijk in hoeverre ze er last van heeft. Ze protesteert namelijk al sinds ik haar heb als ik aan haar buik zit dus dat hoeft niet te zijn omdat ze pijn heeft..Wat denken jullie? iets om mee naar de dierenarts te gaan of even afwachten?

Inmiddels ben ik toch maar even naar de dierenarts geweest en wat hij zei lijkt me voor jullie ook wel nuttig om te weten.. Hij zei dat puk waarschijnlijk toch een beetje schijnzwanger is. Hij kneep in één van de bobbels en liet zien dat daar een beetje helder vocht uit kwam. Zolang dat vocht helder is, is er niets aan de hand zei hij. Komt er pus of viezigheid uit dan moet je wel weer even langskomen.

Hij raadde me aan om puk te stereliseren. Dan heeft ze geen last meer van nesteldrang (dat is uitputtend en puk is dan altijd erg zenuwachtig). Bovendien is de kans dat ze op latere leeftijd tumoren krijgt dan een stuk kleiner zei hij. Dat komt namelijk veel voor bij ongestereliseerde konijntjes rond de 5 jaar..

Geplaatst:

Yep...laten helpen is altijd goed, weer een voorbeeld van een niet geholpen nijntje dat problemen hiermee krijgt.

Is niet vervelend bedoeld, maar ik weet niet hoe ik dat anders moet formuleren! ;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .