Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er is al heel veel gepost dat volwassen konijnen 20 tot 25 gram biks per kilo mogen en daarnaast groen en hooi. Mijn konijnen wegen samen 3 kilo (1,7 en 1,3) en hebben theoretisch dus 60 tot 75 gram biks 'nodig'. 's ochtends krijgen ze groen en 's avonds biks. Nu vind ik regelmatig blinde darm keutels in de middag. Zelfs als ik ongeveer 40 tot 50 gram biks geef. Moet ik dan nog minder geven? Of minder groen? Ze stormen er altijd zo hard op af dat ik denk dat ze uitgehongerd zijn!

Geplaatst:

Biks is in principe het minst belangrijke voer, maar vaak zo compleet dat de BDKs blijven staan.. In principe zou ik dus zeggen minderen met de biks, maar ze moeten natuurlijk niet gaan afvallen ofzo he ;) hihi.. En ja, veel hooi, het belangrijkste voor ze!

Geplaatst:

Ja, minder biks geven. Geeft niet dat ze dan net doen alsof ze uitgehongerd zijn, dat is theater. Doen ze hier ook. Krijgen maar heel weinig biks maar heel veel hooi en dat gaat perfect!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .