Nijnie Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Zoals jullie in mn andere topic kunnen lezen is Nijn gister gecastreerd... De DA gaf zelfs al aan dat ze een lastige is met dwangvoeren en dat het haar ook al bijna niet lukte.. Het vervelende is dan nog dat de pijnstilling die ik voor haar mee heb gekregen ook oraal toegediend moet worden ...Ze eet inmiddels wel zelf al wat (het is nog niet veel maar ze heeft groente op en eet af en toe wat hooi), ze is nog wel meer timide dan haar uitbundige ik (lijkt me ook normaal, ze heeft veel geslapen was enorm gestresst bij de DA) en ze keutelt wel, alleen niet helemaal de keutels die je zou willen zien. De keutels begonnen normaal en inmiddels zijn het allemaal mini keutels geworden...Nou moest ik vanmorgen de pijnstillers toedienen, wat een feest. Het lukt me dus echt niet. De DA zei op de grond zitten met haar tussen je benen, koppie beetje omhoog houden en dan zo toedienen, maar het werkt niet. Nijn doet alles, maar dan ook alles om er onderuit te komen en begint vervolgens ook alles aan te vallen omdat ze boos is... Heb het op brood geprobeerd en tussen 2 schijfjes banaan maar mevrouw trapt er niet in ...Wat vinden jullie/hebben jullie tips, ik weet het even niet meer???!?!?
biancka Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Moeilijk. Vind ze wortelloof lekker? Misschien kun je het op de steel van de wortelloof smeren en dat ze het zo naar binnen knabbelt?
Nijnie Geplaatst: 19 juni 2009 Auteur Geplaatst: 19 juni 2009 nouja, het probleem is dat ze gewoon weet dat ik het daar op heb gesmeerd en precies de dingen waar ik het op smeer laat ze liggen terwijl dat normaal haar lievelingshapjes zijn....
biancka Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Ja, ze zijn hartstikke slim. Het zal wel een vieze geur hebben die ze gelijk herkent. Door het wortelhapje heen roeren en dan proberen te voeren op een lepel? Joh, Nijn maakt het je niet makkelijk.
Nijnie Geplaatst: 19 juni 2009 Auteur Geplaatst: 19 juni 2009 ook geprobeerd valt ze aan lastig konijn he :'( maar dat zeiden ze bij de DA dus ookal dat ze lastig was... ik ga t nog eens proberen en anders ga ik maar bellen en dan zouden zij het voor me doen ofzo
biancka Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Ja, dan kunnen ze bij de DA beter nog een pijnstilling geven die 24 uur werkt want dit schiet niet op. Vervelend dat dit zo moeilijk gaat bij je Nijn.
Senni Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Misschien eventjes niet leuk voor je konijn, maar stevig in een handdoek wikkelen wil ook nog wel eens helpen. Uiteraard wel voorzichtig doen voor de wond.
Lieke1234 Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Toen Elf geopereerd was moest ik haar ook pijnstillers geven. Het lukte op geen enkele manier, behalve als ik het op SS spoot. Ik ging ergens staan waar ze me niet kon zien*, spoot een beetje pijnstiller op een brokje ss, liep naar het hok en gaf het brokje aan haar. ĆĆ©n voor Ć©Ć©n, net zolang totdat ze alles binnen had gekregen. * ik ging ergens anders staan waar ze me niet kon zien, omdat ze al helemaal ging flippen als ze de spuit zag. Ze wist dan precies wat er ging gebeuren. Op deze manier kon ze niet zien dat ik iets op haar brokjes spoot en at ze het lekker op. Tja, misschien vinden sommige mensen het overdreven, maar daar geef ik niks om. Het hielp tenslotte wel!
Lirazel Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Ik dacht vorige week ook soms dat ik een tijger had in plaats van een konijn. Ik heb Muts juist op iets hoogs gezet, zodat ik haar met een arm tegen mijn buik kon houden en met die hand haar aan de voorkant vast houden. En dan met mijn ander hand het spuitje in de mond, wat meestal pas lukte als ze haar hoofdje ver achterover hield. En dan een halve ml er in, spuitje er uit zodat ze slikte, dat deed ze niet met het spuitje in haar mond en dan herhalen tot alles er in zat.Omdat ze niet slikte kon ik het niet in een keer in haar mond spuiten, dan liep het er weer uit.Er is ook een manier om je konijn met een handdoek in te pakken zodat ze hun pootjes niet tegen je kunnen gebruiken.
Nijnie Geplaatst: 19 juni 2009 Auteur Geplaatst: 19 juni 2009 handdoekmethode werkt hier ook niet, heb ik al vaker geprobeerd (toen ze een keer gas at) op een tafel is ook geen succes ze springt er gewoon af.. brokjes eet ze nog niet en nu laat ze ook haar witlof staan, zal wel van de pijn zijn....t schiet niet echt op he? hahaha toos kansloos
Senni Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Mijn vorige konijntje was ook echt een vechtersbaasje. Ik moest toen met dwangvoeren en pijnstilling geven echt helemaal over haar heen gaan hangen en haar kopje eventjes goed vasthouden totdat ik het er in had. Vond ze niet leuk, maar geen pijnstilling had ze vast helemaal niet leuk gevonden..
