Nijnie Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Morgen is het zover.... Nijntje wordt gecastreerd! Om 9 uur moet ze bij de DA zijn en tussen 18.00 en 19.30 mag ik haar weer ophalen. Echt spannend allemaal!Nu dus druk met de voorbereidingen:- handdoeken liggen klaar (als bodembedekking voor deze week)- de lekkerste groenvoertjes (en uiteraard bergen kruidenhooi :whistle2:)- kruik (nog even testen of hij niet lek is!!!)Zo nog even 1e wortelhapje halen en volgens mij heb ik dan redelijk alles.... Iemand nog iets wat ik gemist heb voordat ik naar de winkels ga? :he:
Karina Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Ehm, misschien een gekke vraag, maar waarom staat er 25.06.2009 in je titel als ze morgen gecastreerd wordt? Wat ook handig is: vraag bij de dierenarts een dwangvoerspuitje mee voor als zelfstandig eten niet gaat. Ook een goeie tip: hooithee morgen klaar maken. Water koken, hooi erin, af laten koelen en dit voorzetten.
Nijnie Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Oh hahaha scherp Karina! hahaha oorspronkelijk zou het volgende week gebeuren, even kijken of ik dat nog aan kan passen??Ja was ik idd van plan, bedankt!
Nijnie Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 NB: goh ik voel me nu best wel stupid dat ik al niet eens een datum gewoon kan onthouden hahahahaha!Maargoed, het is wel morgen --> weet iemand hoe je een topic titel aanpast? of kan iemand dat doen? hahahaha
Karina Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Haha, ok ik snap em De moderatoren kunnen de titel aanpassen denk ik. Heel veel succes morgen, maar het gaat vast en zeker goedkomen. Ik vond het heel spannend allemaal toen Nijn gecastreerd werd. Vooral toen ze weer thuis kwam en heel zwak was. Ik heb haar op een kruik gelegd, 's nachts elke twee uur gedwangvoerd met hooithee en een papje van biks en de volgende morgen pijnstilling gegeven zoals voorgeschreven. Houd er dus rekening mee dat je niet tot nauwelijks slaapt die nacht. Als ze zelf weer snel gaat eten valt het natuurlijk mee. Meestal begint het pas als de narcose en de pijnstilling van de dierenarts zijn uitgewerkt, dus ongeveer in de avond (21 uur). Als ze dan niet eet, begin in elk geval met dwangvoeren!
bikkel Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 hoi, ik gebruikte bij Bella 2 limonadeflesjes als kruik met een sok eromheen..... veel succes alvast....
Karina Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Gaan die niet kapot als er heet water in komt?
boukje Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 wat slim, dat van die limonadeflesjes. Het hoeft toch geen gekookt water te zijn, als ze zich maar warm kunnen houden. Volgende week worden mijn 2 meiden tegelijk gecastreerd. Dus ik vond het wel een nuttige tip. Heel veel succes morgen..
bikkel Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 nee, ik deed gewoon warm water erin, de kraan even laten lopen en dan is het water warm genoeg....en door de sokken blijft het ook warm. Ik legde ze aan beide kanten.... veel suc6!
Laura1984 Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 NB: goh ik voel me nu best wel stupid dat ik al niet eens een datum gewoon kan onthouden hahahahaha! Maargoed, het is wel morgen --> weet iemand hoe je een topic titel aanpast? of kan iemand dat doen? hahahaha Ik heb 'm voor je aangepast, goed zo? Heel veel succes morgen!
biancka Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Joh, ik schrik nu een beetje van jullie reacties. Bolt is vanmiddag gecastreerd maar de DA heeft niets gezegd over om de twee uur dwangvoeden. Ik hou Bolt wel in de gaten maar hij heeft nog niks gegeten of gedronken. Ik heb wel spuiten in huis dus ik kan hem dwangvoeren met hooithee en biks maar moet ik dat nu ook echt proberen en hoe moet je hem dan vasthouden etc ?????
