BrokenRaven Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Aangezien ik wel eens konijnenshampoo tegen kom vroeg ik mij af of jullie je konijn ook wel eens wassen en of dat niet schadelijk is?
Britt Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 nou, wij hebben het 1 keer gedaan, maar wij doen het nooit meer, want je hebt kans dat ze het oplikken, en het leken allemaal verzopen katten.want ze doen zich zelf al wassen !ik zou het niet doen !
lisa-caramel Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Ik was mijn konijn nooit! Konijnen wassen zichzelf al en het is dus niet echt nodig.
Kiwi Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Tenzij je konijn een giftige stof of zo over zich heen gekregen heeft lijkt wassen me niet echt nodig.
Saf Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Een konijn moet je eignelijk niet wassen, tenzij de DA het aanbeveelt. Als de ondervacht van konijnen door en doornat word droogt hij heel langzaam op. Met tocht erbij kan je nijn erg ziek worden. Een konijn verzorgt zijn vacht zelf als het goed is goed genoeg. Het is niet als een hond die je af e ntoe moet wassen.
Dollie Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Inderdaad, alleen als het noodzakelijk is, dus als ze iets over zich heen hebben gekregen dat ze zelf niet binnen mogen krijgen of weg kunnen wassen, of vanwege medische problemen.. En vieze kontjes zou ik ook schoonmaken, vanwege kans op myasis..
Laura1984 Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Wij hebben Nijn 1 keer gewassen, inderdaad vanwege een heel vieze kont, nadat hij diarree had gehad. Maar ze vinden het écht niet leuk en zelfs met 30 graden buiten duurt het een dag voordat ze echt helemaal droog zijn. Zoals iedereen al aangeeft, is het niet aan te raden het zomaar te doen. Een konijn verzorgt zijn eigen vacht normaal gesproken prima.
BrokenRaven Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 Ja, zoiets had ik dus al verwacht, maar bedankt voor de info !
Aanbevolen berichten