Dollie Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Hm.. Lijkt me niet eigenlijk, wortelloof is zo'n veilige groente. Maar gaf je ook al onbeperkt biks dan? Want van teveel biks kunnen ze ook plakpoep krijgen.
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Dus wat ik begrijp is, dat je gemaaid gras alleen mag geven als het super goed gedroogd is?
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 ja sinds ik ze heb (2 en halve maand) geef ik ze al onbeperkt biks,Ze zijn nu ong. 3.5 maanden oud
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Hoeveel biks kan moet ik dan geven? 25 gram? dat is toch pas bij konijnen van 4 maanden en ouder??
Kiwi Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 25 gram per kilo lichaamsgewicht. Bij jongere konijnen kun je ook niet zomaar onbeperkt biks geven, maar moet je maximaal zoveel geven als ze zouden krijgen als ze volwassen zijn. En als je konijn er plakpoep van krijgt kan het nooit kwaad om te minderen natuurlijk.
Dollie Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Nou ja in principe mogen ze op die leeftijd onbeperkt hebben, maar dat pakt bij jou waarschijnlijk niet goed uit. Ik zou ze gewoon iets minder geven dan dat ze nu krijgen. Over een tijdje moet je ze inderdaad 25 gram per kg geven.
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 is het goed als ik ze nu al 25 gr per dag geef?Ik heb 2 konijnen dus moet ik dan 50 gram? en kan ik die 50 gram gewoon in 1 bak doen?
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Dus wat ik begrijp is, dat je gemaaid gras alleen mag geven als het super goed gedroogd is? Toch??
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Oja, ik geef ze af en toe ook nog wel een vers blaadje mint
Kiwi Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 is het goed als ik ze nu al 25 gr per dag geef?Ik heb 2 konijnen dus moet ik dan 50 gram? en kan ik die 50 gram gewoon in 1 bak doen?Het kan gewoon in 1 bak. En het is 25 gram per kilo (per konijn). Als je konijn dus 2 kilo weegt, mag hij dus 2x25 gram per dag!
Kiwi Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Het mannetje is nu al vruchtbaar, hoe langer je wacht des te meer risico loop je dat je andere konijn zwanger wordt. En dat moet je echt echt echt niet willen, dat kan haar dood worden!Als je hem nu laat castreren kunnen ze binnenkort weer bij elkaar zonder kans op een nestje.
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Okee, als dat zo is, zal ik het zo snel mogelijk doen
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 En ik had gisteren mijn konijntje een wc-rol gegeven met hooi en stro erin en ze deden er niks mee.. Hoe kan ik het leuk voor hun maken??
Jazz&Ik Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 stukje groente/fruit erin?moet je wel mee uitkijken, aangezien je nog niet weet waar ze plakpoep van hebben
Dollie Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Mijn konijnen eten geen hooi, in hun hooiballetjes (die ze maar wat graag slopen, Indy heeft er geen meer, voor de veiligheid.. Voornamelijk de veiligheid van de hooibal trouwens) en in wcrolletjes e.d. stop ik vaak groente, zodat ze daar wat meer moeite voor moeten doen. Wij hebben altijd voorgesneden andijvie, dus dat wil niet, maar bijv. wortelloof of paardenbloemblaadjes kunnen er heel goed in. edit; Maar nogmaals, voor de duidelijkheid, mijn konijnen zijn er aan gewend, jij moet nog opbouwen hè!
miesje890 Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Ik zou ze eerst eens rustig op een bepaald voer / groente houden. Totdat de plakpoep helemaal weg is. En vervolgens alles weer op gaan bouwen. Misschien beter idee?
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Dus wat jij zegt miesje, kan ik beter helemaal beginnen met 1? zal ik dan met wortelloof beginnen of peterselie? (want dat hebben we altijd wel in huis xd)
miesje890 Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Ja ik heb er ook niet veel verstand van. Maar wat ik wel weet is dat je rustig aan moet beginnen met groente, en vooral de hoeveelheid en hoeveel soorten. Dus misschien idee om inderdaad met wortelloof of peterselie te beginnen (rustig aan) omdat je die altijd in huis hebt en dus niet ineens van groente hoeft te veranderen. Ik zou eerst eens voorzorgen dat ze geen plakpoep meer hebben. En daarna rustig groente op bouwen.
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Dus het beste is eigenlijk dan helemaal geen groente meer geven en kijken of ze dan geen zachte poep meer hebben, want dan zou het inderdaad van het groente komen?
Dollie Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Ja, én (nogmaals.....) minder biks geven. Ik denk dat het eerder de biks is dan de groente. Als de plakpoep weg is, groente weer heel voorzichtig opbouwen.
miesje890 Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Ja, én (nogmaals.....) minder biks geven. Ik denk dat het eerder de biks is dan de groente. Als de plakpoep weg is, groente weer heel voorzichtig opbouwen. Amen :bounce: Ik zou gewoon (zoals eerder vermeld) geen groente geven. Totdat alles weg is. En dan rustig opbouwen zoals je dit (neem ik aan) in het begin hebt gedaan.
Mariellexxx Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Snowy&Witje misschien kan je wat beter gaan lezen.Je stelt om de 5 minuten dezelfde vraag, wacht amper op antwoord om daarna meteen een berichte met alleen vraagtekens neer te zetten.Dit is geen chat, jij krijgt antwoord van de mensen die online zijn, die daar zin in hebben.Ik snap echt wel dat je het beste voor je nijntjes wilt, en dat het misschien best moeilijk is daar, maar iedereen hier geeft je al 10000x antwoordt, en jij stelt de vraag gewoon nog duizend keer?
Aanbevolen berichten