biancka Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Zoals de meeste van jullie wel weten is Bolt vanmiddag gecastreerd. De DA heeft niets gezegd over om de twee uur dwangvoeden (ik las dat in een ander draadje dat iemand dat wel gedaan had). Ik hou Bolt wel in de gaten maar hij heeft nog niks gegeten of gedronken. Ik heb wel spuiten in huis dus ik kan hem dwangvoeren met hooithee en biks-papje maar moet ik dat nu ook echt proberen en hoe moet je hem dan vasthouden etc ?????De assistente zei nog wel dat als Bolt morgenvroeg nog niks gegeten/gedronken had ik gelijk moest bellen. Wat zouden jullie nu doen? Ik ga nu in ieder geval gelijk hooithee zetten en die af laten koelen en een biks-papje maken. Ben helemaal zenuwachtig nu :(
Karina Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Ik had even in de andere topic geantwoord en nu zie ik de jouwe pas... Bij deze wat info:Als je konijn vanzelf weer begint met eten hoef je ook niet te dwangvoeren. Een konijn gaat minder eten als hij/zij pijn heeft. Heb je wel pijnstilling meegekregen? Ik zou als ik jou was nu wel beginnen met dwangvoeren. Hooithee ging er hier het beste in, het papje met biks wat minder. Plagen met groen deed ik ook. Ik wikkelde mijn voedster in een handdoek (tevens lekker warm), zette haar op schoot, heb een arm om haar heengelegd en met de andere hand het dwangvoerspuitje via de zijkant van het mondje naar binnen en dan leegspuiten. Let er ook op dat je konijn niet koud aan gaat voelen, een handdoek is dus een goed idee. Oja, en geen bodembedekking in het hok (maar een handdoek dus), aangezien deze anders in de wond kan komen.
chan Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Ik heb nooit wat in huis gehad om te dwanvoeren :whistle2: (wist ik niet, zat nog niet op deze site)Het is gelukkig altijd goed gegaan, ze gingen 's avonds gewoon weer eten en drinken! Hopelijk gaat hij ook weer vanzelf eten! Succes!
biancka Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Bolt heeft een spuit gekregen met een pijnstilling die 24 uur werkt. Ik heb verder geen pijnstilling meegekregen maar was wel van plan om dat te halen morgenvroeg. Hooithee staat nu te trekken dus dat is straks klaar en ik zal ook gaan proberen om dat te geven. Krijg hij in ieder geval wat binnen.Ik heb een kruik in het hok liggen waar ik elk uur weer warm water in doe maar Bolt voelt niet koud aan (zijn oortjes niet). Bodembedekking is op dit moment een fleecedeken met twee theedoeken eroverheen. Lekker zacht dus. Hij blijft maar in 1 hoek zitten. Ik heb straks al een stukje biks voor zijn mondje gehouden. Hij nam het in zijn bek maar gooide het weg. Volgens mij is hij een beetje boos op mij dat ik hem dit heb aangedaan.Als iemand nog meer tips heeft, graag!
Karina Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Biks zal het laatste zijn waar hij zin in heeft. Probeer het eerder met hooi en zijn lekkerste groenvoer. Of de biks als papje in een spuitje.
biancka Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Nou, ik heb wortelloof voor meneer zijn neusje gehouden en hier het resultaat.......Een hele opluchting dat hij dat gewoon lekker eet. Wat zouden jullie nu doen. Gewoon de komende uren elk uur wat wortelloof geven & hooithee?
Karina Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 hij eet zelfstandig, super!!! Dat betekent dat je ook niet hoeft te dwangvoeren. Geef inderdaad de hooithee en het wortelloof samen met wat andere groente en voldoende vers hooi. De biks wel voorschotelen, wellicht zijn ze morgen zelf op
biancka Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 De biks normaal geven of als pap? Ik heb beide op dit moment dus ik kan ze ook allebei in zijn kooi zetten zodat hij kan keizen Zijn hooibal zit ook hartstikke vol met vers hooi en die heb ik al lager gehangen zodat hij er gewoon bijkan. Ik zal zo nog een bakje met groenvoer in zijn kooi zetten en kijken wat hij daarmee doet. Ik heb nog wortelloof, witlof & basilicum in huis. Kan ik allemaal gewoon geven, toch? Hier een erg opgelucht bazinnetje. Was zo blij toen hij van de wortelloof at Ik ga het bakje met groenten even maken en kijken of de hooithee al is afgekoelt.
biancka Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Net bikspapje op een lepel voor z'n neusje gehouden en daar at hij ook van. Hij had al wel redelijk snel genoeg van het papje maar dat maakte me niet uit. Hij heeft ervan gegeten ! Ik zal het zo in een kleiner bakje doen zodat hij zelf kan beslissen wat hij vanavond allemaal nog wil eten. Er staat ook een bakje met groenvoer maar die heeft hij volgens mij nog niet ontdekt. Ik ga nog even lekker op de bank liggen. Kan ik tv kijken en tegelijkertijd Bolt in de gaten houden.
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Ik zou niet dwang voeren lekker hooi en groen geven dan voelt ie zich gauw weer beter.Eet hij niet morgen uit zich zelf. gewoon pijnstilling halen dan gaat hij ook weer zelf eten daar door.Dwang voeren altijd zolang mogelijk uitstellen.Al eet ie nu minder dat maakt niet uit hij houd zijn darmen in beweging.
Kiwi Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Prima, hij eet! Al neemt hij af en toe maar een hapje, het is het belangrijkste dat hij weer uit zichzelf is gaan eten. Je zult zien dat hij steeds meer gaat eten, en morgen vraag je je af waarom je je in hemelsnaam zo druk hebt gemaakt over dat niet-eten.
biancka Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Ik zet zometeen het bikspapje nog even in zijn kooi en dan kan hij zelf beslissen wanneer hij wat wil eten. Even kijken of hij nog wat wil drinken van de hooithee en dan maar proberen af te wachten wat hij morgenvroeg wel/niet gegeten heeft.
biancka Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Prima, hij eet! Al neemt hij af en toe maar een hapje, het is het belangrijkste dat hij weer uit zichzelf is gaan eten. Je zult zien dat hij steeds meer gaat eten, en morgen vraag je je af waarom je je in hemelsnaam zo druk hebt gemaakt over dat niet-eten. Ik voel me net een overbezorgde moeder. Ik reageer precies hetzelfde als mijn zoon zich niet lekker voelt en slecht eet Ach, is alleen maar goed toch?. Is Oh, ik zat eraan te denken om de hooithee tijdelijk in zijn drinkflesje te doen. Is dat een goed idee of hebben jullie zoiets van als hij dorst heeft dan is water ook goed genoeg?
Kiwi Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Nee hoor, dat is prima! Ik had Nijn tijdelijk binnen en gewoon twee flesjes opgehangen; een met water en een met hooithee, zodat ze kon kiezen. Ze vond de hooithee lekkerder, en ik vond het allang best, als ze maar wat dronk.
biancka Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Nee hoor, dat is prima! Ik had Nijn tijdelijk binnen en gewoon twee flesjes opgehangen; een met water en een met hooithee, zodat ze kon kiezen. Ze vond de hooithee lekkerder, en ik vond het allang best, als ze maar wat dronk.Dat zat ik me net ook te bedenken Ik heb een extra drinkflesje dus ik denk dat ik daar nu maar de hooithee in doe. Kan hij inderdaad kiezen.
Aanbevolen berichten