Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ja dat houdgreep verhaal krijgen we dus gewoon echt niet voor elkaar bij haar... Heb toch het idee dat ze misschien nog wat heeft meegemaakt ofzo vroeger, in elk geval als er ook maar iets van dwang op aan komt dan slaan alle stoppen door en is het voor haar een kwestie van overleven ofzo, ze geeft gewoon geen seconde op.. Dus vandaar mijn keuze het toch maar weer vanavond op alle groenten te smeren, dat gestress is nu ook écht niet goed voor haar en verder doet ze het goed.

Ze eet veel groente/kruiden ze eet tussen t slapen door constant hooi... Alleen vind ik dat ze nog wat weinig drinkt, maarja ze heeft dus ook meer groente dan normaal en daarbij krijgt ze ook vocht binnen. Heb haar turgor al even gecheckt in haar nek en ze lijkt niet uitgedroogd.. Hooithee is ze overigens ook nog niet van overtuigd... Keutelen en plassen doet ze ook goed. Madame heeft echt een eigen willetje!

Ik heb overigens carprofen gekregen van de DA, die zei me al dat ze het niet lekker zou vinden, beetje jammer dat ik dan niet ook metacam kreeg als ze daar misschien wel voor zou zwichten :(

aangepast door Nijnie
Geplaatst:

Ik heb overigens carprofen gekregen van de DA, die zei me al dat ze het niet lekker zou vinden, beetje jammer dat ik dan niet ook metacam kreeg als ze daar misschien wel voor zou zwichten :(

Tja, maar je wist natuurlijk ook niet van tevoren dat alle stoppen door zouden gaan slaan bij je konijn met het geven van pijnstilling. En sommige praktijken geven inderdaad liever carprofen ipv metacam. Carprofen is geregistreerd voor gebruik bij konijnen en metacam niet.. Maar misschien kan je nog overstappen?

Geplaatst:

dat is ook weer waar... Maar doe het nu lekker op mijn manier en het werk goed!

Krijgt ze misschien niet alles in 1x binnen maar verdeeld over een uurtje, het grootste deel zit er al in en mevrouw heeft lekker groentjes op. Heb de groente ook wat natter gegeven nu omdat ik dus vond dat ze niet veel dronk en omdat ik zeker wil zijn dat ze wel genoeg vocht binnen krijgt..

Ik moet afkloppen maar het lijkt echt goed met haar te gaan! Ze eet veel hooi, volgens mij heeft ze zelfs al een paar SSjes op (maar dat weet ik niet zeker), ze is weer levendig en huppelt vrolijk haar ren rond en is nieuwsgierig...

Wat een opluchting na dat gestress van gisteravond/vandaag!

Oh en hup... nu gaat de rest van de groentjes erin :D jeeeej gelukt!

Geplaatst:
Jeetje, als ik al deze verhalen zo lees ben ik weer blij dat Nijn Metacam zo lekker vond dat ze vrijwillig het spuitje aflikte (en zelfs al blijer ging kijken als ik het flesje open deed, al kan dat ook miijn verbeelding zijn geweest... ;)).

Klopt hoor...Metacam wordt over het algemeen lekker gevonden door konijnen en is dus meestal veel makkelijker te geven.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .