_Danielle Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Maar waarom wil je dat nog weten als je toch geen nestje gaat nemen? Het komt op mij gewoon over alsof je negeert wat er hier gezegd wordt en toch een nestje wil nemen, puur omdat jij dat wil. En daar houden wij hier niet zo van... Qua verzorging kun je hier inderdaad een hoop lezen. Zoals al gezegd is hooi het belangrijkste, daarna groenten. Biks komt pas op de laatste plaats.
Snowy&Witje Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 Ik weet zelf ook wel dat ik de vader eerder weg moet halen omdat hij ze opeet en hij haar opnieuw kan bevruchten. Maar nu ik dit heb gehoord allemaal, begrijp ik nu wel een beetje dat het gevaarlijk is, alleen ik wil alleen maar weten bijv: Wanneeer de beste leeftijd is voor de moeder om kindjes te krijgen, of wanneer je biks moet voeren, apart of mogen ze de hele dag onbeperkt biks?Wat zijn de beste groenten die je kan voeren en de tips waar je wat aan hebt om je konijn in de hitte in leven te houden. Daarvoor kwam ik hier, lees maar 1e berichtje..
Snowy&Witje Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 Jullie begonnen over paren of wat dan ook, over seks, ik niet, ik begon over verzorging en eten...Meer niet..Dat was eigenlijk het enige wat ik precies wou weten..
Snowy&Witje Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 En als er ooit nijntjes komen steph, helpt mijn vader natuurlijk mij bij de verzorging en alles van die baby konijnen, ik ben nog maar een kind..
Snowy&Witje Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 Ik weet niks van de geschiedenis van de voor ouders van mijn konijnen, alleen dit is tunesië.. Hier nemen ze een risico. Het is niet stom bedoelt hoor..
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Waarom wil je weten over een nestje als je er geen 1 neemt? Je zegt zelf dat ze mischien wel dood gaan door de hitte. Wat als ze dan een nestje heeft?? Denk even door!
_Danielle Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Jij begon daarzelf over, en wij haakten daar op in. Maar ik snap niet waarom je dat nog wilt weten, als je toch van plan bent om het niet te doen. Maar goed, ik kan je daar niet eens precies antwoord op geven. Je moet niet op een bepaalde tijd biks voeren, dat bepaal je zelf. Sommigen doen het 's ochtends, sommigen 's avonds en sommigen verdelen het over de dag. Het is maar net wat jij prettig vindt.In principe mogen jonge konijnen onbeperkt biks, maar dan moeten ze wel hun hooi blijven eten, en mogen ze geen blindedarmkeutels laten liggen (hoopje plakkerige keutels, die horen ze op te eten). Anders moet je minderen met het biks. Heb je de artikelen hier op BB al gelezen? Daar staat een heleboel info over voeding en bijv. over alle soorten groenten die je konijn mag hebben.
Snowy&Witje Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 Jah, alleen ik wil gewoon mijn kennis over konijnen uitbreiden.. Daarom zoek ik ook vaak op internet dingen op. Zodat als er ooit iets gebeurd, wat dan ook, dat ik dan weet wat ik moet doen..
_Danielle Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Je praat nu weer over 'als er babykonijntjes komen'.Begrijp nu aub dat je het echt niet moet doen.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 En als er ooit nijntjes komen steph, helpt mijn vader natuurlijk mij bij de verzorging en alles van die baby konijnen, ik ben nog maar een kind.. je zegt het zelf, neem dan geen nestjes! en als je vader zovaal verstand heeft van konijenen, waarom laat hij je dan een nestje nemen
Yvon Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 (aangepast) http://www.bunnybunch.nl/konijnen/verzorging-van-een-konijn.htmlhttp://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-en-veilige-planten-voor-konijnen.htmlhttp://www.bunnybunch.nl/konijnen/voeding-van-een-konijn.htmlhttp://www.bunnybunch.nl/konijnen/spijsvertering-van-het-konijn.html heb je deze artikelen al gelezen? hier staat super veel info. Biks voeren; 25 gram per kilo konijn (volwassen), maar deze is niet zo belangrijk als groente en hooi. Dus check of ze genoeg hooi eten, en in de lijst kun je zien welke groentes je kan geven die ook bij jou verkrijgbaar zijn nu. 14 juni 2009 aangepast door Yvon oeps het woord volwassen erin te zetten
Steph Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 je zegt het zelf, neem dan geen nestjes! en als je vader zovaal verstand heeft van konijenen, waarom laat hij je dan een nestje nemen idd ja, dacht ik ook
Snowy&Witje Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 DUS mijn konijnen mogen ook de hele dag biks in voorraad hebben?hun blindedarm keutels zie ik niet liggen.. 1x wel alleen toen at ze het gelijk op. wat kan ik verder doen voor in de zomer? natte doeken op het hok doen? oren nat houden? verder nog ideeën
Snowy&Witje Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 dankje ivon, ik zal ze gelijk even lezen
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Neeeeeee ze mogen 25 gram per kilo volwasse lichaamsgewicht.