Nijnie Geplaatst: 19 juni 2009 Auteur Geplaatst: 19 juni 2009 Nou mijn moeder komt naar huis met de auto en dan gaan we naar de DA en die gaat het doen, niet echt een ideale patient hier thuis T klinkt misschien stom om te zeggen want n konijn is zo klein in vergelijking met ons maar het lukt me gewoon ECHT niet :(
Senni Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Vraag dan even aan de dierenarts of hij kan uitleggen hoe hij het voor elkaar krijgt
kelly1986 Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Ik zou aan de Da vragen m dr dan een pijnstillende injectie voor 24 uur te geven... Als je elke keer daarnaartoe moet is natuurlijk ook geen doen.
Karina Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Het is helemaal niet stom hoor. Zoals je leest zijn er veel leden die hetzelfde hebben meegemaakt. Ik dacht ook dat ik een mustang moest temmen toen ik het moet geven. Ik sluit me aan bij het advies van Kelly.
Nijnie Geplaatst: 19 juni 2009 Auteur Geplaatst: 19 juni 2009 Vraag dan even aan de dierenarts of hij kan uitleggen hoe hij het voor elkaar krijgt Ja had ze gister al uitgelegd ivm de ervaringen toen ze gas had had ik t al gevraagd, heb het ook zo geprobeerd maar tis echt niet te doen, wat een monstertje (is ook haar nickname ) Maar zoals ik zei, ze zeiden bij de DA al dat het bij haar bijna geen doen is, zij hadden ook heel veel moeite ermee (haar hele kin zit nog onder de dwangvoer wat ze haar daar gister hebben geprobeerd te geven..)Thanx Kelly, zal ik zeker even aan ze vragen of dat mogelijk is.. Ik laat jullie weten als ik terug ben, bedankt in elk geval voor het meedenken en de snelle reacties!
Nijnie Geplaatst: 19 juni 2009 Auteur Geplaatst: 19 juni 2009 Best wel een grap eigenlijk Bij paarden lukt het me allemaal en krijg ik t allemaal wel naar binnen (en die merrie was niet de makkelijkste!) maar bij mijn konijntje!
Nijnie Geplaatst: 19 juni 2009 Auteur Geplaatst: 19 juni 2009 je raadt het natuurlijk al... mijn moeder parkeert de auto voor het huis en Nijn levert zich over aan de banaan Inmiddels heeft ze alle banaan op (en daar zat de pijnstiller op dus het meeste heeft ze nu toch binnen!!)Net maar weer de DA gebeld (en nu DA zelf aan de telefoon gehad ipv assistente) en t was in dat geval beter als ik niet meer kwam omdat ze zo snel gestresst is en dan maar proberen te geven met banaan! DA zei in elk geval dat ik goed bezig was en dat ze de goede weg op is ook gezien ze wat hooi eet en groen en volgens de DA waren dr keutels gewoon okay voor nu..Kortom: over assistentes ben ik weer sceptischer geworden, volgens haar moest ze gelijk alles eten en normaal poepen enz...Naja drama allemaal maar voorlopig heeft ze even haar pijnstilling op! Ik ga even langs Appie extra voorraad verse groente halen en dan vanavond weer de bananentruc!
Karina Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Geef niet teveel banaan he. Er zit veel suiker in en ik hoor vaker dat banaan "stopt", dus de darmen minder snel werken. Probeer eens witlof, zo krijg ik altijd protexine naar binnen
Nijnie Geplaatst: 19 juni 2009 Auteur Geplaatst: 19 juni 2009 Oja is waar ook, bedankt voor de tip! Heb net weer vanalles in huis gehaald dus ik kan genoeg varieren om haar om de tuin te leiden althans een poging tot
wupsie Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 als het weer niet lukt zou je ook kunnen vragen of ze je willen leren om het via een injectie te geven (als je daar zelf ook achter staat natuurlijk) dan is het ook minder stressig voor haarIn iedergeval succes!
Boefje Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Ik heb toen ook antibiotica moeten geven via een spuitje in de mond..werkte ook voor geen meter.. beetje voor beetje op wortelloof gesmeerd.. duurde een eeuwigheid, want kon niet teveel vanwege de smaak. Maar dat at ze wel op gelukkig.
Kiwi Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Jeetje, als ik al deze verhalen zo lees ben ik weer blij dat Nijn Metacam zo lekker vond dat ze vrijwillig het spuitje aflikte (en zelfs al blijer ging kijken als ik het flesje open deed, al kan dat ook miijn verbeelding zijn geweest... ).
ZaZa Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Beetje mengen met limonade..maar ja, als het geven gewoon al niet lukt... Ik zou gewoon met mams konijn in de houtgreep houden i.p.v naar de dierenarts..
Aanbevolen berichten