Snowy&Witje Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Geplaatst: 18 juni 2009 sorry 1. Wat hebben jullie als bodem bedekking? 2. Welke delen van de: akkerdistel, kale jonker en kruldistel mag een konijn hebben? En welke delen van de Kamille?
Mendi Geplaatst: 18 juni 2009 Geplaatst: 18 juni 2009 Als bodembedekking heb ik stro en in het toiletje heb ik houtsnippers en een beetje stro. Maar ik heb een binnen konijn dus daar heb je misschien niet zoveel aan
Jazz&Ik Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 ik snap het niet helemaal, je vader heeft meer dan 50 konijnen gehad en zou je kunnen helpen met nestje, kan hij je ook niet helpen met je konijntjes nu dan? want het lijkt alsof je er nog maar heel weinig vanaf weet. begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het goed dat je je erin wilt verdiepen!maar lijkt me makkelijker voor jouzelf, als je je vader om hulp kan vragen en om op je vraag in te gaan : als bodembedekking heb ik een tafelloper (experimentje) en het wctje zit zaagsel, maar de zak is bijna leeg, dan ga ik toch iets anders proberen want vind het te stoffig.
Kiwi Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 Ik had een nestje al afgeraden, maar als ik lees hoe weinig je eigenlijk nog maar van konijnen af weet en hoe weinig er in Tunesiƫ te krijgen is voor konijnen zou ik je nog een keer op het hart willen drukken er niet aan te beginnen!
Jazz&Ik Geplaatst: 19 juni 2009 Geplaatst: 19 juni 2009 ik sluit me daar nog bij in inderdaad.Lijkt me ook absoluut niet verstandig, en ook nog eens egoistisch Want het leven van je konijnen en de toekomstige nijntjes zal je daar niet mee verrijken..
Snowy&Witje Geplaatst: 20 juni 2009 Auteur Geplaatst: 20 juni 2009 Mijn vader weet niet veel van bodembedekking enzo, hij had vroeger zijn konijnen altijd los. (wel beveiligd natuurlijk)
Mendi Geplaatst: 20 juni 2009 Geplaatst: 20 juni 2009 Mijn vader weet niet veel van bodembedekking enzo, hij had vroeger zijn konijnen altijd los. (wel beveiligd natuurlijk)Ik neem aan dat die konijnen toch wel gewoon eten kregen? Want ook loslopende konijnen moeten immers eten he
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 Lijkt me ook niet dat je vader en jij er veel verstand van hebben, maar wel goed dat je hier om hulp komt vragen! Ik heb als bodembedekking nu zaagsel. Ik heb nog 1 pak en dan ga ik weer over naar het stro, maar mijn konijnen zijn toch bijna altijd in de ren.. Ik zou het echt niet weten over al die planten, sorry!
Snowy&Witje Geplaatst: 21 juni 2009 Auteur Geplaatst: 21 juni 2009 Kan ik nog iets tegen zachte keutels doen? en ik zag gister in het hok een sliertje keutels aan elkaar vast. er zat een ''draadje'' van het poep tussen elke kleutel
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 mischien heb je wat aan dit topic, net evcen opgezocht via google! http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/14030-kettingkeutels.html
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Cisca, ik kan sinds vandaag geen site's meer openen, dan gaat alles weg *raar*Dus zou je de site gewoon kunnen opschrijven zodat ik hem in de adresbalk kan kopieƫren
Dollie Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Uhm.. Dat gaat moeilijk, want BB plaatst automatisch de titel ipv de hele link. Je zou zelf natuurlijk ook even 'kettingkeutels' in kunnen typen bij de zoekfunctie Maar zijn je konijnen aan het verharen?
Kiwi Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Als je met je rechtermuistoets op de link gaat staan en dan 'snelkoppeling kopiƫren' kiest dan kun je daarna de url in je adresbalk plakken.
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Ja ik heb het al gevonden en gelezen.. alleen zulke lange heeft mijn konijn niet laatst had hij 3 aan elkaar.. eergister, en gister en vandaag had hij het niet, dus volgens mij is het niet erg. Ze zijn nog niet aan het verharen nee. Waar ik me meer om zorgen maak is dat ze zachte keutels hebben,Ik geef ze al sinds 4 dagen hooi (gedroogd gras). Dus waar zou het van komen? Ze krijgen wel onbeperkt biks..
Dollie Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Hoe lang heb je het gras gedroogd? Gras moet volgens mij minstens zeven weken drogen, anders kan het hƩƩl gevaarlijk zijn voor je konijn, zeker als het gemaait is. Onbeperkt biks geven zou ik ook maar mee stoppen, zodra ƩƩn van mijn konijnen teveel biks krijgt, merk ik dat ook aan zijn poep.
Yvon Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Kan het zijn dat je een nieuwe groente aan het uitproberen bent?
Kiwi Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Bouw je het geven van die nieuwe groenten wel op zoals we hier gezegd hebben? Dus beginnen met een klein stukje, en elke dag dat je konijnen geen diarree hebben een iets groter stukje geven? Dan moet je dus stoppen met die groente die je nu aan het opbouwen bent, want blijkbaar krijgt je konijn er plakpoep van.Overigens kun je wel gras geven, maar dan alleen als het heel vers is. Of als het lang genoeg gedroogd heeft (Dollie noemde zeven weken, dat neem ik onmiddellijk van haar aan). 'Hooi' van gras wat dus maar halfgedroogd is is dus niet goed.
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 :O moet gras 7 weken drogen O.oIk denk dat het hier in Tunesiƫ wel wat korter.Alleen ik heb vlak bij ons huis een veld met gras, dat is toen helemaal lang gegroeid en werd het geel (toen het nog in de grond zat, met wortels en al) was het al droog, omdat ze geen water krijgen, vorige week hadden ze dat allemaal gemaaid en na 2 dagen heb ik een hoopje opgehaald, dus toen het nog in de grond zat met wortel en al, was het al gedroogd
Dollie Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Ik ga het even voor je nazoeken, ik weet dat Bunny Ranch Chanty wel eens wat over het 'maken' van hooi heeft gezegt, want ik geloof dat ze dat zelf ook doet. Maar kijk serieus uit met gras, mijn oma zorgde eens voor de konijnen van haar buurman, een kennis van hem heeft toen gemaait gras van een dag oud ofzo gebracht, konijnen hebben het opgegeten en hun buikjes zijn opgezwollen en uiteindelijk heeft geen van allen het overleeft.
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Ik heb sinds 4 dagen ook al komkommer aan het geven, alleen daar krijgen ze allebei maar 1 plankje van. niet elke dag meer en meer..
Kiwi Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Dat is goed, komkommer bevat heel veel vocht, dus dan kun je het inderdaad maar beter bij 1 plakje laten.
Dollie Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 (aangepast) http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/20634-gemaaid-gras-voeren.html Hier staat een duidelijke uitleg! edit; Zachte poep zou opzich wel van de komkommer kunnen komen.. Die van mij krijgen er wel zachte/plakpoep van. 22 juni 2009 aangepast door Dollie
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Sorry dat ik ff afwezig was, ik vond een duif voor ons huis, ik had het mee naar binnen genomen, ik was even weg om in een doos een sorrt van huisje voor haar te bouwen, kwam ik terug, vond ik haar dood :(
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Voor dat ik mijn konijnen komkommer gaf hadden ze al zachte poep,Zou het ook van het loof van de wortel kunnen komen??
Snowy&Witje Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 en ik geef groenvoer meestal nat, en dan droog ik het even en geef ik het,alleen dat is het nog nat..
Aanbevolen berichten