Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou Blik graag willen castreren, maar wanneer is het hier de tijd voor?

Sinds een aantal dagen is ze super druk en wil de hele tijd op Stoffer rijden. Ook doet ze niets anders dan knorren en rent als een losgeslagen stier door de tuin.

De stoffertjes worden niet meer door haar gevoed, dus kan ik inmiddels een afspraak voor haar regelen bij de DA?

Geplaatst:

Absoluut niet rot bedoeld naar jou toe...maar ben je van plan dit te laten doen door de DA die je nu hebt?

De castratie van een voedster is een buikoperatie en ik zou dit persoonlijk enkel laten uitvoeren door een DA die hier ervaring mee heeft bij konijnen.

Geplaatst:
Absoluut niet rot bedoeld naar jou toe...maar ben je van plan dit te laten doen door de DA die je nu hebt?

Ik begrijp je opmerking heel goed hoor! Sterker nog, ik heb me vanochtend uit laten schrijven bij de "eigen" dierenarts. Eerst die mislukte, vage castratie van Stoffer en nu Victor...

Geplaatst:
Dat niet alleen laat haar eerst even bekomen van de jongen voor je het doet.De borstklieren moeten ook tot rust zijn.

Oke, dank je! Wat is jouw advies?

(ik heb voordat ik jouw berichtje las een klein testje afgelegd bij de DA om zogenaamd een afspraak voor Blik te regelen. "Castratie Blik is geen enkel probleem, hoor!")

Geplaatst:

Misschien dat je beter kunt wachten tot de kleintjes 'de deur uit' zijn? Ze moet natuurlijk nog wel bij ze blijven, en als je herstellende bent van zo'n ingreep, wil je geen drukke kinders om je heen, lijkt me. Misschien over een maandje ofzo?

Geplaatst:
Misschien dat je beter kunt wachten tot de kleintjes 'de deur uit' zijn? Ze moet natuurlijk nog wel bij ze blijven, en als je herstellende bent van zo'n ingreep, wil je geen drukke kinders om je heen, lijkt me. Misschien over een maandje ofzo?

Da's een goede tip! Thanks!:love:

Geplaatst:

en als je bij dieren arts belt voor info is het misschien ook handig of hun bekend zijn in het behandelen van EC bij konijnen volgens mij zijn ze dan ook best wel konijn kundig

suc6

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .