henk en tjibbe Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 mijn konijn is 5 jaar oud en maakte rare geluiden bij het eten en ademhalen. Hij verloor een klein beetje snot. De dierenarts vond een longontsteking, waar hij 2 antibiotica kuren voor kreeg. Het rare geluid, met intrekkingen bij zijn middel, heeft hij nog steeds. Er zijn gisteren röntgen foto's gemaakt, waarop schone longen te zien waren en een toegankelijke luchtpijp. Wel was er gas zichtbaar in de maag en darmen, maar niet zo erg, dat het het middenrif wegduwde. Helaas is er dus geen oorzaak te vinden voor de intrekkingen en het rare geluid. Het konijn maakt geen zieke indruk, maar het is zichtbaar dat hij last heeft met eten en ademhalen. Wie kent dit ook? wie weet misschien wat er mogelijk aan de hand zou kunnen ziijn?Petra
skydivester Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 mijn konijn Kala leek te "snurken", het klonk grappig maar ook verontrustend. nogal een reutelend geluid. op een warme dag is ze op 7 jarige leeftijd niet meer wakker geworden. niet echt geruststellend voor jou, maar wel een signaal dat je goed bezig bent om het niet te negeren.
Snoef Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Ik weet niet of ik nou onzin ga uitkramen...Maar een van mijn konijen, Mickey, heeft een behoorlijk poosje terug ook een periode gehad waarin ze rare geluiden maakte bij het loslopen, ademen of eten. Alsof er een koffiezet-apparaat aan het pruttelen was. Hier heeft ze van de ene dierenarts toen bactrimel voor gekregen, maar dit werkte niet want het kwam weer flink terug. De tweede dierenarts merkte toen op dat Mickey geen echte longontsteking had, maar er was iets van een ontsteking in de luchtpijp zelf, meen ik. We hebben toen met duplocilline een poosje zelf moeten injecteren.
Aanbevolen berichten