Suusbes Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Hallo allemaal! Wij hebben sinds een week een jong Vlaamse reus "Herman"Vanaf dag 3 dat we hem hebben eet en drinkt hij niet meer..We hebben hem deze week 2 dagen ter observatie bij de dierenarts gehad.Wat zij hebben gedaan en geconstateerd: kies gevijld + gas.Medicijnen meegekregen, speciaal voer dat wij dwangmatig moeten voeren...Maar: HERMAN BLIJFT NIETS ETEN? Zelfs medicijnen kunnen we met een speciale spuit niet toedingen, meneer laat alles uit zijn mond vallen! We begrijpen de kundigheid van de arts ook niet helemaal...Ze kunnen alles wel zeggen, maar hij eet gewoon niet?Wie heeft dit al eens eerder meegemaakt, heeft goede tips?We hebben nog een Vlaamse Reus "Tinus"...die eet altijd en overal! Ben benieuwd naar een reactie! Goetjes Suus
bikkel Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 als je twijfelt aan de kundigheid van je da dan zou ik op zoek gaan naar een andere....niet eten is funest voor een konijn dus als niks lukt naar een andere DA!
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Als hij niet keuteld mag je niet dwangvoeren dan blaas je hem op......
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 (aangepast) En bij gas al helemaal niet dwang voeren:duivel:Ik heb deze mensen even snel op weg geholpen wat nu te doen.Hopelijk gaat deze reus het redden!!Ook hier pijnstilling heel belangerijk naast darm stimulerende middelen.En groenvoer dat mag ie zelf eten...zoals ruccola,wortelloof, witlof,beetje andijvi, hooiEn beweging heeft ie nodig.Ook geen wortel hapje geven in dit geval dat soort alleen voor meer gas.Wel een water bak natuurlijk. 17 juni 2009 aangepast door bunny ranch chanty
bunny ranch chanty Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Gelukkig doet herman het nu beter en is ie op de goede weg dankzei de tips hier.
Suusbes Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Ik wil bij deze graag Cindy ( Bunny Ranch Chanty) nogmaal bedanken voor haar goede advies! Herman eet weer normaal! Gr Suus
ZaZa Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Misschien handig om op BB te zetten, hoe dit gelukt is ?Nu wordt er alleen gemeld dat zij op gang geholpen zijn, maar niet hóe..Terwijl dat juist belangrijk is voor leden/mensen die dezelfde problemen krijgen of hebben en door bijv. Google hier terecht komen..
Aanbevolen berichten