Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onze dwergkonijntjes Snoebel en Pluisje lijken een iets vochtig neusje te hebben. We hebben ze een week en ze zijn 6 maanden oud. Hun vorige baasje heeft ze altijd binnenshuis gehad. Bij ons staan ze nu in een steen schuurtje, omdat we het niet meteen aandurfden om ze buiten te zetten. Verder eten ze goed en zien er goed uit. Weet iemand of dit ernstig is? Maak me toch een beetje zorgen.

Bianca

Geplaatst:

De neusjes zijn niet echt nat. Ze waren gisteren wat vochtig en het het vachtje onder de neus kijkt wat kleverig.

Kant dit vanzelf over gaan?

Geplaatst:

Is de binnenkant van de voorpootjes nat/vies? Mijn konijn heeft snot gehad, en naast een plakkerige neus, was de binnenkant van zijn voorpootjes ook continu kleverig, en de haartjes verhard, omdat hij het snot daarmee weg poetste.

Als je het niet vertrouwd zou ik even langs de DA gaan. Deze kan dan zo nodig een kweekje van de neus maken om te kijken of het snot is. Als het zo is, is het nl. het beste er zo snel mogelijk bij te zijn, dan is de kans op genezing het grootst. Snot is een heel hardnekkige ziekte.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .