Esther12 Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Ik hoop dat iemand me kan helpen!Sinds gisteravond is mijn konijn heel erg benauwd geworden, ze ademt heel zwaar (is aan haar neus te zien), heeft haar mond open en komt niet van haar plaats af.Gistermiddag was er nog niets aan de hand en heeft ze vrolijk in haar ren gehobbeld. Ik zette haar terug in haar hok en even later zat ze stil in een hoekje boven (waar ze anders nooit komt).Wat kan dit zijn? En wat kan ik eraan doen??Alvast dank voor eventuele reacties!
_Danielle Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Waarom heb je vandaag niets gedaan dan, als ze het gisteravond al had? Lijkt me dat je hier zo snel mogelijk mee naar de dierenarts moet...
ZaZa Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Dat gaat niet (vanzelf) goedkomen.... Inderdaad: Waarom ben je vandaag niet naar de dierenarts gegaan ?
Saf Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Klinkt ernstig ik had meteen de DA gebeld. Zou zo snel mogelijk even contact op nemen met de dienstdoende dieren arts
suzanne24 Geplaatst: 15 juni 2009 Geplaatst: 15 juni 2009 Ben benieuwd, hoe het nu met je konijntje gaat?
_Danielle Geplaatst: 15 juni 2009 Geplaatst: 15 juni 2009 Ze is na de reacties van mij en ZaZa nog online geweest maar heeft niet gereageerd.. Of ze is direct naar de DA gegaan, of ze trekt zich er niets van aan...
Esther12 Geplaatst: 15 juni 2009 Auteur Geplaatst: 15 juni 2009 Vanochtend meteen naar dierenarts geweest en ze heeft vocht in haar longen zitten, haar hart werkt te traag om dit op te lossen dus ze heeft antibiotica prik gekregen en een prik wat er voor moet zorgen dat dit vocht verdwijnd...Dierenarts zei er wel bij dat het een aflopende zaak is als deze prik niet aanslaat...Zielig hoor!
bikkel Geplaatst: 15 juni 2009 Geplaatst: 15 juni 2009 jeetje....ben wel blij dat je naar DA bent geweest, dit was niet goed afgelopen als je maar had zitten afwachten....en zelfs nu is het een twijfelgeval! Ik hoop dat je nijn erbovenop komt...sterkte ermee!
Esther12 Geplaatst: 15 juni 2009 Auteur Geplaatst: 15 juni 2009 Ja echt sneu, maar ze is ook niet meer de jongste (7 jaar)... Dank voor alle reacties trouwens! Ben erg blij dat jullie hebben gereageerd!
max Geplaatst: 15 juni 2009 Geplaatst: 15 juni 2009 ach hemel...heeft ze dan een longontsteking o.i.d.? heftig hoor... hoop maar dat ze zich snel weer wat beter voelt.... sterkte!
Esther12 Geplaatst: 15 juni 2009 Auteur Geplaatst: 15 juni 2009 Dank je wel!Het schijnt geen longontsteking te zijn (zei de dierenarts) omdat de neus dan ook snotterig moet zijn en dit is niet het geval, dat vocht schijnt zo in de longen te kunnen zitten omdat haar hartje het niet allemaal weg kan pompen.. (aldus de dierenarts).Ik hoop ook dat het goedkomt!
_Danielle Geplaatst: 15 juni 2009 Geplaatst: 15 juni 2009 Goed dat je gegaan bent! Hopelijk loopt 't goed af voor je konijntje.. (7 jaar is overigens helemaal niet zo oud voor een konijn)
Esther12 Geplaatst: 15 juni 2009 Auteur Geplaatst: 15 juni 2009 Ik hoop het! Je weet nu tenminste wat er aan de hand is... Ik laat over een paar dagen wel even weten of ze is opgeknapt!
boukje Geplaatst: 15 juni 2009 Geplaatst: 15 juni 2009 heel veel beterschap met je konijntje. Ik hoop dat het goed komt!!
ZaZa Geplaatst: 15 juni 2009 Geplaatst: 15 juni 2009 Goed dat je toch gegaan bent (wel een beetje jammer dat je er even mee hebt gewacht) Nu extra hard duimen dat het aanslaat.....
zwarte panter Geplaatst: 15 juni 2009 Geplaatst: 15 juni 2009 Even een vraagje...Is het hart de oorzaak?Want een vertraagde werking van het hart kan als gevolg vocht op de longen geven.
zwarte panter Geplaatst: 15 juni 2009 Geplaatst: 15 juni 2009 Wordt er dan nog wel verder onderzocht wat er precies met haar hart aan de hand is of wordt het verder zo gelaten?
Esther12 Geplaatst: 15 juni 2009 Auteur Geplaatst: 15 juni 2009 Wat ik eruit begrepen heb willen ze eerst kijken of deze kuur aanslaat, zoniet dan kunnen er foto's ed gemaakt worden en kunnen ze haar verder onderzoeken. Ik houd het dus maar even zeer goed in de gaten!
zwarte panter Geplaatst: 15 juni 2009 Geplaatst: 15 juni 2009 Misschien kan je deze linken al eens doornemen en mss afprinten en meenemen naar je DA: http://www.medirabbit.com/NL/Cardiologie/Techniek/cardio_rabbit_nl.pdf http://www.medirabbit.com/NL/Cardiologie/Techniek/congestive_nl.pdf In de tweede link, wordt ook oedeem (vocht in de longen) besproken. Succes!
henk en tjibbe Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Ik denk, als ik het zo lees dat een longontsteking dat een longontsteking uitgesloten moet worden.
Esther12 Geplaatst: 16 juni 2009 Auteur Geplaatst: 16 juni 2009 Ze is vanochtend helaas overleden.... Ik ben zo verdrietig...
Kiwi Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Pfff, balen zeg. :frown:Het klinkt misschien hard, maar het is waarschijnlijk wel een goede les voor een volgende keer, dat je niet te lang moet afwachten als het niet goed gaat met je konijn, maar beter zo snel mogelijk naar de dierenarts kunt gaan.Sterkte in ieder geval!
Aanbevolen berichten