Karina Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Als je konijn vanzelf weer begint met eten hoef je ook niet te dwangvoeren. Ik zou als ik jou was nu wel beginnen met dwangvoeren. Hooithee ging er hier het beste in, het papje met biks wat minder. Plagen met groen deed ik ook. Ik wikkelde mijn voedster in een handdoek (tevens lekker warm), zette haar op schoot, heb een arm om haar heengelegd en met de andere hand het dwangvoerspuitje via de zijkant van het mondje naar binnen en dan leegspuiten. Let er ook op dat je konijn niet koud aan gaat voelen, een handdoek is dus een goed idee. Oja, en geen bodembedekking in het hok (maar een handdoek dus), aangezien deze anders in de wond kan komen.
Kiwi Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Mijn voedster is een paar weken gecastreerd, en tegen mij werd gezegd dat ik de volgende dag contact op moest nemen als ze dan nog niet gegeten had. Ik heb toen een beetje Olvarit wortel en een bikspapje met een lepeltje voor haar kopje gehouden, en daar likte ze wel een beetje van. Niet heel veel, maar ik was elke keer weer blij als er wat in ging. Daarna een beetje peterselie, en pas veel later wilde ze weer hooi en biks. Hooithee ging er wel in trouwens, dat vond ze erg lekker.
biancka Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Dan is hooithee op dit moment dus de beste optie. De DA had inderdaad ook tegen mij gezegd dat ik morgen contact op moest nemen als Bolt nog niks gegeten had. Ik heb jammer genoeg geen Olvarit in huis (stom stom stom) maar ik ga zo nog wel het bikspapje maken en kijken wat hij daarmee doet.
Karina Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Maar de darmen van een konijn mogen niet stil komen te liggen, dus wachten tot de volgende dag lijkt mij erg lang. Ik ben toen rond 21 uur begonnen met dwangvoeren met hooithee.
Nijnie Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Ik heb 'm voor je aangepast, goed zo? Heel veel succes morgen!Heel erg bedankt! een stuk duidelijker zo!
Nijnie Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Succes met Bolt Biancka! Ik heb vandaag (zoals al in mn topic stond) de laatste dingen geregeld dus als het goed is ben ik er klaar voor (hoewel met die zenuwen )..!Voel me wel een beetje sneu ten opzichte van Nijn hoor, hoe vrolijk ze nu door de kamer rondhuppelt, dat zal de komende paar dagen wel anders zijn!
Karina Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Het verschil bij jou is dat het een dame is en de operatie iets heftiger kan zijn, omdat ze in de buik opereren. Maar als je konijn fit en gezond is, zal ze er snel weer bovenop zijn hoor. Mijn Nijn at weer zelfstandig groente na een dag, na twee dagen biks en na drie dagen scheurde ze weer door de gang
Nijnie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Geplaatst: 18 juni 2009 Nou mevrouw zit bij de DA, prettig gevoel/fijne sfeer daar bij de kliniek, dus ben wel echt blij met mijn keus uiteindelijk om het daar te doen... Ze heeft een bakje van de Chinees mee vol met lekker kruidenhooi, witlof, peterselie en SS'jes en als ze goed is bijgekomen en heeft gegeten wordt ik gebeld en mag ik haar ophalen *thumbs up*
Katrien Geplaatst: 18 juni 2009 Geplaatst: 18 juni 2009 Ik ga zelf mijn voedster ook laten castreren, begin juli, en ben er al helemaal zenuwachtig voor. Ik duim voor nijn! Hoop dat alles goed gaat!
Nijnie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Geplaatst: 18 juni 2009 Hihi, het is al klaar! Ik belde net nog even de DA omdat ik vergeten was (voor de zekerheid nog maar een keertje ) te vragen of de baarmoeder er wel echt uit ging.. Het antwoord: "jazeker, die gaat er uit. Hij is er ook al uit, ze ligt nu lekker uit te slapen!"Nou dat is vast stap 1, al een opluchting, nu het belletje afwachten en dan de "recovery" !
Kiwi Geplaatst: 18 juni 2009 Geplaatst: 18 juni 2009 Oh, fijn, dan weet je in ieder geval al dat alles goed gegaan is!
biancka Geplaatst: 18 juni 2009 Geplaatst: 18 juni 2009 Wat fijn dat het al achter de rug is en dat ze op de recovery ligt Hopelijk mag ze vanmiddag snel naar huis.
Aanbevolen berichten