Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Misschien weten jullie hier het antwoord of kunnen jullie mij helpen. Want ik weet het niet echt meer.

Ik heb Vlaamse reuzen en ben gek op deze dieren. Nu had heb ik weer enkele jongen ze zijn van maart.

Maar nu is van de week een van hun ziek geworden. Hij wilde niet eten heb hem gelijk apart gezet, maar keutelen deed hij ook niet. Ben met hem naar de da geweest en daar heeft hij een spuit primperit gehad en dwangvoer en moest hem yacult geven. Dit gedaan,maar helaas heeft het niet meer mogen baten.

Nu heb ik nog een zus van hem deze zit in een ander hok en deze had gisteren de zelfde symptonen. Gelijk regelmatig water en dwangvoer en yacult gegeven . Tot nu toe nog steeds niet gekeuteld. net bij de JB ananas gehaald.

Hoe vaak mag ik dit geven en is het nu niet raar dat er nu meerdere ziek worden.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen. Het is allemaal zo triest.

Ze krijgen bij mij allemaal 's morgens bix van havens en heel de dag onbeperkt vers hooi. Af en toe een droge boterham beetje gras ( niet iedere dag) en 1 x in de week musley.

Heeft iemand een tip of weet raad.

Alvast bedankt,

Geplaatst:
Ik heb Vlaamse reuzen en ben gek op deze dieren. Nu had heb ik weer enkele jongen ze zijn van maart.

Is dat een nestje van je eigen konijnen..?

Volgens mij is boterham niet zo goed voor je konijnen, dus ik zou een beetje uitkijken met hoeveel je geeft.

En yacult? Van dat spul wat mensen ook drinken? :s

Geplaatst:

Je bent fokker neem ik aan......

Ik weet niet of je kln fokker bent ....

Maar ik vemoed dat je jongen een darm verstopping hebben.

Je kan ze er wel door heen trekken met een intesieve behandeling.

Maar dwang voeren is uit den boze!!! wat je omschrijft wat je doet is er maar een ding goed aan eigelijk dat is primperite.....

Hebben ze ook opgelazen buiken die eventueel klotsen....

Geplaatst:
Is dat een nestje van je eigen konijnen..?

Volgens mij is boterham niet zo goed voor je konijnen, dus ik zou een beetje uitkijken met hoeveel je geeft.

En yacult? Van dat spul wat mensen ook drinken? :s

ja yacult wat mensen drinken moest ik geven, en ze krijgen maar heel weinig brood misschien 1 a 2x per week.

Geplaatst:
Ik heb fester ook tevens verwezen naar de forum regels hier wat betreft nestjes fokken....Maar ik heb in het belang van het konijntje advies gegeven wat ze kan doen.

Bedankt voor je advies , ik ga proberen of dat ik hem er door heen kan trekken.

Dus geen gedroogd brood meer zijn er nog andere tips die tot ik fout doe of die tot verstopping kunnen leiden.

Geplaatst:

Ze krijgen wel af en toe zoete appels, en beetje gras, peen.

maar inderdaad niet iedere dag.

Mischien moet ik dit inderdaad wat meer gaan voeren.

Geplaatst:

Appels en wortel zijn echt dikmakertjes, zit heel veel suiker in.. Die moet je dus nĆ­et vaker gaan voeren. Je kunt beter groenten als andijvie, witlof en wortelloof geven, daar kun je zonder problemen (wel eerst opbouwen) grotere hoeveelheden van geven. Af en toe een stukje wortel of appel als snoepje is niks mis mee.

Geplaatst:
Appels en wortel zijn echt dikmakertjes, zit heel veel suiker in.. Die moet je dus nĆ­et vaker gaan voeren. Je kunt beter groenten als andijvie, witlof en wortelloof geven, daar kun je zonder problemen (wel eerst opbouwen) grotere hoeveelheden van geven. Af en toe een stukje wortel of appel als snoepje is niks mis mee.

Wortelloof is toch giftig??

Geplaatst:

Haha, die heb ik nog nooit gehoord. Nee, zoals Kiwi al zegt, wortelloof is echt niet giftig. Het is juist een heel veilige groente. Als het wel giftig is, zijn er verbazingwekkend veel konijnen die bijna dagelijks een grote dosis overleven..... Alleen al hier op BB. ;)

Dat artikel is een goede tip, dan lees je ook meteen wat je beter niet kunt geven, zoals kool.

Geplaatst:

Dat maakt niet uit, dat het niet jouw vraag was. In de regels staat heel duidelijk dat wij tegen het nestjes nemen zonder erkend fokker te zijn zijn. Dus Leonie verwees jou even naar een link waar meer informatie staat.

Maar als ik het goed begrijp, ben je dus geen erkend fokster?

Geplaatst:

We begrijpen dat, dat niet je vraag is, we wille nje ook helpen met je vraag. Maar toen je, je aanmelde bij dit topic heb je de voorwaarden goed gekeurd en daar staat duidelijk in dat we tegen fokken/vermeerdering zijn als je geen fokker bent.

Daarom werd al heel snel gevraagd of je een erkende fokker was.

Je bent natuurlijk even welkom als iedereen hier en ik begrijp dat het neit fijn overkomt als iemand over dat fokken begint.

Edit: danielle was me net voor.

Geplaatst:
en dit arikel: http://bunnybunch.nl/konijnen/voortplanting-en-fokken-van-konijnen.html

daar kan je lezen waarom je niet met huisdier of rasloze konijntjes moet fokken.

edit: is niet de link die ik bedoel, mijn ctr c en v doet het ineens niet meer...

We begrijpen dat, dat niet je vraag is, we wille nje ook helpen met je vraag. Maar toen je, je aanmelde bij dit topic heb je de voorwaarden goed gekeurd en daar staat duidelijk in dat we tegen fokken/vermeerdering zijn als je geen fokker bent.

Daarom werd al heel snel gevraagd of je een erkende fokker was.

Je bent natuurlijk even welkom als iedereen hier en ik begrijp dat het neit fijn overkomt als iemand over dat fokken begint.

Edit: danielle was me net voor.

Ik ben aangesloten bij de verreniging van de ned Vlaamsereuzenclub sta ook op de fokkerslijst.

Geplaatst:
Je bent fokker neem ik aan......

Ik weet niet of je kln fokker bent ....

Dit werd al in het begin van het topic gevraagd. Omdat daar geen antwoord op gegeven was zal iedereen er vanuit gegaan zijn dat je niet aangesloten bent.

Geplaatst:

Goed dat we dat weten, dat is volgens mij goed genoeg om erkend fokker te zijn, dus dan is er niets aan de hand.

(ik neem aan dat je dan ook alleen met raskonijnen fokt (met tattoe) en je dieren laat keuren etc. en de vorige generaties van je konijnen weet?)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .