Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zus heeft snot. Tenminste, dat denk ik. Ze niest sinds een paar dagen en knort wat. Volgens de dierenarts assistente was er niks aan de hand zolang de goed eet, drinkt, enzovoort (en dat doet ze, ik zie niks geks). Gisteren bij het controleren van haar kontje had ze daar weinig zin in. Ze raakte een beetje gestrest en van het hijgen kwam er wat witte vloed uit haar neusje. Ik heb dus maar meteen weer gebeld en omdat het geen spoed leek, kan ik vanavond bij de dierenarts terecht. Nu las ik dat het besmettelijk kan zijn. Moet ik mijn andere konijn ook meenemen voor de zekerheid? Aan hem merk ik niks...

Geplaatst:

poeh, geen idee.. misschien de da vragen of het verstandig is om ze beide mee te nemen? als het al een koppeltje is zou ik het zo wie zo gewoon doen, scheeld misschien weer wat stress?

Geplaatst:

Ja dat is ook zo, het is wel zo gezellig ook :)

Voor de zekerheid doe ik het gewoon, wie weet dat de dierenarts hem dan ook even bekijkt..

Geplaatst:

Ik heb geen idee of je de anderen mee moet nemen.

Ik heb zelf ook last van met een konijn die snot heeft.

Tig antibiotica injecties heeft ze gehad, druppel voor in de neus, maar ze blijft het houden. De DA heeft de hoop volgens mij opgegeven en zegt dat het chronisch is.

Mijn andere konijnen hebben er (nog) geen last van, maar ik ben erg ban dat ze het ook zullen krijgen.

Ik hoop dat je veel tips krijgt, waar ik ook weer wat van kan opsteken!

Succes met Zus!

Gr, Bo

Geplaatst: (aangepast)

Wat een domme assistente zeg !

Nah ja...of ze dom is weet ik niet natuurlijk, maar het is wel een rare beoordeling.

Niets aan de hand ?

Als het jou opvalt dat je konijn veel niest, dit doet met vocht, wat 'neusverkouden' klinkt bij ademhalen en je ziet ook snot....dan is het toch wel slim om even naar te laten kijken..

'Niets aan de hand' lijkt mij een opmerking waar je maar beter niet naar moet luisteren...

Snot is best te behandelen, zij het dat het wat langdurig kan zijn...Maar hoe eerder je met medicijnen kan starten, hoe beter..

aangepast door ZaZa
Geplaatst:

ZaZa,

Je zegt "snot is best te behandelen" In een periode van een half jaar ben ik zo vaak naar de dierenarts geweest dat ik het aantal al niet eens meer weet. Weet jij toevallig waarmee snot het beste te behandelen is? Dat kan ik nagaan of we dit al hebben geprobeert, dit zou de assistente mij zo voor moeten kunnen lezen?? Ik bewaar niet alle verpakkingen. Nu is het wel zo, dat ik sinds de 2nd opinion van Bikkel een andere dierenarts heb, dus zou ik ook voor het snotprobleem naar deze dierenarts kunnen!

Sorry Lana, dat ik persoonlijke vragen stel in jou topic!

Geplaatst:

ik heb een konijnje geadopteerd maar door de stress van de terugweg heeft het snot gekregen. direct mee naar de dierenarts gegaan: inspuiting gekegen en siroop: baytrill meegekregen. sloeg spijtig genoeg niet aan. na twee weken op ornicure overgegaan, ben al een week en een half bezig ... heb indruk dat het vandaag ietsje beter gaat...

Geplaatst:

@Boghy; geen probleem hoor! :)

Ik ben net terug van de dierenarts, het het leek allemaal mee te vallen. Ik had beide konijnen mee, de ander begon vanmiddag ook met niezen! Longen klonken goed. Omdat Zus wel wat nattigheid bij de neus had, heb ik voor haar antibiotica gekregen. Ik geef ze daarnaast een homeopathisch middeltje tegen diarree en snot, baat het niet schaadt het niet...

Maar goed, twee keer per dag in het bekje spuiten, en Zus wil niet eens opgepakt.

Net geprobeert, "gelukkig" was ze nog wat gestrest van de reis dus ik kon haar redelijk eenvoudig pakken. Stevig in een handdoek gewikkeld dat ze geen kant op kon.. Maar nu vind ze me niet meer lief geloof ik! Zit boos in een hoek in haar hok.. Zal mij benieuwen wat een strijd dat wordt de rest van de week.. :oh:

Geplaatst:

Polle kreeg in het begin Baytril, maar later iets anders..als ik me goed kan herinneren...

En we waren er ook wel een paar maanden mee zoet hoor..maar goed..als het maar helpt.

Er is ook een kans dat Snot chronisch wordt...

Anders kan je eens de 'zoekfunctie' gebruiken op BB. Dan zoeken op Snot..

Geplaatst: (aangepast)

Wij zijn hier ook al maanden bezig Snot te behandelen.

We zijn begonnen met een paar kuurtjes Doxycline, dat hielp tot we stopten en dan kwam het terug.

Op een gegeven moment begonnen met het spuiten van Duplociline en toen leek het wel wat beter maar het ging niet over.

Heb het er toen even met Laura over gehad en naar aanleiding van haar weblog artilkel weer overlegd met mijn da en die in Utrecht (moest ik heen voor castratie van Sisi).

In Utrecht weer een lading medicijnen meegekregen: 2 verschillende soorten neusspoeling (2x per dag) die om de week afgewisseld moeten worden, voor 2 (of was het 3?) weken Baytril (2x per dag) en doorgaan met Duplo spuiten om de dag.

Nu zijn we weer 4 weken verder en lijkt het beter te gaan. Omdat er met het neusspoelen soms nog snot meekwam hebben we na overleg met Wilhelminapark vorige week besloten om nog 3 weken door te gaan met Duplo spuiten om de dag, 2x per dag ab, nu Doxoral drops, en doorgaan met de neusspoelingen 2x per dag.

Ze krijgen ook al een tijdje elke dag een tablet Echinaforce.

Na deze 3 weken hoop ik dat het echt over is en dat we kunnen stoppen met alle medicijnen.

Maar dat moeten we dan eerst weer overleggen.

Nog een voorbeeld dus van een langdurige behandeling en hoe hardnekkig snot kan zijn. Maar nu heb ik toch wel weer hoop dat het over gaat.

Laat je dus niet zomaar afschepen en houd de behandeling een tijd vol.

aangepast door YvonneH
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .