Mendi Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 komkommer wou ik ook aan beginnen, alleen nu ik zo hoor denkik laatmaar.Mijn konijn krijgt zowat elke dag stukjes komkommer en nog nooit problemen mee gehad Hij vind het heerlijk, kan hij lekker smekken Als je het maar goed opbouwt.
Snowy&Witje Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 moet je munt dan ook drogen? en paardebloem ook??
Kiwi Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Ik heb het gevoel dat ik elke keer dezelfde vragen aan het beantwoorden ben. Hoe doen andere mensen met konijnen in Tunesië het eigenlijk, wat geven die hun dieren te eten?Lees dit topic nog een keer op je gemak door, maak aantekeningen, kijk hier eens of er nog links naar handige artikelen bij staan (en lees die dan ook (en maak daar dan ook weer aantekeningen van)). Dan ga ik nu even werken en kom ik daarna wel weer terug om de vragen die je dan nog hebt te beantwoorden. Deal?
Snowy&Witje Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Oja horen die kruiden ook bij groente? of moet ik ze apart geven? moet ik ook minderen in groente als ik aan kruiden begin?
Snowy&Witje Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 okee in Tunesië geven de mensen hun konijnen, stro en lopen ze los zonder dat er naar omgekeken wordt, ze pakken ze bij de oren, ze krijgen water in een bakje wat niet goed is omdat er bacteriën in kunnen vallen en krijgen gewoon bix, volgens mij geen groente niks, soms krijgen ze eten.. bevoorbeeld resten van eten die over zijn..
Snowy&Witje Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 ik maak nu ook al heel veel aantekeningen, heb al 1 papier vol met tips van kruiden, heb een heel boekje iets van 15 blz. of meer over konijneninfo. alleen ik heb het idee dat er nog veel meer is.
Snowy&Witje Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Ik lees net dat een konijn van speelgoed houdt, wcrollen?? wat moet ie daar nou weer mee?? Wat kun je nog meer als speelgoed geven? iets wat makkelijk te maken is of wat mensen vaak in huis hebben?
Sascha Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Een kartonnen doos, of een wilgenmand. Bij mij gooien ze met de wcrollen. Je kan ook een wcrol vullen met wat lekkers en dan de uiteinde dan met wat stro doen inplaats van hooi.
Snowy&Witje Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 wat doen ze met een kartonnendoos?Moet ik die in hun buitenhok zetten?? een grote of kleine kartonnendoos?Als je de wcrollen vult hoe halen ze dat lekkers dan eruit??O.o
Dollie Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Dat is het leuke, dat kost ze soms nogal eens wat moeite! verder moet je geen mega verhuisdoos in je hok zetten als je hok heel klein is..... Gewoon wat past. Ik weet dat Martin van Lizzy dol is op dozen, zal zo even een foto voor je zoeken. Verder zeg ik voor de duidelijkheid nog maar eens dat het niet verstandig is gedroogde paardenbloem als hooivervanger te geven, enkel als snoepje. Ze kunnen anders (ernstige) nier/blaasproblemen krijgen. Heel verstandige opmerking van Kiwi, dat je eerst maar eens goed moet lezen wat er al gezegt is, maar mocht je er een tweede (nou ja, derde of vierde) keer overheen lezen.. Gedroogde paardenbloem bevat te veel calcium, vandaar.
Dollie Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 http://www.bunnybunch.nl/community/members/busylizzzy-3491-624-albums-martin.html Foto's van Martin, staan ook foto's van zijn doos en van hem erin bij..
Snowy&Witje Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 okee, leuk idee, verder nog leuke dingen??
Snowy&Witje Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 horen kruiden ook bij groente? of moet ik ze apart geven? moet ik ook minderen in groente als ik aan kruiden begin?
Dollie Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Verse kruiden tellen geloof ik gewoon als groente. Ik weet niet, ik geef alleen gedroogde kruiden, die geef ik in principe onbeperkt. Je kunt ze trouwens ook een telefoonboek geven om lekker mee te spelen, kapot te scheuren enzo. Als jullie daar zoiets als een telefoonboek hebben tenminste?
Snowy&Witje Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 hebben ze niet -.-'' xd Maar zeker weten dat ze onbeperkt kruiden mogen?Mijn konijnen zijn nog maar 3.5 maanden oud ong..zijn ze daar niet te jong voor om al direct veel kruiden te geven?? Kiwi zei dat je bij ALLES moet opbouwen.. Maar ik ga ff mijn Tunesische neefje engels leren..
Dollie Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 -.-' ik zeg toch niet dat je direct onbeperkt moet geven....... Je moet alles opbouwen inderdaad. Da's gewoon een basisregel, geldt voor alles. Daarnaast eten mijn konijnen hooguit een handje per dag, daarom stond er ook bij, in principe krijgen ze onbeperkt. Bovendien ging het nu over gedroogde kruiden.
Snowy&Witje Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Oké maar kan ik ook graan geven?? En mag ik met meerdere kruiden tegelijk beginnen?
Snowy&Witje Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 ik zal mijn konijnen even zometeen allebei éen blaadje munt geven.hopelijk vinden ze het lekker
Dollie Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Ik zou met één tegelijk beginnen, rustig opbouwen. Zoals je zegt, één blaadje. Hebben ze nergens last van? Krijgen ze er morgen twee. Daarna nog geen problemen? Dan misschien wel drie, tot je op een hoeveelheid bent die je normaal ook wil geven. Dan introduceer je een nieuwe groente/kruid, doe je het weer zo.
Snowy&Witje Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Geplaatst: 18 juni 2009 Wat hebben jullie als bodem bedekking En ik heb nog een vraag:Welke delen van deze planten mogen gedroogd gegeven worden: (deze planten kun je geven in plaats van hooi) akkerdistelKale jonkerKamilleKlein hoefbladKruldistel
Snowy&Witje Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Geplaatst: 18 juni 2009 mag je ook van die graan stengels plukken? stengels waar graan aan zit??
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Geplaatst: 18 juni 2009 Uhm ik geef ze wel tarwearen.. En daar zijn ze ook gek op. Dat van die planten weet ik niet. En niet zo ongeduldig hè
Aanbevolen berichten