_Danielle Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Er staat ook ergens een artikel over konijnen in de zomer, en er zijn ook een aantal topics over.Wat je bijv. kan doen is flessen water invriezen, en deze met een doek er omheen bij de konijnen leggen, zodat ze daar verkoeling kunnen zoeken.
_Danielle Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Cisca, misschien kun je even een beetje rustig blijven en goed lezen.Ik geef net aan dat ze wel onbeperkt biks mogen, het zijn nog jonge konijnen. Maar ze moeten wel hun hooi en blindedarmkeutels op blijven eten.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Ow, was helemaal vergeten dat ze jong waren! Sorry!! (ik blijf rustig toch??)
Snowy&Witje Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 1. maar mijn konijnen zijn toch nog niet volwassen? dus ze mogen 25 gram 2. en ze toch 100 gram groenten per dag met kilo dat ze wegen? 3.En mogen ze elke dag allebei 1 wortel? een kleine hea, kan dat geen kwaad? 4. + elke dag een half blaadje sla? 5. of kan ik daar beter een andere groente in de plaats voor doen, en zo ja. een voorbeeld?
Snowy&Witje Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 okee okee, alleen ik heb wel eerder flessen in een doek gewikkeld en gegeven alleen ze snappen nog niet dat dat koud is xd en beginnen aan de doeken te knagen/scheuren..
Yvon Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Was meer een reactie op mij denk ik, omdat ik was vergeten erbij te zeggen dat dat voor volwassen konijnen geld. Je ziet eigenlijk vanzelf of ze dat goed doen, dan moeten ze nl hun hooi goed eten. Als je iets meer geeft, en ze eten BDK niet op, geef je teveel biks. Maar je geeft al aan dat ze die gewoon opeten dus dat is goed. Eten ze goed hooi?
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 1. maar mijn konijnen zijn toch nog niet volwassen? dus ze mogen 25 gramZe mogen wel onbeperkt! zie mijn vorige bericht! 2. en ze toch 100 gram groenten per dag met kilo dat ze wegen? 3.En mogen ze elke dag allebei 1 wortel? een kleine hea, kan dat geen kwaad? 4. + elke dag een half blaadje sla? 5. of kan ik daar beter een andere groente in de plaats voor doen, en zo ja. een voorbeeld?Nou, sla vergroot de kans op gas, maar hebben ze het altijd al gehad? ja tog??
Snowy&Witje Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 Ik ga maar weer, want ik zit al 5 uren achter de p.c. voordat me moeder van het strand komt, Heel erg bedankt voor jullie hulp, ik zal morgen even verder lezen.. (de reacties)
Kiwi Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 5. of kan ik daar beter een andere groente in de plaats voor doen, en zo ja. een voorbeeld?Een andere groente zou beter zijn, maar dat hangt er van af welke groenten er in Tunesië makkelijk verkrijgbaar zijn. Geen fruit in ieder geval, en geen tomaat. Wèl bijvoorbeeld het groen van wortels, andijvie, witlof, peterselie, selderij.
Snowy&Witje Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 ik begin net vanaf eer- eer-gisteren met sla. alleen ik ga ook alleen maar 1 heel blaadje sla geven dus voor allebei de helft xd meer ga ik ook niet geven En Yvon, dit vind je misschien stom: alleen in Tunesië kennen ze geen verschil tussen hooi en stro, dus mijn konijnen hebben eerst een dikke laag zaagsel en daarme een beetje stro.. ze hebben geen hooi Hier in de buurt bij mijn huis is wel een klein veldje met graan ofzo, kan ik dat laten drogen en geven? of weet je misschien iets beters in de plaats.? Ze zijn wel gezond dus ik heb niet het idee dat ze hooi missen, en dan denkik dat hun voor ouders ook geen hooi kregen omdat ze geen verschil kennen, hooi en stro heeft de zelfde betekenis hier..
Aanbevolen berichten