Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi hoi ik heb gister mijn ranm laten castareren

maar ik niets aan hem zien hij is heel erg vrolijk

en eet goed ik snap het niet bij bunny bunch staat dat je ram naar binnen moet maar de dieren arts zij dat hij gewoon naar buiten mag bij de ander dat is een voetster maar nog niet vrugt baar en ze zijn zo lief voor elkaar

wat moet ik nu

Geplaatst:

Sommige rammen hebben wel degelijk moeite met eten e.d. na de castratie. Waarom wordt gezegd dat ze naar binnen moeten na castratie, is omdat ze na narcose niet zo goed hun eigen temperatuur kunnen regelen. Je hebt dus hopelijk wel een kruik bij hem gelegd?

Hoe oud is je voedster dan?

Geplaatst:

Uhm, ik volg je verhaaltje niet helemaal, maar ik neem aan dat je bedoelt dat:

Je ram is gisteren gecastreerd, er is nu niets met hem aan de hand, hij is gewoon vrolijk. Op BB wordt gezegt dat hij naar binnen moet, DA heeft gezegt van niet. Hij zit nu dus buiten, bij zijn vriendinnetje, die niet vruchtbaar is.

Fijn dat het goed lijkt te gaan met je ram, eet en keutelt hij goed? Er wordt op BB inderdaad gezegt dat hij het beste naar binnen kan, buiten kan (met dit weer) volgens mij ook wel, maar konijnen hebben na narcose soms wat moeite met hun temperatuur, bovendien kun je binnen vaak beter in de gaten houden of hij goed eet en keutelt enzo. Ook vanwege de wond is binnen misschien makkelijker. Maar ik denk dat hij met deze temperatuur wel buiten kan zitten, mits je zijn temperatuur goed in de gaten houdt.

Verder wordt ook vaak gezegt dat een vriendje juist helpt bij het herstel, ik neem aan dat jouw voedster nog geen vier maanden is? Dan is het geen probleem dat je rammetje er weer bij zit, want ze is inderdaad nog niet vruchtbaar. Zo hoef je ze niet opnieuw te koppelen als ze al samen zaten.

Is je voedster wel ouder dan vier maand zou ik ze snel uit elkaar halen trouwens..

Geplaatst:

sorry ik zie het

er staat dat ik gister mijn ram heb laten helpen

op bunny bunch staat dat je de ram dan binne arpart in een hok moet doen maar de dieren arts zij dat hij gewoon buiten mag

veder zie ik ook niets aan hem hij eet goed en is heel erg vrolijk

ik snap het niet

Geplaatst:

Haha wat is precies het probleem? :P Dat je niet weet of je 'm binnen of buiten moet houden? Ik zou hem, als hij nu buiten zit en het goed doet (keutelen, eten, goed op temperatuur) gewoon buiten laten zitten. Heb je het idee dat hij nog niet helemaal lekker is, haal je hem naar binnen. Dat zou ik doen tenminste.

Geplaatst:

Een konijn wat nog zo klein is kan zich nog helemaal niet verweren tegen een groter konijn. Bij een koppeling kan het er soms echt hard aan toe gaan, en het kleinste konijn kan daardoor dus erg beschadigd raken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .